Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 13419 ggr
[Dimba]
0

Piercing växer igen?

Hej!

Jag ska iväg på praktik på ett djursjukhus, vilket innebär att jag måste ta bort alla mina älskade piercingar! Jag har en fråga bara om hur lång tid det tar för en läpppiercing eller Tungpiercing att växa igen. Vissa kanske det tar längre tid än andra, har ingen koll på det men finns det ingen ungefärlig tid för piercing att växa för alla?

Det hade ju varit bra om jag hade kunna sätta i dom sen efter jag slutat jobba varje dag så jag får åtminstånde behålla någon av piercingarna, jag menar det är ju 1400 kr, om inte mer, som jag kastar bort när jag tar bort alla piercingarna… Plus att jag älskar alla mina väldigt mycke..

Så någon som vet?

Vi hörs!
//Rebecka <3

JossiMelon
0

Måste du ta ut alla? Du kan inte ha retainers i några av dem?
Vet dock inte hur fort de växer igen, men vet ju iallafall att tungan läker väldigt snabbt. En vän hade haft ute sitt tungsmycke i ca en timme och det hade inte växt igen men dragit ihop sig så hon tyckte det var obehagligt att sätta i smycket igen.

[Dimba]
0

#1 När jag pratade med djursjukhuset så sa dom nejnej till alla piercingar och att jag ska ta bort dom så snart jag kan. Så retainers är inte heller accepterat. Jag får se hur det går. I värsta fall får jag väl göra om alla piercingar, handlar om tre st men ändå…

//Rebecka <3

[WickedAlly]
0

Hur länge har du haft dem? Gamla piercinghål tar oftast längre tid på sig att krympa. Annars så får du väl gå in på toan under dagen och sticka genom ett smycke, inte superhygieniskt men är hålen läkta så brukar det inte göra så mycket.

Jag hade en off center i fyra år innan jag tog ut den. Nu är det två år sedan och jag får i ett smycke utan problem. Min medusa och tungan däremot, som jag bara hade i ett halvår får jag inte i. Hålet i tungan kan jag inte ens se längre, efter medusan är det bara ett litet ärr.

Karmatarerskanise
0

Jag hade min Tungpiercing i 10 år, det drog ihop sig på ett dygn.

[Dimba]
0

#3 Jag har haft min läppiercing sen jag var tolv år (17 år nu), men en gång råkade jag svälja staven under natten och då växte den igen, gjorde om den för 2 år, snart tre. Jag får väl se hur det går. Annars får jag väl göra om dom..

Min tungpiericng krånglar helt random så jag funderar på att ta bort den redan nu.. inte så bra att ha en infekterad piercing i kliniken på skolan…

//Rebecka <3