Hur? (töjningsrelaterat)
Hur ska jag kunna snurra min siliconring nu när jag lyckats töja till 18mm :-) Den sitter typ fast. Kan silicon gro fast? Den har bara suttit sen igår men jag lyckas inte rubba den :-)
Mvh Millan
Kan hända att det är lite svullet precis kring tunneln, vänta någon dag utan att pilla på den :)
Tack! hoppas jag kan snurra lite på den sen, har ingen akryl/plast eller hård tunnel i huvudtaget, dom brukar vara lättare att snurra
Mvh Millan
Har det blivit något bättre då? :)
Silikon är väl det som är skonsammast förutom naturmaterial så att du inte har plast i är ju bara bra :)
Prova att snurra lite i duschen annars då vävnaden blivit mer elastisk.
Jag tycker det känns bättre nu men kan inte snurra den så jag "böjer" lite på den ist, det är ju trotts allt silicon :-)
Mvh Millan
Rajas: Varför skulle du snurra på ditt smycke?
Läser att folks smycken har fastnat och att det uppmuntras att snurra på det. Behövs inte det? :-)
Mvh Millan
Njae.. det bör man inte göra.. Hur ofta har du silikonsmycken i? Vart kommer silikonen ifrån? oljar du in öronen? hur ofta tvättar du dem?
Jag har precis köpt siliconsmycket, har haft det i 3.4dagar. Jag oljar inte in öronen. Tvättar dom 1-2ggr typ :-)
Mvh Millan
Variera smycket med något annat, glas är väldigt bra. Vädra det emellanåt. Olja in fisteln innan du sätter i silikonet, inte så det är dränkt.. men att det är lite "smörj".
Tack för tipsen! Ska genast följas :-)
Mvh Millan
Att snurra på sina smycken är inte farligt.
Att snurra på ett töjsmycke är som sagt inte farligt. Så länge det är töjt, som det ska vara, och inte "trasigt" i vävnaden.
Men att smörja in med olivolja är alltid bra.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆