Övre innerarmen - Smärta?
Inom några månader när jag har tagit mig råd så ska jag tatuera mig på övre innerarmen tänkte jag. Ni som har gjort det, hur är smärtan? Har hört om riktigt hårda killar som gjort sleeves men skippat övre innerarmen för att det gör för ont.
Jag har tatuerat mig tidigare över axeln/skuldran. Är det någon skillnad?
Det sticker lite mer än axeln men ont skulle jag inte säga att det gör. Upp mot armhålan tycke jag att det sved dock, huden där är ju ganska tunn :)
#1 Tack för svar! Jo vart man än tatuerar sig så finns det ju alltid den lilla delen där det svider hehe.. För mig var det i utkanten på skuldran när någon nerv satt så hela armen sved haha.. Men det var ju aldrig olidligt direkt, det är så jag hoppas på att det känns på armen också :)
#2 :)
Låter som så jag skulle beskriva det, precis vid armhålan har jag en nerv som går ut i långfingret. Just det kändes väl inte superskönt direkt :P
Vi kvinnor sägs väl vara med tålig aän män ;)
Hehe nej, men det är ju oerhört individuellt. Har aldrig varit med om någon som inte klarat av det på övre innerarmen.
Jag har tatuerat utsidan av överarmen, och kan ju säga så mycket att ju närmare man kom insidan av armen ju ondare gjorde det, och det var även på den delen närmast insidan (en fot som stack ut lite) som det började blöda en del (inte mycket, men att tatuerade på något som redan blöder känns en del…). Så tror det är lite utav en känslig del, men sen behövder det ju inte betyda att det gör hemskt ont, bara lite mer än på vissa andra ställen kanske. Går säkert bra i alla fall, känns som glädjen över att få göra en tatuering oftast övervinner smärtan så man inte tänker på det så mycket ^^
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.