Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1514 ggr
emelieringstrom
0

Vad är detta?

Hej!
För några veckor sedan gjorde jag min industrial, den har läkt fint och bara ömmat ibland. Men nu har det hänt något.

På insidan av örat där ena hålet är har det kommit upp något som ser ut som en finne? Det är liksom en vit plupp precis intill hålet.

Är detta en infektion, eller är det en finne som har satt sig på fel ställe?

Afturelding
0

Jag har också haft sådana. Det kan bero på att du sovit konstigt och därmed fått ett konstigt tryck på hålet. Men det kan också vara var som samlats och som kroppen vill göra sig av med.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

emelieringstrom
0

Ja något sånt är det nog… Men är det "farligt" påverkar det läkningen någonting tro? Tvättar med bodysoap 1 gång varannan dag.

Afturelding
0

Jag har aldrig märkt någon skillnad faktiskt :) Dock har mina börjar klia efter ett tag, och då har jag valt att "tömma" dem. Ungefär som när man klämmer en finne. Mina har då innehållit någon mysigt blandning av var och blod. Men då har piercingen såklart läkt helt först. Är du orolig kan du ju alltid träffa en läkare.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

jeenova
0

TS, det är inte farligt.. men fult. Det blir så som Afturelding skrev pga tryck. Det blir så oftast på sina broskpiercingar i öronen. Har du otur så försvinner det inte.