Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2636 ggr
HeavenlyHell
0

Bröstvårtepiercing vid ridning?

Hej!

Skulle väldigt gärna vilja pierca bröstvårterna.

Jag undrar ifall det är någon här som har erfarenhet av piercade bröstvårtor i kombination med ridning?

Jag använder alltid väst när jag rider, är det isåfall ett problem?

Hur är det med att ha tryck över själva piercingen, när man använder BH och så?

patronsaint
0

Jag använder ju iofs aldrig säkerhetsväst men jag hade inga problem alls efteråt Glad

I want to be like the patronsaint of reality.

HeavenlyHell
0

Okej, tack :)

hjartelyckanskaniner
0

Skulle alltid sätta säkerheten först:) man kan skada sig rejält utan väst! Jag är iofs den som är så sjukt klumpig ändå :P Typ det enda stället i parken där det sticker upp rötter, där landar jag med svanskotan först;) Styr i ren panik rakt mot ett träd, hästen stannar men det gör inte jag. Vet inte hur jag skulle klara mig utan västen. Är glad över att vi har regler om att använda väst vid hoppning!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

patronsaint
0

Efter som jag inte rider med väst så vet jag ju inte hur det påverkar piercingen men med bh var det inget problem iaf.

Rekomenderar ju självklart att man har säkerhetsväst och speciellt i hoppning. Men på min gamla tant finns det ingen anledning att ha det egentligen. Har nog kanske åkt i backen 2 gånger under alla dessa år jag har haft henne och då har jag ändå ridit in henne oxå. Hehe dessutom är jag en sådan där som skadar mig när jag väl har väst istället ^^

I want to be like the patronsaint of reality.

hjartelyckanskaniner
0

#4 Har inte heller den piercingen. Vår gammeltant tror att hon är 4 år gammal nu när hon gått i pension :P Hon har klämt in barn i väggar och "stängt" in barn haha. Jag höll mig faktiskt kvar på ryggen i ett halvår trots att vår tjockis tog ett megaskutt, mitt ben åkte fram och låg mot bogen och han fick sen för sig att sparka bakut. Topless valde att skena mot hindert för att sen tvärbromsa, stiglädert och stigbygeln åkte av mitt på banan, Maja valde att ha mig på halsen istället för i sadeln :P Sen har jag gjort kullerbytta med en skyddsväst i level 3, hur det nu gick till :P Jag har inte sett klok ut på hästryggen om man säger som så :P flexibilitet kanske man ska säga?;)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[tramstrasa]
0

Hello

Har piercingar och rider använder iofs inte väst men har inte haft några problem. Kan tänka mig att det känns lite som skav om västen rör sig mycket men om du har en ordentlig BH med en del vaddering skulle göra att det inte känns så mycket. kanske kan lägga  en bumulls rondell över som du fäster med sårtejp men du måste ta bort det så fort du är klar så att såret får andas..

Lycka till

AnnicaB
0

Inga problem alls med säkerhetsväst när jag piercade bröstvårtan. Man har ju BH på sig ändå och sitter den bra blir det ingen påverkan av västen eller andra kläder. Nu kan det  bero på att jag oftast har BH med vaddering á la push up.

*** Qui vivrqa verra ***

[tramstrasa]
0

vad bra :)

haha vem har inte det ;P vissa saknar ju nästan bröst (me) så då är det nödvändigt med en sån BH om man inte ska bli misstagen för en kille :P