Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1279 ggr
Rajas
0

Hur? (töjningsrelaterat)

Hur ska jag kunna snurra min siliconring nu när jag lyckats töja till 18mm :-) Den sitter typ fast. Kan silicon gro fast? Den har bara suttit sen igår men jag lyckas inte rubba den :-)

Mvh Millan

[WickedAlly]
0

Kan hända att det är lite svullet precis kring tunneln, vänta någon dag utan att pilla på den :)

Rajas
0

Tack! hoppas jag kan snurra lite på den sen, har ingen akryl/plast eller hård tunnel i huvudtaget, dom brukar vara lättare att snurra

Mvh Millan

[WickedAlly]
0

Har det blivit något bättre då? :)

Silikon är väl det som är skonsammast förutom naturmaterial så att du inte har plast i är ju bara bra :)
Prova att snurra lite i duschen annars då vävnaden blivit mer elastisk.

Rajas
0

Jag tycker det känns bättre nu men kan inte snurra den så jag "böjer" lite på den ist, det är ju trotts allt silicon :-)

Mvh Millan

jeenova
0

Rajas: Varför skulle du snurra på ditt smycke?

Rajas
0

Läser att folks smycken har fastnat och att det uppmuntras att snurra på det. Behövs inte det? :-)

Mvh Millan

jeenova
0

Njae.. det bör man inte göra.. Hur ofta har du silikonsmycken i? Vart kommer silikonen ifrån? oljar du in öronen? hur ofta tvättar du dem?

Rajas
0

Jag har precis köpt siliconsmycket, har haft det i 3.4dagar. Jag oljar inte in öronen. Tvättar dom 1-2ggr typ :-)

Mvh Millan

jeenova
0

Variera smycket med något annat, glas är väldigt bra. Vädra det emellanåt. Olja in fisteln innan du sätter i silikonet, inte så det är dränkt.. men att det är lite "smörj".

Rajas
0

Tack för tipsen! Ska genast följas :-)

Mvh Millan

[WickedAlly]
0

Att snurra på sina smycken är inte farligt.

Liss
0

Att snurra på ett töjsmycke är som sagt inte farligt. Så länge det är töjt, som det ska vara, och inte "trasigt" i vävnaden.

Men att smörja in med olivolja är alltid bra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆