Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 2590 ggr
[Kajsa91]
2

Pierca nacken idag!

IHH! Idag ska jag antagligen pierca nacken om jag inte fegar ur! :P
Ska dit och byta smycke i min smiley så antagligen göra den samtidigt.

Två st dermal anchor är det då tänkt, så det ser ut som att det är en stav, snyggast enligt mig! ^^

Men är skitnervös! Blir alltid illamående och vit i ansiktet när jag gjort de andra piercingarna.
Och denna känns ju lite större, inte bara igenom med en nål liksom. :P
Går ju antagligen inte så fort :P

CorneliaAndersson
0

Spännande!! :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Karmatarerskanise
0

Fast visst är det bara igenom med en nål även med denna piercing :)
De jag känner anser inte att den har gjort speciellt ont. Absolut inte jämfört med broskpiercingar.

Glöm inte bild den =)

[Kajsa91]
0

Fast man tar ju bort liksom en liten köttbit :O Istället för att göra ett hål, så tars lite bort.

Och var dum och kollade en video på hur man gör dom, shit vad blod! haha.
Usch, livrädd att jag kommer spy. Smärta är inte min grej, livrädd för nålar/kanyler och spyr av att ta ett blodprov. :P

Karmatarerskanise
0

#3 Det gjorde dom när jag piercade brosket också.
Själv har jag inte mycket nerver i nacken. Har du det?

Henrik93
0

# 4 använde dom en dermal punch i ör brosket på dig?D:

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

#5 Nej, däremot en kanyl(eller vad det heter) som är ihålig för att hålet ska bli lite större så piercingewn inte sitter tätt intill såret. Så vävnaden inte pressas undan, utan den försvinner.

Henrik93
0

jaha.. Förstår inte riktigt XD för man kan ju bara snitta ett hål med en kanyl. för att ta bort en bit vävnad måste dom använda en dermal punch. men du menar alltså att kanylen var ytterliggare lite större än normalt? För vad jag vet är alla kanyler ihåliga XD

Karmatarerskanise
0

#7 Så alla kanyler tar bort en bit hud under håltagandet då istället för att pressa mot sidorna? Hålet blev i normalstorlek bortsett från att som sagt lite vävnad följde med bort istället för att pressas mot sidorna.

Henrik93
0

nej nej! En kanyl gör ett snitt! Haha ingen vävnad försvinner! Låt mig illustrera haha brb!

Karmatarerskanise
0

Dåså, då är det en annan typ av håltagare som han använder som tar boirt lite vävnad också, som ser ut precis som en kanyl. Vet inte hur en dermalpunsh ser ut.

Behövs ingen illustrartion, vet hur en vanlig kanyl fungerar med snitt!

Henrik93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej. vad jag vet så finns det ingen kanyl som tar bort en del vävnad. utan det görs med en dermal punch som ser ut som på bilden. den finns i en stor mängd storlekar.

men däremot så ger kanylen ett lägre tryck för huden eftersom det är ett snitt, än om man skulle ta det med pistol liksom.

så du kanske har misstagit dig?

annars får du gärna fråga din piercer vad han använder för metod:) skulle vara kul att veta om dom kommit på något nytt!

Karmatarerskanise
0

#11 Ingen dermal pucnh nej. Inte heller vanlig kanyl. Däremot såg det ut som en kanyl men kallades något annat. Kommer inte träffa piercaren igen eftersom jag inte ska pierca mig fler gånger, så jag kommer inte kunna fråga desasvärre.

Henrik93
0

nehe. Ajja:) får väl lita på att det finns något annat:) konstigt dock att jag inte hört talas om det.

Sparklingponi
1

Hur gick det Kajsa91? Skrattande

Vill se BILD! Skrattande

Afturelding
1

Jag vill också se hur det gick Skrattande Det är så snyggt!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Kajsa91]
0

Blev inte av :( Han som skulle följa med jobbade längre än tänkt och jag mådde illa xD Så bäst att flytta fram.

SÅåå, på onsdag eller nästa fredag om allt går som planerat då! :D

Dock börjat fundera på om jag har för tjock nacke..? Typ fettig, ful hållning, osv.. Kanske inte passar min nacke.

Afturelding
0

Äsch, det är säkert inget fel på din nacke alls. Jag tycker att det är synd att människor tvekar på sitt utseende. Det kommer säkert bli jättefint :)

Men har du blivit osäker så var det kanske bra att du skjuter upp det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Kajsa91]
0

Jo, börjat bry mig lite för mycket.. :P Mest vad andra tycker.

Det ska bli av! Bestämde att jag skulle göra det efter jag tagit mitt körkort, en morot då jag inte ens var intresserad av körkortet.
Så måste helt klart göra det :P haha.

Är ju galet snyggt och känslan efter man har piercat sig är underbar verkligen :)
Men galet nervös!

SuperLimm
0

Min kompis gjorde en sån i halsgropen igår och hon tyckte mest att det sved lite, det tog bara nån minut att göra. Efter så gjorde det lite ont upp i halsen typ men inget mer Glad

Mvh Linn

dyoxide
1

#13 Så va det när jag gjorde min industrial också tror jag, att dom hade en tjockare kanyl typ så att det inte skulle bli sprickor i brosket ellernåt sånt sa dom till mig :)

[Kajsa91]
1

Såå, äntligen!
Imorgon blir det av :)

Ska till sjukhuset och då när jag ändå är i stan där jag piercar mig så passar jag väl på samtidigt ;) haha. (Måste iallfall dit för att byta smycke i min smiley, lyckas inte ens få bort kulan från smycket så behöver hjälp :P)
Är himla nervös! Men hoppas det går bra.

Visar bild imorgon :D :D

….hoppas jag inte fegar ur.. xD

[Kajsa91]
5

NU ÄR DET GJORT!! :D Känner mig skit stolt för fy helvete vad ont det gjorde!
Höll på att spy, svor en jävla massa för det gjorde så ont och kallsvettades xD

Han sa även att huden är hårdare/segare i nacken, så man får ta i lite mer och sådär.
Hemskaste jag gjort tror jag.. Hoppas jag har turen med mig nu bara så dom inte stöts ut av kroppen. Skulle aldrig utsätta mig för att göra om dom.

Bild kommer antagligen imorgon, har sånt plåster över just nu och vågar inte röra det ikväll så låter det vara, så tar bild imorgon när jag tvättat. :)

LillaBenice
1

Har du bild ?:)))