Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2054 ggr
Henrik93
0

Piercing- Projekt arbete!! se hit!

Hejsan alla underbara bodymods!

Startar den här tråden med förhoppningar av att både ni som är för och emot piercings kommer med eran åsikt om vad just du tycker om piercingar, och varför tycker du som du gör? Motivera erat svar!:)

Anledningen till detta är att jag behöver material till Mitt projekt arbete som jag påbörjar nu när jag går in på sista året på omvårdnads programmet. Och då tänkte jag att det var det perfekta tillfället att få in ämnet Piercing.

Om ni inte har tid eller inspiration till att svara just nu, så var lugna!    Jag har en hel termin på mig!

Din åsikt räknas! Tack på förhand!

mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Melinda]
0

Hm, detta lät kul ^^ Ska försöka skriva nått senare när jag har mer tid till det ^^

[WickedAlly]
0

Ska man svara här eller ska man Pm:a? :)

Henrik93
1

svara här!:)

[WickedAlly]
1

Jag är för piercingar och tycker att det är väldigt snyggt med ett välplacerat smycke. Har i dagsläget själv inga förutom 8 i öronen, varav två är töjda. Har tidigare haft medusa, tunga och off center. Fick ta ut pga av jobb och skador på tänderna dock men överväger att ta om i tungan.

Jag tycker att en piercing, precis som smink kan ta fram det som är snyggast hos folk och framhäva det. T ex en dermal snett under ögat kan vara riktigt snyggt om man har snygga kindben, och kan få ögonen att lysa upp på ett helt nytt sätt, eller en medusa om man har en vacker amorbåge.

Däremot så tycker jag inte att det blir snyggt om en människa skaffar väldigt många piercingar då det förstör de man hade från början. Har sett människor som haft fem-sex stycken i läppen och i mina ögon är det inte alls vackert. Men det är ju såklart en smakfråga som allt annat här i världen.

Jag har också svårt att tycka att det är snyggt på barn eller unga tonåringar, återigen som med smink så ger det bara en känsla av smaklöshet men det bottnar nog i min åsikt om att barn borde få vara barn mer än själva utseendet.

Men, som slutsats så kan jag säga att piercingar som är väl utförda kan vara riktigt vackra. En sten som blänker i örat kan lysa upp ansiktet och rama in det tex.

---

Hoppas att jag svarade på det du var ute efter, annars så skriver jag om :)

[FruStein]
0

Kan du inte skriva ned vad du vill ha svar på?

Henrik93
0

Precis vad jag skrev:D! vad är din åsikt om piercings? bär du själv piercingar? är du emot det? Tycker ni att trenden börjar bli större eller blir vi färre och färre piercade människor? varför tror du att vi bär piercings osv.

Och motivera varför du tycker som du gör!:)

Ex, jag tycker att piercingar är bra för att… jag själv har piercingar för att… osv.

[FruStein]
1

Vad är din åsikt om piercings?

Piercingar är en kroppsmodifikation/statement som jag tycker tillhör samma kategori som mode och frisyrer - man använder sitt utseende för att markera vem man är och hur man vill uppfattas.

Bär du själv piercingar?

Ja, åtta i öronen (sex "vanliga", en helix och en tragus) och en i näsvingen.

Är du emot det?

Nej, man jag tycker att man ska tänka sig för och vara beredd på reaktioner från konservativa människor. Att "man ska få se ut hur man vill" tycker jag med, men man måste samtidigt vara beredd på att man kan få negativa reaktioner och vara beredd på att hantera dessa utan att bli ledsen eller aggressiv.

Tycker ni att trenden börjar bli större eller blir vi färre och färre piercade människor?

Jag tycker att det verkar bli ett allmänt accepterat sätt att uttrycka sig. Men man bör också tänka på att alla piercingar inte syns…

Varför tror du att vi bär piercings

För att uttrycka vilka vi är och hur vi vill uppfattas.