Byta smycke i näsan
Piercade näsan (näsvingen) för ett tag sen, 1mm. Ska ju låta den läka lite mer än 1 månad innan jag byter smycke, men min fråga är.. Ifall jag byter till en 0,5mm, krymper hålet då eller kan jag få in 1mm-smycken igen?
Hålet lär krympa, men man kan ju töja ut det igen.
Hålet krymper. Töjer du tex örat så blir den ju mindre om du tar ett mindre smycke så då borde det även gälla näsan.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#1 Hm, hur töjer man ut det då? Gör det inte ont att göra det i näsan?
Har ju töjt i örat förut, och det gjorde inte särskilt ont.
Anledningen till att jag undrar är för att jag råkat beställa ett för litet smycke. Men om inte annat får jag väl beställa nytt.
#3 Har ingen i näsan själv, så jag vet inte. Men om det bara gäller en halv mm så tror jag inte det ska göra så ont. Tror att du skulle kunna få in den större med lite olivolja på eller liknande.
Hoppas någon annan här inne har varit med om det och kan svara dig.
#4 Ja det har du ju rätt i.. Tack för hjälpen iafl!
nu har jag ju haft min i näsan ett tag, men med lite lirkande tror jag inte det borde bli något större problem när skillnaden är så pass liten. Mina smycken är lite mindre än läkesmycket jag hade från början, utgår från att det är det smycket du har i just nu. Ta lite hjälp av olja när det är dax att byta upp. Jag skulle nog undvika att försöka skruva in en skruv direkt om hålet krymt lite, sätt i en böjd först - går lite lättare.
Mvh. Silverhuldra
Ja det är bara ringar jag tänkt använda, tycker det är snyggast. Och jo, det är läkesmycket jag har nu. 
Var bara försiktig då du byter upp så ska det nog gå bra, lite i taget om det går trögt. Med andra ord byt då du har gott om tid och inte behöver känna dig stressad, om det inte skulle gå på ett litet kick 
Mvh. Silverhuldra
Ok, tack för tipsen!