Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 2285 ggr
Salish
0

Riktigt korta stavar

Hej! Jag behöver skaffa mig en riktigt kort barbell (helst ptfe) då jag ska till tandis och vill inte visa min smiley direkt. Dessutom ska de röntga tänderna. Var kan man hitta så korta stavar som kan passar? Vill ju att den ska ligga så still som möjligt liksom.

Salish
0

Hinner nog inte beställa hem därifrån, är inte så lång tid kvar. Undrade mer om det fanns någon butik. Har hittat 6 mm som kortast här i gbg, är det för långt? =/

dyoxide
0

#2 Det kan jag tyvärr inte svara på, är så dålig på smilie och sånt D: Men okej, synd för annars har dom ett asbra sortiment jättebilligt ju :) själv beställt därifrån.

patronsaint
0

Prova att gå till Barbarella och köp en sådan här. Den ser viserligen ut att vara 9mm lång. Men verkar som att den ska gå att klippa av sedan kan man säkert fila den med en typ nagel fil för att få bort de vassa kanterna Skrattande

http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9683&from=430

I want to be like the patronsaint of reality.

Salish
0

Ah, men jag tror att det kan vara ganska obekvämt med en platt baksida under läppen x) Men jag ska gå till eds kroppskonst så kan han säkert hjälpa mig ^^ Tycker att det är så läskigt att öppna och byta smycken, är rädd att jag ska slita av hela strängen liksom.

Karmatarerskanise
0

Risken finns att dom ber dig ta ut även om den är av plast. Det fick jag göra när jag skulle röntgas :(

[WickedAlly]
0

När jag hade min medusa hade jag ett smycke i stål och blev ombedd att ta ut mina piercingar. Tog ut min off center och den i tungan men sen sa jag att medusan inte gick att ta ur eftersom den inte var helt färdigläkt.

Då röntgade de ändå, den hamnade litegrann i vägen men de såg vad de skulle så antar att det funkade :)

Salish
0

Ah, men bioplast och ptfe är ju gjort för att fungera under röntgen. I vilket fall som helst är ju en barbell lättare att ta ur och sätta i än en ring.

Karmatarerskanise
0

#8 Jag vet. Därför köpte jag ett sådant smycke till tungan. Men nej, det accepterades inte.

Henrik93
0

Jag fick ha min titan stav i tungan när dom röntgade mig, och innan röntgen hade han grävt mig i munnen ganska länge, så han kan inte ha missat den!

Jag pratade med min vän(piercar lärling) och hennes arbetsgivare, och berättade om att vissa är tvugna att ta ut sina piercings när dom ska röntgas någonstans på kroppen, arbetsgivaren som dessutom är sjuksköterska sade att det inte ska behöva göras. (att ta ut dom) det är bara om man tex ska använda en hjärtdefibrilator, (ni vet en sådan som ger hjärtmassage) så kan man få bränn märken av sina piercings.

så, du ska ta mig tusan inte ta ut något på deras begäran! om du vet att du inte kommer bli så rädd att hjärtat stannar på dig.

om du är myndig har du även ett självbestämmande, och då behöver du inte ta ut den om du inte vill, om dom då skulle vägra ge dig tandvård så räknas det som personlig diskriminering. för då accepterar dom inte att du vill ha piercingar. det vore som att säga åt någon att ta av sig sin tröja innan dom betalade sin mjölk liter på konsum.

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Nymphadora
0

Jag har aldrig behövt ta ur några piercingar hos tandläkaren och jag har typ käften full. ;)

Henrik93
0

Hahaha, ögonblicket när tandläkarna inser hur lång tid det kommer ta att skruva ur var och en!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Neeokiller
0

jag har snakebite och har heller aldrig blivit tillsagd att ta ur mina piercings xD