Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1046 ggr
Ribessa
0

Navelpiercing

Hej. Gjorde om mitt hål i naveln idag, då mitt förra som jag haft i ca 3 år var för kort och jättesnett. Dock minns jag att min kropp ville börja skjuta ut piercingen så då sa min piercare att jag skulle skaffa en piercing då staven var av plast. Det funkade för mig och då stannade den. (men då blev den ju liten och knasig). Det stället finns inte kvar något mer nu, och jag har letat och letat men jag vet inte vart jag kan hitta en? På internet alltså.

Har ni några tips? Jag har ju gått igenom detta förr men utan några vidare tips. Borde jag verkligen tvätta morgon och kväll? Och hur länge isåfall? Man kan väl tvätta FÖR mycket och det är väl inte heller bra? och borde jag ha kvar läkstaven eller byta till en med plaststav?

Tack på förhand :)

Fjordell
1

Har du kollat http://www.kroppskunst.noGlad Jag beställde jämt därifrån när jag var piercad lite här och var, galet bra sida!

Karmatarerskanise
0

Vilket material är läkestaven? Är det titan råder jag dig att behålla den hela läketiden, så du inte petar med piercingen i onödan.

Att tvätta med koksaltlösning 2-3 gånger per dag låter bra. Och detta bör du göra till det har läkt.

Ribessa
0

#1 - Ska kolla, tack! :)

#2 - Den borde vara av titan.. Har för mig att han brukar använda det. :) Okej. Tack så mycket!