tatuering - tid
jag har börjat fundera på en ny tatuering och kommit fram till att jag vill ha två rosor på överarmen =) i black&grey
jag vet att det är jättesvårt att svara på och att det beror på tatueraren. men ni som är mer erfarna än mig på den här fronten och har gjort ett par gaddar kanske skulle kunna gissa på ett ungefär hur lång tid det kan ta att göra en sån tatuering?
här är en bild på olika rosor jag tycker är fina, och så ska jag be tatueraren skissa upp någon variant som jag tycker om.
bilden i hörnet är på min arm där jag lite fult ritat upp hur stor jag tänker mig tatueringen. Ingen jättestor alltså, men inte något pluttigt så att det inte syns vad det är.
så är det någon som har en minsta aning?
kan tillägga också att dom två som jobbar på studion som jag förmodligen ska boka tiden på (när jag väl bestämt mig helt säkert på tatueringen haha) har många år bakom sig av tatuerande, så det är inga nybörjare eller lärlingar.
Min sambo tatuerade rosor förra året, dock är hans minst dubbelt så stor som din. Det tog 1½ timme allt som allt skulle jag tro, lite svårt att säga eftersom att han gav upp efter linjerna och fyllde inte i den på tre månader. Den är dock mycket mer stiliserad, så jag skulle gissa att de går på ungefär samma tid.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
okej tack för svaret! :)
oj gav han upp för att det gjorde för ont då eller? :S jag har bara gjort två stycken små hittills så nu blev jag lite smånervös haha.
Jag har på foten i ungefär den strl, tog runt en timma om man räknar med placering av stencil och annat förarbete :)
Jag har en fågel på axeln med lite blommor och allt i färg det gick på nästan 3 timmar. Tror dock att min är kanske 2 cm större än vad du har tänkt dig.
Så jag skulle nog räkna på 2 timmar iaf :-)
I want to be like the patronsaint of reality.
Haha, ja, det var hans första och toppen av den sitter i armvecket. Det var tydligen inte så bekvämt. Han blev lite överraskad av känslan också eftersom att det var hans första skulle jag tro, så du behöver inte vara orolig om du känt på hur det är tidigare :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#4 # 5
Okej :) Jag har bara mailat lite snabbt med tatueraren och frågat ifall dom ritar upp, och då ville hon att jag skulle boka en tid först. Så jag förstod inte riktigt om det är tänkt så att jag ska komma dit, hon ska skissa och så ska jag tatuera samma dag :o
tidigare gånger har jag haft med mig bild själv på det jag skulle tatuera, och det var väldigt simpla motiv som dom kunde sätta ett pris på direkt över telefon.
# 6
åh men stackarn x) nej armvecket låter ju verkligen inte skönt! Har hört att insidan av överarmen ska kännas väldigt fint också, så förmodligen överlever jag utsidan av överarmen haha.
har gjort en i nacken tidigare och på insidan av underarmen.
Det är för att hon förmodligen vill att du betalar depotions(stavning?) avgiften så att hon även får betalt för de arbet som hon lägger ner på själva uppskissandet av din tattuering.
Kan vara så att det är svårt att sätta ett pris/tid innan hon har sett hur mycket detaljer det blir på skissen :-)
I want to be like the patronsaint of reality.
# 8 ja det förstås, då kanske man ändå kan boka en ny tid för själva tatueringen sen.. får se om jag får svar på mailet jag skickade igår hehe.
jaa precis :)