Tatuerare i Växjö
Ska äntligen göra slag i saken och skaffa mig en tatuering som jag har funderat på i typ 10 år till och från:) har därför kollat runt lite efter studios i Växjö, finns ett par stycken.
En som verkar lovande är Wild Tattoo Art, någon som har någon erfarenhet av denna? Eller övriga Växjö studios för den delen…
Jag skulle nog köra på antingen Wild tattoo eller Old Sailor tattoo :)
Finn's ska du inte ens tänka tanken att gå till, dem är värdelösa.
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
tack Matilda, dom ja har vart mest inne på oxå:) har du tatuerat dig hos nån av dom själv eller hört från andra?
Jag har inte tatuerat mig alls. Men har en väninna som tatuerat sig hos både Finns's och Old Sailor och hon tyckte verkligen mest om Old Sailor. :) Sen har min pojkväns bror tatuerat sig på Wild Tattoo och dem blev med bra. :)
/Matilda
Jag har bott i Växjö/Alvesta hela mitt liv (föurtom nu då jag bor i sthlm), och har tatuerat mig på några av ställena där, och har hört lite hit och dit. Sett olika resultat och så.
Jonas på Wild är duktig och brukar vara riktigt trevlig. Så honom kan jag rekommendera. Men beror ju på vad man vill ha för stil, tror han har en hemsida man kan kolla eller hans portfolio i studion. Han gär väl nästan allt, men inte tribaler hehe.
Old sailor har blivit bättre, men de tar även in lagom outbildade tatuerare och alla där är relativt unga. Men ja, de blir väl bättre och bättre.
Och som sagt, Finn´s är värdelöst, gå aldrig dit, varken för piercing eller tatuering.
Sen vet jag inte vilka som finns kvar eller har kommit nya nu, Lady Luck vet jag, men skulle inte gå dit, nybörjare (iaf den ena snubben). Vet inte om Lyckliga gatan finns kvar eller om det är samma som ändrat namn bara. Men det är en kille där någonstan som är sjuk otrevlig och inte direkt bryr sig om resultatet om han inte gillar dig. Jobbigt som fan.
Men så beror det på vad du vill ha! Jag skulle gå till Jonas, eller inte gå till någon alls i Växjö haha. Kan slänga in en bild på ett par rosor och en skalle Jonas gjorde på mig för några år sedan, dock är skallen precis nygjord på bilden och rosorna fyllde vi i till en rödare nyans vid ett senare tillfälle.
Känns som att många i Växjö blir taterare nu helt plötsligt och jävligt snabbt mest för att det är "coolt". Så man får verkligen hålla koll vart man går :P
Hoppas det går bra för dig iaf!
/Jessica
Är de sant att på Finn´s tatuerar en som är färgbild..?
Och att små tjejer kan få en Tungpiercing eller något och betala genom en avsugning eller något?
haha, helt sjukt om det är sant, men kanske bara ryckten :)
#5 Har hört precis samma rykten om Finn's.
Tyvärr så är dem helkassa på att tatuera. De har även tatuerat fulla människor sägs det.
De är hur som helst inte seriösa nog för att jag skulle kunna tatuera mig/pierca mig där, någonsin.
/Matilda
#6 Helt sjukt..
Nej, hade inte velat ha en piercing från dom om man fått betalt ens.
Undra vad det är för personer som gör något där..
Känns som att 14 åriga tjejer som inte får pierca sig för sina föräldrar och inte har åldern inne gör det där tyvärr.
#7 Det är mycket möjligt att det har inträffat tom.
Vet även att de tatuerar minderåriga om man har "förälder" med sig. Någonting jag inte tycker ens ska gå faktiskt. Speciellt inte när deras tatueringar kan bli så dåliga…
/Matilda
#8 Tatuera folk under 18 är inte okej alls, tänk vad man ångrar sig..
Menar, sånt jag ville tatuera när jag var 15-16 hade jag hatat nu och inte velat visa. xD
Då är ju piercing lite mer okej, bara att plocka bort och har man ett litet ärr kvar. Betydligt mer med tatueringar..
En gammal kompis tog hål i navlen när hon var 14, hon fick inte för sin mamma. Så hon frågade mammans bror om hon fick hälsa på honom över en helg, och låtsades han att han var pappan till henne så fick hon sin piercing.. Inga glada miner från mamman där sen.. :P
#4 det jag har sett av hans (jonas) galleri har sett riktigt bra ut, liksom det som du la upp:) tänker göra ett realistiskt leopardhuvud (svart panter) tack:)
#5 Det vet jag ingenting om. Men jag vet att han tatuerar minderåriga, med eller utan förälder, jag var nämligen där när jag var 17. Inte så smart, men man lär av sina misstag och det gick inte helt åt helvete haha. Men jag blev inte ens tatuerad utav Finn utan han skickade iväg mig med en av sina "kollegor" som inte kunde svenska eller engelska, jag fick sitta i ett rum och ingen fick följa med in o kolla. Lagom roligt för en sjukt nervör 17-åring!
Vet också att han piercar utan att använda handskar tex, också lagom mysigt. Och han har nu börjat med en annan grej, lite som en partygrej så kan han/de komma hem till dig under festligheter el liknanade och tatuera/pierca hemma hos dig. Heja med hygienen där!
Nej fy, skulle aldrig gå till honom, men bryr man sig inte så mkt om sin hälsa eller resultatet så visst. :P
/Jessica
*Skulle aldrig gå till honom igen. Nu när man vet hur det ligger till. Men svårt att veta innan, men man får hjälpa till att sprida vidare att det inte är något bra!
/Jessica
#11 haha, tur att de inte gick helt åt skogen då ;P
Men är de inte olagligt att göra det? För konstigt dom inte åker dit isf.. Fast kanske bara rekomenderat att vara över 18 egentligen..?
Uh, hygienen när man piercar sig är ju A och O verkligen.
haha, fan sjukt! Då kan dom som vill ha hem dom typ köpa en egen och göra det själva, blir antagligen ungefär lika ohygieniskt och dumt. :P
#13 Nja jag tror ju inte att det är det. Utan det är nog mer rekommendationer, och de som är seriösa har 18-årsgräns pågrund av att man inte kanske är riktigt mogen före det, kanske inte efter det heller, men det är ju alltid bra att vänta några år. Mina tatueirngar blir bara bättre och bättre ju äldre jag blir haha :)
/Jessica
#14 Jo, de stämmer nog :) Är otroligt glad att jag har svårt att ta tag i saker och inte tatuerade mig när jag var 15 typ. :P Fy vad jag inte hade gillat det nu. :P
haha, härligt! Hur många har du? :)
#15 Haha ja precis, tur man växer upp!
Jag har 9 st just nu, och det blir minst en ny om året. Så de ökar i stadig takt kan man säga, har väldigt mycket idéer och tankar om hur jag vill se ut. Så jobbar mig mot det målet, mycket roligt, men dyrt :P
/Jessica
#16 Ah okej :) Snyggt!
Gör du sånt du tycker är snyggt bara eller ligger de något bakom dom? Att dom betyder något eller sådär?
#17 Vissa betyder något, vissa är för det estetiska. Så jag blandar lite. Tycker inte man ska ta det där med att det måste ha en mening på för stort allvar, man får väl göra som man vill så länge du kan leva med det och älska det :) Och om man hittar något som verkligen har en bra betydelse eller gör en minnestatuering tycker jag det är helt underbart. Men man ska inte leta betydelse bara för att folk är Miami ink-fixerade.. :P
/Jessica
Kännermig galet tacksam att jag hittade den här sidan då jag funderat på att tatuera mig på Finn's. Känner mig inte så sugen på det längre! Men Wild, kollade hans galleri men hittade inga texter. Gör han inget sånt elr är det lönt att gå dit och fråga?
Han (Jonas på wild) har gjort en text på mig, text brukar inte vara några problem för de flesta :) Men skönt att du inte gick till Finn! Har fått höra mer skit om honom nu i efterhand. Dock har jag ändrat inställning till Jonas på Wild. Visst är han duktig, när han vill! Vilket jag tycker är dålig stil. Tex om han inte tycker något är roligt så bryr han sig sig inte så mycket om resultatet, och han favoriserar folk. Många har känt sig orättvist behandlade där tyvärr. Men old sailor har blivit bättre har jag hört, men har inte varit där eftersom jag bor i Sthlm nu. Har hittat världens bästa och trevligaste tatuerare här uppe, är väldigt tacksam för det :)
/Jessica
Nej det var tur! Känner mig tursam som valde att kolla runt lite och inte bara chansa. Okej tack så mkt :) Tråkigt att Jonas har en sådan dålig attityd:/ Får kolla upp Old Sailor :)

Kan meddela att Finn´s INTE är att rekomendera ur hälsosynpunkt!
Däremot Old Sailor har bra koll på sina grejer, rent och är seriösa.
Den som vill kan begära ut alla handlingar från miljö och hälsa på kommunen från alla inspektioner! Gör det om ni inte vill hamna hos en tatuerare som inte har koll på renligheten.
Nej vet att Finn's inte alls är att rekommendera. Gör dermal anchors utan handskar och allt. Usch nej. Förstår inte hur han kan fortsätta jobba. Folk borde vet bättre än att gå dit.. Fast om man inte kollar upp är det klart svårt att veta.
Men ja, Old sailor är dutkiga. De blir bättre och bättre :) Men jag kommer aldrig tatuera mig i Växjö igen trots det. Utbudet är mycket bättre i Stockholm, vilket inte är så underligt kanske :)
/Jessica
OldSailor är kanon på alla vis :) Kalle eller Hasse på Old är grymma! Wild är ochså bra, och som jag ser ovanstående skrivit, Jonas där! Men Old kommer nog på första plats enligt mitt tycke :)
vet inte om house of pain är kvar men dem är bra annars, o som andra säger finn's e inget o ha….har hört många klagomål om att bilderna blir dåliga och att han inte byter nålar o så vidare…