Brudar och tattoos
Är dt bara jag so e helt ute och cyklar, men varför vill nästan alla brudar ha söta gulliga bedårande motiv?
eller är det något fel på mig som hatar dessa (i mina ögon fula,tråkiga,skrikiga motiv) ???
jag är inte här för att kritisera utan vill bara veta, varför det är tex sött med katt tassar osv. jo jag älskar katter själv men skulle aldig i hela värlen göra en tass tattoo
gör man tattoos motiv på saker som är gulligt eller vad?
jag har gjort mina för att dt finns en tanke bakom och som betyder något för mig,som jag alltid kommer att vara stolt över och aldrig ångra
bifogad en av mina tatueringar

Visst på sätt och vis kan jag hålla med dig om tassarna, MEN, tassar görs oftast som ett minne av ett djur som man har haft. Dvs, det finns tanke bakom. Men visst är det populärt.
Sen är vi alla olika individer och har olika smaker, alla tjejer väljer inte gulliga motiv, men det spelar egentligen ingen roll om motivet är gulligt eller ej så länge personen som har gjort tatueringen själv är nöjd och känner att h*n inte kommer att ångra sin tatuering i framtiden.
Bifogar en bild på min "icke" gulliga tatuering då..
det med att ha en tanke bakom förstår jag fullt ut, men dom flesta brudarna verkar juh inte ha det när man frågar
utan dom verkar göra det för att det är "inne" "mode" likaså som med många killar att det görs för att det är inne
givetvis är det viktigt att man själv är nöjd och förhoppningsvis inte ångrar det man gjort, men jag ser en trend inom tattoon pga ev media som Miami ink mm.
har själv gjort min första och även stora tattoo (ca 20 cm hög) för 20 år sedan och ta mig sjutton att man inte stötte ihop med likasinnade brudar i stan (förresten uppväxt i Göteborg)
men som sagt dt är vad jag tycker och tror, att en trend löper inom tattoon som gör att många brudar skall för det första ha tattoo och även lika och inte minst söta utan som helst betydelse och som dom sedamera kommer att ångra

Allting är individuellt, jag skulle aldrig göra din tattuering eftersom den inte tilltalar mig estetiskt alls + att den inte har någon som helst betydelse för mig. Har sett alldeles för många liknande också.
Visst är det dumt att göra något bara för att de är populärt och moderiktigt om man inte kan stå för det. Tassar och djurporträtt mm brukar ju ha en betydelse, oftast på något djur man tyckt om eller liknande.
Jag tror inte att tjejer vill ha gulliga tattueringar eller killar heller för den delen utan man förhoppningsvis väljer något pga att man gillar motivet eller för att det har en betydelse.
Qui dormit, non peccat
Jag har bara en tatuering, en hibiskus, och den gjorde jag för att den påminner mig om semestrar med familjen, en av få gånger under min uppväxt då vi umgicks hela familjen. Jag ska bygga på den med fler hibiskusar och fjärilar för mer Medelhavskänsla och mer familjekänsla.
#3 håller med dig absolut, men min fråga är varför är det så?
att tjejer går mer efter det här "söta" och "gulliga" motiven….
det är ju fakta, har det med kvinnligt manligt att göra eller vad???
varför ser man inte mestadels av killar med söta katter, gulliga fjärilar,prinsessor mm på sina kroppar, betyder dt då att dom inte ev har gillat sina husdjur etc.?? att brudar gör det mer?
#4 bara att köra på, snyggare med tattoos än utan 
#5 Det har säkert med könsroller att göra. Jag tror att det är tusen gånger lättare för en tjej att göra en hårdare tatuering än att en kille gör t.ex. en fjäril. Dock tror jag att vi tänker annorlunda gällande symbolik också. En tatuering är ju väldigt personlig och sitter där den sitter och representerar bäraren. Kanske känns det bättre att främmande människor får se ens tuffare sida jämfört med att ha en tatuering av ens hundvalp? Däremot så ser jag massor med män som har tatueringar av sina barn, många fler än jag sett på kvinnor. Och det är väl en söt och gullig grej?
När jag tatuerade mig var det samtidigt en kille där som gjorde en bukett liljekonvaljer på bröstkorgen, till minne av hans mamma som dött i cancer och som älskade liljekonvaljer. Och den tatueringen kan du ju som utomstående inte se.

#5 Jag har sett betydligt fler killar med tattueringar av sina djur på kroppen än tjejer faktiskt. Hundar, katter och smådjur. Svarta pantrar och tigrar är fortfarande populära bland båda könen oxå. Så de är varken manligt eller kvinnligt att tattuera in djur anser jag då det förekommer bland båda könen.
Fjärilar är en modegrej, precis som dödskallar,spindelnät,tribals, stjärnor,drakar osv Men så är det med allt, oavsett om de är tatueringar,smycken eller kläder, så är något fint och tilltalande så vill man ha det.
Angående "gulligt" så visst, de är säkret flera tjejer som gör lite mjukare tattueringar men det finns killar som gör det oxå. Om man ska ha fördomar så är väl gulliga små rosa saker tjejigt, men de är långt ifrån alla som väljer att göra något sånt eller ens gillar det.
Qui dormit, non peccat
Jag valde att göra min tass efter Lucifer för att han har gjort ett stort avtryck i mitt hjärta. Motivet har ingenting med gullighet att göra utan tassavtrycket speglar den han var och är. Handlingen kanske kan anses gullig av somliga, men jag gjorde mig av genuin kärlek.
Jag skulle aldrig få för mig att tatuera in en iller bara för att Lucifer var en iller. Det hade inte varit han någonstanns. MEN jag anser att mina tatueringar ska betyda ngt för mig, spegla känslor och tidsepoker som har varit viktiga för mig. Om jag skulle tatuera in en iller så skulle det vara ett porträtt av min iller.
Att jag valde att göra tassen nu när det är populärt pelar mig absolut ingen roll. Jag har velat göra min tass i många år men av olika anledningar har jag inte riktigt vågat och det har dröjt. För mig betyder tassen lika mkt som för föräldrar som tatuerar in sina barns namn. 
Tassar i all ära, men ingen har en tass som jag har. Varje avtryck är unikt!
Jag har inga typiska "söta/gulliga" tatueringar enligt mig själv. Mina tatueringar har jag för att dom betyder något för mig. Visserligen har jag kattassar, men det är avtryck från mina egna katter och inga random sådär. Jag gjorde dom för att jag vill hedra och alltid minnas dom, särskillt eftersom de är mina två helt egna första djur.
Mina delfiner på ankeln är min första tatuering. Och det är kanske en "tjejtatuering" om man nu ska kategorisera tatueringar. Motivet var vcäl genomtänkt då jag året innan hade gjort en liknande med henna och jag blv bara fast och visste att jag ville ha en permanent sen. Jag är verkligen en djurmänniska och delfiner är så fantastiska, kloka och vackra djur.
Skuldran har jag inte mycket att säga om, det är mitt stjärntecken, väduren som är placerat där. Och det om något står väl för mig? :P
Och så min stora fenix, fyratimmarsjobbet. Den är absolut inte tjejig! den är ståtlig och vacker och ger mig styrka varje gång jag ser på den. Och det var därför jag gjorde den. Den står för så mycket jag själv kan relatera till, älskar den!
/Christine
Beror nog på i vilken vänskapskrets man är i oxå. Jag har de vänner som inte har en enda bodymod medan andra inte har en endaste plats över för fler (både tjejer & killar).
Jag har både blommor och hjärtan. Jag har dom för att jag tycker det är vackert.
Att fler tjejer gör "gulliga" (vad nu det är) tatueringar beror antagligen på att tjejer överlag gillar dessa saker mer än vad killar gör.
Jag förstår inte riktigt varför man alltid måste ha en betydelse bakom heller. De där har alla fått från miami ink. också, att man alltid ska ha en snyfthistoria bakom sin tatuering. Varför kan man inte bara göra de man tycker är snyggt och som passar ens personlighet helt enkelt!?
Sen har ju jag tatueringar som symboliserar saker i mitt liv och har betydelse också. Mina tassar gjorde jag för 7 år sedan, och då hade inte jag sett en enda människa med tassar. Dem gjorde jag för mina djur och för min djurkärlek. Inget annat.
Mina fjärilar är ingen modegrej, hur kan ens tatueringar BLI en modegrej för vissa? De är ens kropp och ens egna konst. Mina fjärilar är mitt hopp som alltid finns där.
Visst finns de människor som tatuerar de dem tror är tufft eller "inne", eller bara för att de är gulligt. De finns väl liksom människor till allt. Men varför ska någon annan bestäma eller döma över huvud taget? De finns också människor som tatuerar betydelsen med deras egna liv, snygga motiv som står för dem och deras personlighet. Men vem är någon att säga att nåt av de är fel?
Jag vet en kille som har en jätte stor fjäril på armen, den är skit snygg och gör inte honom de minsta gullig eller feminim. Jag vet en annan som har ett hjärta med "family" i, vilket inte heller gör honom mer gullig än någon annan.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag håller med om dom flesta inläggen, och mitt syfte var absolut inte att ev irritera någon utan jag bara va nyfiken och höra andra åsikter.
För frågar man inte så får man ju aldrig heller veta 
Jag tackar för allas intressanta och olika svar och även bilder på er personliga tatueringar och dess historia.
Så nu skall jag fortsätta att öva tattoos på min övnings skinn och fundera ut nya motiv med era åsikter i bakhuvudet…….
#14 Tror ingen blir irriterad utan säger just bara sin åsikt :) De är ju ett forum där man diskuterar så.
Är kul med frågan så tack för den :)
Jo, nog kanske det är så. Jag har inte tänkt på det. Många tjejer jag vet hare gjort motiv som följer deras kroppslinjer, och då blir de ju feminina - de sitter på en feminin kropp ;)
Bakgrund eller inte. Jag har två minnestatueringar, en som är lite "jag" och en bara för att den är snygg. Så enkelt är det. Ingen annan tanke bakom men den gillar jag enormt ändå.
Sen är ju frågan vad gulligt är ;)
Paulina

jag behöver ju inte skriva #16 fick till det bra.

Jag har en katt på min ena arm, det är min första Norska Skogkatt som inte längre finns i livet & han betydde väldigt mycket för mig. Tassar planerar jag att göra, jag vill ha ett par tassavtryck efter min hund, han är 11 år nu så det börjar bli dax för tassarna snart känner jag. Vad har jag mer, jo jag fick en tatuering av mina systrar när jag fyllde 30år för 15 år sedan och den tatueringen är en liten ros med ett hjärta i, så det är väll en sån där liten & gullig grej. Men så har jag en spindel på mitt ena bröst så den får väll väga upp mot det gulliga, hihi!! Jag skulle vilja ha en till spindel nämligen en T.Blondi, jag hade en sådan spindel förr & han var bra häftig, stor & härlig..
Att en del tjejer hellre har söta & gulliga saker beror kanske på att en del tjejer är femininare än vad andra tjejer är, eller hur man ska säga det.
Och sedan är ju det som även några andra frågar här, Vad är egentligen gulligt, En liten söt katt eller blomma på en "värsting" kan ju kännas tufft för honom eller henne.:)

Jag kan ju själv säga att jag vill ha tatueringar som jag blir glad av. Färgglatt, tecknat, djur, fjärilar etc. Enligt andra skulle väl det vara mer feminint. Jag skulle aldrig vilja ha en tatuering som får mig att känna negativa känlor när jag tittar på den.
Men det är ju från person till person, man gillar olika saker.
Bifogar en bild på min senaste.
#19 Ja det var en bra förklaring, tatueringar man blir glad av :) Och jag blir glad av färgglatt :)
Vad är en "gullig" tattoo? För mig sitter det i betraktarens ögon. Jag har blom-motiv och jag är en tjej. Min tattoo på underarmen är enligt mig (och flera andra) feminin och jag gillar att den är det för själva placeringen, storleken och de skarpa färgerna är inte rakt av feminint.
Jag skulle själv aldrig i mitt liv göra en "hårdrocks-tattoo" eller liknande för för mig känns det som att många som har det vill framhäva något de inte kan framhäva med bara en personlighet, inte sagt att det alltid är så. Jag har i regel lite gemensamt med dessa "hårdrocks/tribals tattuerade" människor för jag är allt annat än black-metal så varför skulle jag då göra en sådan tattoo?
Jag skulle dessutom tycka det skulle se för bedrövligt ut om en väldigt feminin tjej, med feminina kläder och med en feminin personlighet skulle ha en stor döskalle med ett gäng demoner o drakar runt tattuerat på kroppen.. Vad är vitsen?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#19 Precis, saker man känner positivt för.
Och eftersom alla människor är olika och känner positivt för olika saker, så blir de "gulliga" motiv på vissa och "hårdare" på andra. Medans dem som har ett "gulligt" motiv inte alls ser de som gulligt, utan som något glatt och personligt.

#21 Jag håller med dig. Jag är inte den person som man kanske skulle kunna tro gick runt med dessa"gulliga" tatueringar. Dock måste jag säga att det finns ingenting som heter "gulligt", om man själv inte vill att det ska vara det.
Tatueringen måste passa in på kroppen, tillsammans med ens personlighet och klädstil. Iofs kan klädstilen variera under åren, men ofta brukar man inte göra tatuering/ar innan man bestämt motiv och varför.
#19 Ja precis! Vem blir inte glad av färgglatt? :D

#19, Jätte fin gadd du hade där ! :)

#24 Tack! Gjorde den hos en privatperson i liljeholmen 22/4. Vart bättre än jag trodde den skulle bli.
Gammal tråd men rätt intressant.
Jag har 5 tatueringar, alla med någon eftertanke
*Kinesiskt tecken för crazy/insane (närmaste jag hittade för velig )
*namntatuering i form av en fotlänk för min son
*en pussmun under troskanten (en humorgrej som antyder på oralt samlag)
*en svart panter på höften (eftersom folk ofta tror att jag är lugn i alla lägen och i mesta fall så är jag ett rivjärn)
*samt utbyggnad på kinatecknet, en lilja med en fjäril (en feminin tatuering eftersom jag älskar byxor, så behöver lite mer feminint på min kropp )
Alla utom pussmunnen är svarta och gråa. Avskyr färgtatueringar, eftersom jag mest använder mörka kläder och inte gillar färgglada kläder så mycket. Faller jag in på typiska tjej-tatueringar? Inte enligt min tatuerare iaf 
Jag vill inte ha massa gulliga motiv :p Har döskallar & sånt. Ska göra monster längre fram i tiden också. Det enda som kommer bli gulligt direkt är mitt ena ben (från knäskålen & ner) för där ska jag ha cupcakes & sånt :p. Men föredrar döskallar, monster, zombies & så^^
Vet inte om min kan kallas gullig… Det är en vristlänk, för jag älskar såna, men dom riktiga går alltid sönder så då bestämde jag för att tatuera in en. Och jag la dit tre berlocker, M, R och S som är första bokstaven på mina barns namn, så jag har den både för jag tycker den är snygg + att den betyder något för mig. Bifogar bild ifall nån är intresserad 
#28 Haha, den påminner om min egenskapade tatto 
Tja, än så länge har inte jag gjort en sådan i alla fall, och jag är väldigt söt och gullig som person ;)
Jag ska dock samla på mig ett par Disney-figurer så fort vi inte behöver spara pengar till bröllop, räknas det?
Jag förstår inte heller grejen med att tatuera typ, vad vet jag, Hello Kitty, eller My Little Pony. Där allt går i pastell med rosa moln ungefär. Och för att kommentera ditt exempel så har jag aldrig gillat dessa halvfåniga tatueringar av tassar heller, jag gillar att ha rejäla motiv!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#31 Vad är skillnaden på att tatuera in disney figurer och på att tatuera in andra tecknade figurer? Tecknat som tecknat väl?
Disney är kult vid det här laget, det är runt 70 år sen Snövit gjordes. Och ännu längre sen Steamboat Willie skapades. Så, för mig som tecknar själv, det är verkligen inte tecknat som tecknat. Disney och Warner Bros hade riktiga konstnärer som jobbade hos dem när de tecknade allt för hand, folk som gått på någon form av konsthögskola. All det engagemanget som krävdes för att skapa filmer under första hälften av 1900-talet är nästan skrattretande att jämföra med dagens produktion av tecknad film/serier.
Det är lite som skillnaden på en tonårsvampyr och Dracula. Vampyr som vampyr? Nje.
/Rebecca
#33 Såsett är det skillnad ja, men det är fortfarande tecknade figurer. Du har din anledning till varför du gör dina, en som gör tex en ponny gör det säkert av en bra anledning för denne.
#34, men åh andra sidan är ju de flesta tatueringar på figurer tecknade, om det inte är realistiska porträtt.
Absolut, vill någon göra en regnbågshistoria med fjärilar, ponnyer, små tecknade hundvalpar och moln i blått, grönt och lila så ska personen såklart få göra det. All kroppskonst är bra kroppkonst så länge den görs med omsorg. Jag behöver inte förstå den, bara acceptera att den är där. Jag tycker t.ex att tribaler är det fulaste som finns, men vill folk göra dem så ska se så klart få det. Jag behöver inte förstå bara jag kan vara öppensinnad och inte döma någon för dennes kroppkonst, då skulle jag knappast vara bättre än alla som inte har någon form av kroppskonst och dömer oss för det.
Men nu handlade ju tråden faktiskt om varför kvinnor gör just sådana här. Vilket jag inte helt förstår och därför uppskattar alla inlägg som skrivits här, jag tycker om att vidga mina vyer. Och som sagt, skulle jag göra Häxan från snövit med en mörk bakgrund så skulle det ju inte ens vara i närheten av att vara samma sak som en rosa-fluff-historia.
/Rebecca

jag har 2 tatuerinagr, ingen av dem är väl spec gullegull…jag har mina råtttassar på min höger hand som symboliserar hur mkt mina husdjur betyder för mej…
jag ska gadda mej igen på Tisdag, och ingen av de 2 tatuerinagrna blir gullegull heller ;)
snarare väldigt "otjejiga" då det är symboler från ett spel ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
Min enda tatuering skulle nog kallas gullig men det finns en tanke bakom den. Jag är den typen av person rätt och slätt som gillar "gulliga" saker. Döskallar och den typen av tatuering har aldrig intresserat mig men min nästa tatuering kommer jag inte kalla "gullig" då det blir en realtsitisk tiger (i och för sig med ett citat från Walt Disney men ändå).
Jag planerar en halvsleev med pokemons, och de kan man nog klassa som söta och gulliga (de liknar ju gossedjur så :P) men har knappt sett några tjejer alls med sådana utan mest killar… Men de kanske klassas som manliga då de slåss ^^''
Men jag vill ha dom eftersom att de gör mig glad. De var en stor del av min barndom och jag samlar fortfarande på pokemon-saker och spelar gameboy spelen, och det är inget jag håller hemligt.
Min tvilling syster ska skaffa Tattoo på medic från team fortress 2. han är jävligt snygg men gull gull är det ju inte:)! sj hade jag kunnat tänkt mig HoN eller Cod tatto senare, krigs relaterat med vapen och soldater<3 men nu ska jag skaffa gull gull tattoo faktist, minnes tatuering för mina katter:/ <3 två dagar kvar oh! virgin inom tattoo:P

#38 & 39
kul att så många tjejer har speltatueringar :P
mina 2 (sjukt efterlängtade) speltatueringar kommer fixas imorrn 
You can't spell Bitchy without Itchy