dermal anchor, plåster eller ej?
I onsdags piercade jag två dermal anchor i nacken. Har sedan dess haft vanligt plåster över som skydd (funkade inte med sjukhustejp osv, det föll av).
Hur länge bör man ha det egentligen?
Har läst 2-3 veckor någonstans och någonstans skulle man bara ha det första dagarna för det blir infekterat lättare med plåster då det inte andas lika mycket, är bakterier osv.
Mina plåster sitter dock bara som skydd somsagt, så man kan sätta in fingret och känna på dom, så det sitter inte åt runt om bomullskudden eller vad man säger :P

Hade nog bara haft plåster första dagarna och sen när jag sover. Låtit det lufta på dagarna. :)
Qui dormit, non peccat
Okej :)
Då kör jag på sån mer sjukhusgrejs sen på natten då, plåstrerna sitter ju skit hårt så börja bli rött runt omkring när man drar bort och sätter dit hela tiden xD
Tack! :) Då blir det första dagen imorgon att gå utan. ^^
När min kompis piercade så sa piercaren att plåstret skulle sitta på 3 dagar, sen skulle det tas bort och tvättas. Minns inte om det sen skulle sitta ett plåster på hela tiden nån vecka eller så, men hon skulle ha plåster på nätterna i 3 månader har ja för mig om, och när hon gör saker så hon lätt fastnar i den, tex duschen eller när man tränar osv. Du fick väl instruktioner av den som piercade dig?
Mvh Linn