Bröstvårtspiercing?
Jag funderar på att pierca bröstvårtan men är lite fundersam över det. Gör det ont? Är rätt känslig när det gället smärta, speciellt vid nålstick. Tog hål i näsvingen häromdagen och tyckte det gjorde förbannad ont. Värre än att föda min dotter. Så hur känns det i bröstvårtan?
Hannah
http://bokstavsmama.blogspot.com/
En del tycker att det är inte så farligt, andra att det varit det värsta stället att pierca. Det är så oerhört individuellt att det inte går att svara på. Du kanske känner tvärt om än vad majoriteten gör.
Tog mina två igår, och är troligast fortfarande fylld på endorfiner efter det hela eftersom jag är så lycklig över det. Det var en sjukt häftig uppelvelse. Det gjorde ont som satan, speciellt när de tryckte i smyckena, men så är jag sjukt smärtkänslig också.Det var inte så farligt som jag trodde det skulle vara, är ju själv både nålrädd och smärträdd, så precis innan var jag inte kaxig alls och såg till att koncentrera mig jättemycket på andningen när det väl var dags.
Jag säger att om du vill ha så kör på. Låt inte smärtan hindra dig, för den går över. Såhär dagen efter har jag gått och väntat på när läksmärtan ska komma, men den verkar inte vilja infinna sig utan de ömmar bara litegranna.
💣
Jag upplevde inte att det gjorde så fruktansvärt ont, men å andra sidan kan det bero på att jag intalat mig att det skulle göra ont som utav bara den.
Tydligen kan det dessutom skilja sig från person till person beroende på om man har mjukare eller hårdare hud i bröstvårtan (jag kommer inte ihåg den exakta formuleringen nu, men det var andemeningen av det hela). Jag hade väl tur och hade mjuk hud och ärligt talat gjorde det ont när han stack och smärtan var borta efter bara fem minuter. Det är klart att det ömmade ett bra tag efteråt, och det kan göra väldigt ont om man slår i den till en början eller fastnar i kläderna, men för mig har det varit en av de mes okomplicerade piercingarna jag har gjort.
Jag kan tillägga att jag också har en väldigt låg smärttröskel, men det uppfattas nog olika från person till person. Jag var beredd på att det skulle vara värre än septum men så var inte fallet. Du kan ju prata med piercaren innan och säga till om du är nervös, de är ju ofta lugna och sakliga och dessutom många gånger fantastiskt duktiga på att distrahera en.
Som tillägg kan jag säga att näsan överlag brukar vara det som många tycker är värst och jag är benägen att hålla med om det.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag har iofs ganska högsmärt tröskel. Jag tyckte inte att det kändes något alls i princip däremot kan jag säga att näsvingen är fan den värsta jag har gjort när det gäller smärtan.
I want to be like the patronsaint of reality.
#3 Jag har gjort septum och den kände jag ingenting av alls. Jag var tvungen att fråga om han hade kört igenom nålen, för det var verkligen ingenting alls. Och den hade jag hört skulle göra äckligt ont, så jag blev riktigt chockad.
#4 Jag fick ju rätt ont av att göra näsvingen, fast nu efteråt har jag inget ont alls. Inte ens när jag smäller i den eller dottern smäller till mig. Förra gången jag gjorde näsvingen skrek jag så fort någon kom emot bara.
Hannah
Jag är inte så smärtkänslig men det var den smärtsammaste piercing jag gjort, absolut. Dock sååå värt det! :)
/Anneli
#5 Septum för mig var verkligen den värsta jag har gjort så där ser man ju skillnaderna mellan vad som upplevs smärtsamt. =) Om du nu bestämmer dig för att pierca bröstvårtan så kan jag faktiskt tillägga att alla som jag har pratat med som har gjort det har sagt att smärtan inte har varit långvarig i alla fall. Och det har varit oavsett om de tyckt att det gjort fruktansvärt ont att ta den, eller inte varit så farligt alls.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Sj tycker jag att det gör ondare i öronen. Tyckte inte det kändes något speciellt mkt men som alla säger är det olika för alla. För mig gick även "röret" eller vad man ska kalla det för av, så hon rykte också en massa och fick typ göra om men jag tyckte ändå inte det var speciellet farligt. Det går också snabbt över. För mig var det också den lättaste när det gäller läktiden. Kliade lite första veckan bara men sen glömde jag nästan bort den. Är min absoluta favorit!
Håller med "2 var en häftig upplevelse. Kul att ha gjort och veta hur det känns när alla säger att det måste vara värst. Ett tips om du vill pierca dig är att inte beställa tid så du hinner bli nervös, gör det, på impuls bara. Då hinner du inte tänka så mkt på det innan. Var så jag gjorde. Menar inte att du inte ska vara säker på din sak, utan bara att du inte beställer tid.
har du tänkt på om du vill ta hos en tjej eller kille? För mig spelade detta stor roll för enligt mig skulle det vara jobbigt om kille gjorde då jag är tjej, skulle kännas awkward och situationen skulle bli värre.
Eftersom jag känner en piercare som tar billigare av den anledningen så är det honom jag ska ta hos. Han gjorde min i näsan och jag känner mig trygg eftersom han pratar med mig som vanligt och skämtar och så att man slappnar av lite.
Hannah
Ja men då så bara du känner dig trygg med personen men låter bra att du har vart hos honom förut :) lycka till!
Ja det har jag. När jag gjorde min näspiercing och kollade på när min fästman piercade ögonbrynet
Hannah