Dotwork (tatuering utan maskin)
Hej på er,
Skaffade i måndags mina första dotwork-tatueringar och tänkte dela med mig av erfarenheten!
En fantastiskt begåvad engelsman vid namn Boff Konkerz (hemsida: www.roadmapsforthesoul.com) kom till Stockholm för att agera gästtatuerare och jag passade på att boka en tid. Han tatuerade båda mina fossingar ett i en snirkligt krumelurmönster som jag är fantastiskt nöjd med. Ni vet hur vissa tatuerare fattar DIREKT vad man vill ha? Han är sådan. Jag sa typ: "Näejmen lite snirklar och sånt är ju fint" och han ritade upp på min fot och det blev precis vad jag vill ha.
Smärtan är lite svår att gradera eftersom jag valde att tatuera fötterna (som är ganska känsliga oavsett metod), men jag är ganska säker på att det var mindre smärta än det skulle ha varit med maskin. Vissa punkter gjorde ganska ont, men överlag var det ingen större fara. Varje fot tog nästan exakt en timme.
De fördelar jag ser med dotwork jämfört med maskintatuering är:
- ingen läktid pga inget öppet sår
- inget smörjande hit och dit med krämer
- mindre smärta
- förbannat coolt med prickar istället för linjer
- lite mer unikt (än så länge iaf)
Vill ni se mer, bl.a. se lite av själva tatueringsprocessen, kolla in denna video: http://www.youtube.com/watch?v=-g_UlyhFcaE&feature=g-upl
Tja!
Oj vad fint! :O Handtatuering är så coolt, funderar själv på att göra det någon dag. ^^

coolt. blev riktigt fint :-)
Häftigt. Har vänner som har gjort sådana.
Men nog måste det väl vara läketid. Huden punkteras ju även vid den process.
#3 Jadå, det jag menar är att det inte är något öppet sår. Inget blod, ingen sårskorpa. Men visst, huden har ju bearbetats med nål, så lite läkning handlar det om, men inte i närheten av på samma sätt som efter maskingjord gadd.
Riktigt snyggt