Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1495 ggr
Jenny246
0

Åka snowboard med tungpiercing?

Hej! Jag ska åka till Kanada och jobba och åka bräda under vintersäsongen i år. Men funderar på hur riskabelt det är att ha tungpiercingen i? För ramla kommer jag ju att göra :p Är ju inte värt att bita sönder tänderna men vill samtidigt absolut inte ta ut den. Finns det "mjuka piercingar" man kan ha byta till? Eller bör man ta ur den medan man åker och sen sätta i så snabbt som möjligt igen? Någon som har någon erfarenhet av detta? :)

Karmatarerskanise
0

Vet inte om det finns mjuka piercingar. Men om du har en kort stav och har tungan rätt i mun borde det inte vara några problem.

[Nooway]
0

Det finns ju plaststavar och kulor :)

Karmatarerskanise
1

#2 Men de är ju hårda och man kan bita av tänder även på dessa.

[Nooway]
0

Jag har bioplast, det är jättemjukt.

Karmatarerskanise
0

Aha, då förstår jag :) Har aldrig sett stavar av det materialet.

[Nooway]
0

Det gåt att böja och om man biter för hårt i det så går det av :)
Har det i min center labret för att det inte ska skava så mycket på tandköttet. Rekommenderas! :)

Jenny246
0

Låter ju asbra!! Var hittar man såna? Googlade men hittade bara utländska sidor.

imsuchadiva
0

Varför skulle du inte kunna ha smycket i?
Jag rider och har aldrig aldrig gjort något med tungan när jag ramlat av :P

/ fredrikalidman.blogg.se

Jenny246
0

Toppen Nooway! Tack! :D

Imsuchadiva: Känns som att man kanske inte alltid har tungan rätt i mun när man ramlar… :/ men vad vet jag. Tar det säkra före det osäkra iaf..

[Nooway]
0

Så lite så! :)

[YukiOni]
0

Kanske kan använda en retainer? Den kan ju inte direkt "fastna" i halsen om man tuppar av och tungan åker bak i halsen.

Ilya
0

Plast ska man inte ha i kroppen överhuvudtaget så det avråder jag.

[YukiOni]
0

Har en retainer i bioplast o har inga problem med den Förvånad