Pierca tungan.
Nu har jag funderat länge fram och tillbaka på att pierca tungan. Jag vill så gärna och jag tycker det är snyggt. Jag har bara tagit hål i öronen innan, det var med pistol för rätt många år sen nu. Efter att ha läst endel här förstår jag att pistol inte är bra att använda.
Nästa vecka är jag ledig och jag funderar på att göra det då. Jag jobbar ihop med min mamma ibland och hon tycker inte om piercingar så tänkte att svullnaden kanske kunde gå ner så man kan prata normalt igen innan jag träffar henne. Men nu håller jag på att bli förkyld, kan man pierca sig ändå eller är det en dum idé?
Sen skulle jag även vilja veta om det är något speciellt man ska tänka på före och efter man har piercat sig? Dela med er av era tips och erfarenheter tack! 
Mvh Linn
Undvik att pierca dig om du är förkyld. Man ska vara helt frisk för att ha de bästa förutsättningarna vid läkningen.
Svullnaden brukar sitta ca en veckas tid. Men ditt tal kan förändras lite så hon kan lägga märke till det ändå.
Sköt om piercingen enligt piercarens råd och gå till en bra studio som använder engångs nålar, använder autoklav och som har det rent och snyggt.
Ät innan så blodsockret är okey.
Okej tack! Jag vet dock inte om jag blir helt frisk, har varit såhär i 4 månader nu men det börjar bli lite värre nu så jag hoppas att förkylningen bryter ut ordentligt snart.
Jag har en kompis som också ska pierca sig och hon har pratat om en studio i Kalmar, men vet inte vad den heter dock.
Mvh Linn
Som Hera säger så ska man inte vara förkyld eller dyl då man gör en piercing. Man bör vara så frisk & kry som möjligt för att kroppen ska kunna sätta igång läkningen så snabbt och effektivt som möjligt.
Här kan du läsa en väldigt bra text kring hur man väljer en seriös och bra studio.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
tack! min kompis som också ska pierca sig har piercat sig många ggr förut och nästan alltid på samma ställe och det stället verkar bra tycker jag. Min kompis är noga med att hygienen sköts ordentligt så hon borde ha koll :)
Mvh Linn

#0 försår din tanke, men vänta tills du blir frisk
#3 bra text i länken, men skulle inte rekommendera studion den är länkad till tyvärr.
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Jag piercade mig under tiden jag tog igen mig efter en rejäl lunginflammation, jag fick inga komplikationer men det var kanske inte det smartaste jag gjort. Men det gick bra. men med maximal otur kanske jag sett till att jag fick en blodinfektion eller något annat.
min svullnad gick ner delvis efter en vecka. det där sista gick bort 4 veckor efter piercing tillfället.
Mitt tal påverkades inte nämnvärt under läkningen. Jag ursäktade mig många gånger för att jag (tyckte) pratade otydligt. Men det var ingen som hade hört något annorlunda.
Mina råd:
Pierca inte under tiden du är sjuk.
Följ noga skötselråden som du bör få på papper och muntligt vid piercingtillfället.
lycka till!:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer