Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2375 ggr
Cafesinner
0

Min "inkspiration"

Jag har en liten Tumblr-blogg för eget syfte (men som är öppen för allmänheten) där jag sparar bilder på tatueringar jag tycker om och saker som inspirerar mig när jag smider planer på framtida sådana…
Jag har lite svårt att googla fram bilder eftersom jag inte riktigt vet vad stilen/stilarna jag tycker om kallas…

Oftast blir det typ dotwork eller new skool jag googlar på men det är nog inte riktigt rätt… Tycker om saker som är precis tvärt emot de klassiska motiven, och de klassiska stilarna…  

Någon kanske har tips/sökförslag om ni ser det jag gillar på länken:)?

Länk:
[http://awesomeinkspiration.tumblr.com/

](http://awesomeinkspiration.tumblr.com/)PS. Har ingen tatuering än men har "filat" på mina framtida i typ fem år nu :)  

Karmatarerskanise
2

Man får ju inte ta bilder från google/bloggar eller andra sidor på nätet och använda på egna sidor om man inte fått bildägarens tillåtelse! Det kan bli väldigt dyra böter om bildägaren ser sin bild på någon annan sida.

Cafesinner
2

På Tumblr rebloggar alla bilder som redan ligger på tumblr. Och använder ju inte bloggen för komersiellt bruk mer än att jag sparar mina egna bilder på ett o samma ställe i princip. Men okej:)

Karmatarerskanise
0

#2 Bilden är ju tagen även om du har dom på samma ställe,

rebeka
2

#3 Tumblr handlar ju dock om att man ska reblogga andras bilder till viss del :) Då hänvisas ju bilderna tillbaka till den ursprungliga "uppläggaren" och då är det väl okej?

Skillnad om man googlar fram bilderna dock!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Karmatarerskanise
0

Vet inte hur det fungerar där inne, men eftersom TS skriver att hon goolgar på bilder så handlar det ju inte bara om bilder från det stället. Googles bilder kommer överalltifrån.

rebeka
0

#5 Okej :) Missförstod nog det TS skrev. Tänkte att hon bara rebloggade saker!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Cafesinner
0

Det är rebloggade saker till typ 92 %, egna bilder till 1% och kanske 1% från google, och bloggen har inga läsare utan är till för mig:)

Karmatarerskanise
0

#7 Vad innebär rebloggade? Att du bloggar om saker som andra bloggat om och tar deras bilder?

Cafesinner
1

Nej. Hela tumblr går ut på att reblogga. Man har ett flöde av bilder från de bloggar man prenumererar på och sedan om man gillar en bild klickar man på en knapp [REBLOG]. Då får jag den på min blogg med och personer som följer mig kan i sin tur reblogga den osvosv. Det är som ett kedjesystem. Och tumblr är gigantiskt, De flesta bilder som ligger där (på tatueringar osv) är egentagna av andra medlemmar som vill bli rebloggade (till stor del en statusgrej) eller systersajter.

Karmatarerskanise
1

Okey, har aldrig hört talas om detta innan. Men om det är det sajten går ut på och folk gett sitt medtycke till detta är det ju OK. Men det är aldrig OK att ta från google, tex ifokus eller privata bloggar om det inte ordagrant står att man får. :)

Cafesinner
3

Jo jag vet reglerna jag har gått media.

Karmatarerskanise
0

Det är ditt första inlägg som fick mig att tro annat, då du själv nämner google i det. Br aatt du känner till reglerna.

Cafesinner
0
theraphosa
0

Då tänker jag sprida lite possitivitet i enna tråd och skriva, FAN VILKEN ROLIG "BLOGG" eller vad man kallar de. Alltid kul att titta på inspererande bilder! =D Della länk sparar jag.

rebeka
0

#14 Haha! Håller med :) Grymt roligt att hitta nya tatueringsbloggar! Har redan lagt till den i favoriter Oskyldig

Cafesinner
1

Aww thanks you guys :D Då kanske jag blir lite mer aktiv haha…
Annars har jag både en blogg o en vanlig tumblr som uppdateras dagligen x)

axilur
0

Precis såna tatueringar som intresserar mig! Denna ska jag hålla koll på. :)

/Anneli

Cafesinner
0
TheGeneralIdea
1

Sjukt bra smak har du!

Cafesinner
0

tackar! ;)

VeronicaKahlbäck
0

Sökord; geometric och silhouette sammanfattade väl de flesta tatueringarna, eftersom båda "stilarna" är populära nu finns det en uppsjö, gissar att man kan få okej resultat både med och utan ordet tattoo. Sen är det väl bara lägga till placering, färg eller föremål om man har mer specifika önskemål!
Ja just ja, texter fanns det ju en hel del med men det hittar du nog på egen hand :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Cafesinner
0