åldersgräns, vanliga hål i öronen?
Hej, jag är 16 snart 17 år, och undrar om jag kan ta fler (vanliga) hål i öronen utan att min mamma måste följa med och skriva på något eller liknande. Inte för att jag inte får eller så, men jag undrar bara om jag kan göra det själv hos nån frisör efter skolan eller så utan att släpa med henne.
Beror helt på vilket ställe man går till, men det brukar gå bra! :)
Medarbetare på Skolios Ifokus.
Men det är väl bättre att åka till en riktig piercare och få noggranna fina hål än att gå till en frisör?
Okej, men jag skrev inte denna tråden för att få veta om jag ska gå till en piercare eller frisör. Visste att någon skulle skriva det… det e väl min kropp eller hur?
Men tack för svaren iallafall, hoppas att jag kan ta hålen snart! :)
Menade inte så, ville bara ge dig ett tips ^^
Det e lugnt, vet att du säkert bara menade gott :)
Skulle inte heller rekommendera frisör, men jag tror att de flesta piercare tillåter vanliga hål i öronen om du är 16, utan att din mamma är med och skriiver på och sånt.
Förstår inte varför du väljer frisök när du vet om att det inte är bra.
Jag råder dig till atrt gå till en riktig piercare.
Jag har inte påstått att jag inte tror att håltagningspistol inte är bra. Risken för infektion kanske är något större, men jag har tagit med pistol 4 ggr förut och med rätt eftervård har jag aldrig haft några problem med dem. Och jag ska inte gå till vilken random frisör som helst, jag ska gå till en diplomerad blomdahls-håltagare som använder STERILA pistoler.
Fast "diplomerad blomdahlshåltagare" är verkligen ingen garanti för att det är bra. Man får gå en kurs på en dag, och i princip vem som helst kan bli det, utan att veta någonting om kroppen och hur den reagerar på olika saker över huvud taget. Blomdahlshåltagare är dessutom utbildade av ett företag, vilkas intresse är att tjäna pengar. Våga vara kritisk!
#9 Blomdahls är inte bättre än annat. Siktet är dåligt, det blir aldrig riktigt sterilt som med autoklaverade kanyler och de har inte riktig utbidlning som en riktig piercare har.
Visst, valet är ditt, men jag kan inte förstå det. Sen å andra sidan behöver jag inte förstå det heller.
De flesta studios har 12år som åldersgräns på hål i öronen med förälder. Annars är det nog 18 som med alla andra piercingar.