Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6613 ggr
[Kajsa91]
0

Strängen under tungan?

Minns inte vad piercingen heter och hinner inte googla upp det nu.

Snabb fråga, gör det jätteont?
Svullnar tungan upp av det eller hör det inte ihop med tungan alls?

Henrik93
0

tounge Web piercing, vet inte mycket om den, men det svullnar nog måttligt som alla andra piercings:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

theraphosa
0

Haha jag ska göra en sådan! as ball ju.

[Kajsa91]
1

#1 Ah just det! Så heter den.

Men frågan är om tungan med svullnar, eftersom det är nära varandra och sådär?
Piercade tungan för ett årsen ungefär och få den svullnaden igen är inget jag gärna vill :P

#2 haha ja, den är grym! Sådär lagom meningslös men kul att ha! ^^

Henrik93
0

piercaren borde veta:) fråga henom:) tror inte det är många som direkt man svara på det här. Mem rent anatomiskt sett borde tungen svälla lite.

[Kajsa91]
0

Jo, får ta och göra de på fredag då ^^

Malin.R
0

Jag har en! Min tunga svullnade inte upp alls och nästan ingen svullnad vid själva piercingen heller. Den är den minst smärtsamma av alla mina piercingar som jag har/haft, det är ju så himla tunn vävnad där vart den görs så det går ju enormt fort dessutom.

Det enda bökiga med den är att man kan nästan glömma att byta stav själv, det är i princip omöjligt att komma åt.

Som sagt, en ganska onödig men rolig piercing att ha! :)

[Kajsa91]
0

#6 Ja, stängen är ju rätt tun men sett vissa som har det typ mer än i strängen :O Nästan under strängen mer.. :S

Är det jobbigt att ha den? Hört att det är jobbigt att ha något under tungan, att man fåt känslan att man måste spy osv. :P

Skulle gjort den i fredags, åker 12 mil (fram och tillbaka då..) för att göra den, så hade något kommit ivägen så han som piercade var inte där! :( Lagom tråkigt..

Afturelding
0

Jag har klippt i min i samband med min toungesplitting, och det läkte väldigt fort och gjorde knappt ont alls efter att det var gjort.

Inte riktigt samma sak, eftersom att piercingar är lite mer krångliga för kroppen att läka. Dock hade jag en smileypiercing för något år sedan, och har din kropp lätt för att stöta bort piercingar ska du nog inte göra en tounge webb. Vävnaden är tunn och som allmänt känt så är det alltid svårare att läka piercingar i munnen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Henrik93
0

#8 jag har läst och hört att det är piercingar i munnen som läker fortast?! Och jag har läst väldigt mycket från blde piercare och personer som delat med sig.

Afturelding
0

Absolut, men det var inte tiden jag pratade om. Det krävs mer ansvar och mer engagemang för att de ska läka bra. En "vanlig" piercing som t.ex ögonbryn eller så en ovanligare form av piercing i örat behöver du bara tvätta två gånger om dagen, men mods som utförs i munnen behöver man "tvätta" varje gång man äter i början.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se