Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 8312 ggr
[Xmizzmansonx]
2012-08-29 22:16
0

Tatuering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har mailat över 5 studios o frågat hur mkt den här tatuering skulle kosta. och bara 1! har svarat. han sa 3000 för denna i svartvitt. Så ja täntke ja skulel kolla lite billigare stans. skulle vara lite pinsamt o gå in till en studio o fråga och om man sen inte skulle tatuera sig där. Den ska vara i dnena storlek men vad tycker ni? Är priset Ok för denna svartvita rätt så lilla tattoo(inte sån där mega som många har med skepp och drakar så att säga:)

btw jag har ingen aning om det här är oskuld inom tatuering

Den ska sitta på överarmen!

[Xmizzmansonx]
2012-08-29 22:17
1

ber så mkt om ursäkt för stavningen. Måste skaffa lampa!

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
2012-08-29 22:52
6

Om den ska vara i den storleken låter 3000kr alldeles för mycket. Jag hade inte betalt mer än 1000-1300 för den.

[Xmizzmansonx]
2012-08-29 23:49
0

jag har som sagt ingen som helst aning men efter kollat på denna sidan om hur mkt folk har fått ge för sina så lät detta aldeles för mkt. Känns otroligt skönt att få ditt svar:P att jag inte kände fel så att säga:)

[WickedAlly]
2012-08-30 00:41
0

Instämmer helt med Hera. Låter jättedyrt, betalade inte ens det för mina svalor i färg och de är betydligt större än den du ska göra.

Buffaomini
2012-08-30 09:00
0

Varför skulle det vara pinsamt att gå runt och höra sig för?
Om du inte hittar priset i en affär på ex en tröja är det pinsamt att fråga då? Du måste ju inte köpa tröjan.

Kan ju bara säga: "okej, då vet jag. men måste fundera lite till, tack för hjälpen".
Om det inte känns rätt.

Håller med 3000 var dyrt.

Jiels
2012-08-30 19:54
0

Tycker också att 3000 är alldeles för mycket. Min man gjorde en tatuering i ungefär samma storlek fast med skuggningar, på överarmen, och fick betala 1300 för det. Det var visserligen på en drop-in tid men på en väldigt bra studio (Max tattoo i Linköping).

Dessutom ska du definitivt gå och fråga på olika ställen, det är inte ett dugg pinsamt! =)

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

[Xmizzmansonx]
2012-08-30 20:35
0

Jag är bara så otroligt blyg av mig, en rädd liten brud så drf de nästan känns pinsamt att fråga:3

Jag hittade ngn annanstans där två tassar och ena ordet skulle bli ca 1000:- har mailat honom och frågade hur mkt de skulle bli med resten också fast ej fått svar ennu så är de under/runt 2000 så tar jag där:3

men är så otroligt nervös för smärtan:3 Ni som kan det här ser det ut som om ja kommer få sitta länge med denna? Och smärtnivån är olika på alla men hur kan man jämföra smärtan med? jag är otroligt nålrädd men tatueringen är om mina två katter som gått bort. Topzy dog förra året och puss dog för tre dagar sen:/. Katter är hela mitt liv så jag vill verkligen göra detta. alltid velat ha katt tass tatto med så detta kommer bli perfekt och jag har tänkt igenom detta noga. Men har till och med mardrömmar om att tatuera mig nu:P

Och tack så jätte mkt för allas svar<3

Karmatarerskanise
2012-08-30 20:50
0

#8 Om du går till en duktig och erfaren tatuerare lär det inte ta mer än en timme skulle jag gissa på.

[Xmizzmansonx]
2012-08-30 22:14
0

Ok :) Jag fick svar på hur mkt tattoon skulle kosta hos honom och det kommer kosta 1700:- kronor känns lite dyrt endå men mkt billigare än andra ställer iaf.

Karmatarerskanise
2012-08-30 22:16
0

#10 Tycker som fler skrivit att du ska fråga runt lite mer.

[Xmizzmansonx]
2012-08-30 22:31
1

jag har mailat och  frågat andra för dom två pirsgrupperna är det närmaste, jag bor ju på landet så. Så jag mailade karlskronas tattoo shop( 1-2 ) timmar ifrån mig för deras minimum pris är 500 kronor. Men har några där resan bara är 30-40 minuter så får väll se om min syrra kan köra in mig dit och kolla, har ju inte körkort sj:3

Buffaomini
2012-08-31 08:40
0

#8 om de är för dina katter och den betyder så pass mycket så kanske du måste överkomma nervositeten. för deras skulle?
Smärtan är olika och individuell. Så det går inte att säga.

Pelle Långlös
2012-08-31 09:39
0

När du säger svartvit menar du då att du skall ha den vita bakgrunden med för det är där felet ligger om du inte skall ha det vita med och det är därför som du får så höga summor. Säg hellre svart.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
2012-08-31 11:19
0

Det tänkte jag inte ens på, hur menar du med svartvitt?
Tänkte mig ju självklart att du bara skulle ha det svarta.

[Xmizzmansonx]
2012-08-31 14:30
0

Har hittat i kristianstad för 1200:- nu och hon frågade likadant. I texten kommer det bli rätt petigt att ha skuggning i texten så det får ju förbli svart men jag syftade mest på skuggning i tassarna, jag trodde faktist att hel svart kostade mer:$ Så hel svart skulle inte heller vara fel<3 
Och så som jag ritat nu det är jag rätt nöjd med:) Som sagt är ju inte rik så trodde det skulle bli billigare:$

Och ja jag är verkligen skräckslagen för första "sticket" men jag är helt inställd på att jag ska göra detta för det finns inte bättre och vackrare sätt att hedra mina bortgångna katter på:3

Karmatarerskanise
2012-08-31 16:01
0

#16 Tror helt svart blir snyggast. Det är dyrare med skuggning och så eftersom de är mer jobb.

Det kommer inget första stick. Men är du orolig kan tatueraren köra med tom nål på lite hdu så du får känna hur det känns innan ni sätter igågn med färgen.

[WickedAlly]
2012-09-01 02:14
0

#16 Av egen erfarenhet och efter vad jag hört från andra så är det bara bra att vara nervös när man går dit, då blir man glatt överraskad när det inte ens var i närheten av den dödliga smärta man väntat sig ;)
Blir dock värre för var gång, jag har väldigt hög smärttröskel och kan mota bort det lilla obehag som ibland uppstår men jag märker att det gör lite ondare för var gång, just för att jag inte är det minsta nervös. Man förtränger obehaget snabbt efter varje sittning och tänker "men det vart ju inte så farligt" och så är man på't igen :P Jag skulle ha börjat med revbenen, haha, det säger tom min tatuerare..

Skulle tippa på kring 45 minuter om hen är hyffsat snabb :)

Jiels
2012-09-01 06:56
0

Vad fint att du vill göra det för dina katter. :) Miste också en av mina små för inte så längesedan och vet hur det känns. Jag skaffade tre kattassar i ett triangellmönster på min handled för att alltid kunna bära med mig dem och kände att det var värt den ev smärta det skulle bli. Jag har ganska hög smärttröskel men var ändå beredd på att det skulle göra ont. Dock blev jag väldigt överraskad av att det knappt kändes alls. Mitt tips till dig är att verkligen försöka slappna av när du är där, prata om dina katter med tatueraren till exempel. Och du behöver inte vara orolig för att det ska kännas som stick, det gör det inte. Det känns mer som ett svagt svidande. Jag skulle likna det vid när man har kliat sig för mycket på ett och samma ställe (som på ett myggbett) och huden blir varm och svider lite efteråt. :) Men du kan ju alltid göra som #17 skrev och prova med tom nål innan. Lycka till!

[Xmizzmansonx]
2012-09-03 23:02
2

Tack så jätte mkt för svar från allihopa!<33 Den tjugonde september klockan tio gäller det, och jag är skräckslagen! mardrömde att jag tatuerade mig och det var hemskt. vaknade av att jag hade hundens stålborste mot armen så var aldeles illröd haha:P jag är verkligen livrädd och jag trodde aldrig att lilla jag skulle tatuera mig. Jag ser fram emot kvällen den tjugonde för då har jag fått det jag vill. o mina bortgågna katters namn kommer prydas på min arm och kommer nog vara rätt slutkörd haha<3 Jag vet att det kommer kännas men man är som sagt olika så det blir ju suprise om hur det kommer kännas och jag hoppas verkligen inte att ja kommer fega ur, kommer verkligen kämpa om det nu gör hiskeligt ont:3 Hon som ska tatuera mig har börjat skissa olika utseenden även om jag inte "bett" om det, kändes mäktigt att få det som svar<3 Och ngt jag är rädd för är oxå att när jag piercat mig har jag varit så rädd för smärta att när hon ritar ut var den ska vara så säger jag bara JA!! och vet jag att ja måste sitta still så är det som om kroppen inte vill det, så mkt att tänka på nu:O

skriver som en raket haha<3 Ni har verkligen hjälpt mig med så mkt det måste ni veta<3 som att ändra pris^^ lugna ner mig och att ja inte ska "balla" ur, verkligen evigt tacksam<3

Karmatarerskanise
2012-09-03 23:06
0

Lycka till :) Glöm inte lägga ut bild sen.

Nymphadora
2012-09-06 17:16
1

#20 Även om det gör ont att tatuera sig så är det en smärta människan kan hantera. Annars skulle folk aldrig göra mer än en tatuering. ;) Själv har jag tappat räkningen. Smärtan ger adrenalin - du kommer vara så förbannat stolt över dig själv när du går därifrån med ditt nya "smycke". :)

[Xmizzmansonx]
2012-09-20 16:01
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej nu har jag äntligen gjort det. jag har fått min minnes tattoo. jag är super blyg men när hon sa att hon skulle testa frågade jag - har du börjat? jag kan defenetivt tatuera mig igen:) det var nästan skönt när hon gjorde ifyllningen konturerna stack det till ibland men inte alls som jag trodde:) jag är otroligt nöjd och jag behövde bara betala 600:- för denO_O helt otroligt… Jag är jötte nöjd och nu har jag mina två bortgångna katters namn på mig för alltid:) och bleknar den under ett år får jag fylla i den gratis så jag är nöjd på alla håll o kanter:) Tackar Ann från sacred art tattoo/bläckout så mkt:)<3

Pelle Långlös
2012-09-20 17:07
0

Snyggt. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jiels
2012-09-20 21:13
0

Jättefint! Skrattande

[Xmizzmansonx]
2012-09-25 01:00
0

tack så jätte mkt:)<3 jag älskar den och är jätte nöjd. Och jag har en fråga som oroar mig, nu har jag haft den i 5 dagar, och när jag duschade idag så såg jag en av tassprickarna ligga brevid en annan och hjärtat stanande nästan. men det var ett lager skinn(?) som åkt av med dushen. Jag är lite orolig, är ju min första så vet inte så mkt:3 är detta dött skinn som åker av? jag ser på den att det är som små sårskorpor som är i tassarna, Är det normalt att det ska trilla av skinn och så eller? för jag lästa att ngn skrev att hennes tatuering flagnade bort och dom hade svarat att hon skötte den fel och att hon fick göra om den. Så drf är jag orolig ifall jag gör fel. Är otroligt tacksam för svar så jag kan släppa stenen jag har i magen:3 <3

juliahhl
2012-09-25 10:34
0

Skorpor bildas ju ovanpå, eftersom en nygjord tatuering är som ett öppet sår. Fast att det skulle lossna efter bara 5 dagar har jag aldrig varit med om. Men det kanske läker olika :) Bara du inte duschar/badar med den, och smörjer in den när den blir torr så ska den läka bra :)

Hyrrokkin
2012-09-25 19:41
0

Fick du inte med några skötselråd från tatueraren?

Tatueringen läcker dels överbliven färg i ett par dagar, men så bildas det även skorpor. Se tatueringen som ett skrapsår som måste läka. Man ska inte vara där och pilla i onödan, och när man tvättar/smörjer ska det alltid vara med rena händer och man ska aldrig trycka eller gnugga hårt. Låt allting lossna i den takt det behöver. Om du drar loss en skorpa riskerar du att få färglösa fläckar i tatueringen.

Den där överblivna färgen som torkar in på huden upplever jag blir lite gele/hudaktig när man tvättar. Kan ha varit det du reagerat på.