Tips, andra tatueringen
Hej på er!
Har gått länge i tankarna på en ny tatuering och när jag var tvungen att ta bort min kära ponny i januari blev jag mer säker på min sak.
En vän skrev en text till mig när det var som jobbigast och jag tror jag skulle vilja använda den om den inte kommer bli allt för stor och kladdig.
Men jag vill ha något mer till texten som jag tänkt skall sitta på min skuldra (alt. nedanför i nacken), som letar sig framåt till ena nyckelbenet.
Texten lyder:
"Keep going, I'm right behind you.
Don't turn around, you will not see me there.
I'm with you even if you don't see me.
I'm in your thoughts on the day and in your dreams at night.
I'm fine now - so keep going.
Because I'm right behind you anyway."
Alla tips mottages tacksamt, om inte annat kan de ge mig mer inspiration till att skissa. Kommer givetvis disskutera saken med min tatuerare, men tänkte ändå höra om någon här inne har några tips och ideér.
Tack på förhand!
/Marika
Det var en väldigt lång text, är min första reaktion. Varför inte bara "I'm right behind you"?
#1 Samma reaktion här. Alldeles för lång, bokstäverna måste vara ganska stora för att vara läsbara om tio år. 1,5 cm minst i enkel stil, typ times new roman. Ännu större om du vill ha någon kursiv stil, blir med andra ord en stor bit av huden som täcks.
Jag skulle ha använt en bild av ponnyn hos någon som är duktig på att tatuera djur, och så den textraden i dikten som du känner mest för och som hjälper dig komma ihåg hela dikten när du ser den :)
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess