Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 8316 ggr
Itchy
0

bra salva efter tatuering

nu på tis så är det dags att gadda sej igen, och jag tänkte passa på & kolla vad ni kan rekommendera för krämer att smörja in med, jag har tidigare använt Locobase Repair & det har funkat sådär, så tänkte kolla om det finns ngt ännu bättre man kan använda

You can't spell Bitchy without Itchy

[WickedAlly]
0

Bepanthen är det som funkar bäst för det flesta och även den salva många tatuerare rekommenderar. Finns på apoteket, ganska liten tub men den är dryg :)

Jag använder bara den och eftersom den är så fet så smörjer jag inte mer än två ggr om dagen, morgon och kväll efter tvätt.

Itchy
1

då blir det en tub Bephanten :)

tackar för svaret

Afturelding
0

Jag använder bepanthen och helosan.

Första dagen blir det bara bepanthen, och sen börjar jag blanda i lite helosan varteftersom. Tycker att det är mycket skönare att använda helosan. Det finns folk som haft problem med att använda helosan, men på mig funkar det, men jag skulle inte använda bara helosan från början. Brukar gå över till bara helosan efter 5-7 dagar. Den kladdar mindre, och därav är det lättare att ha kläder över den nya tatueringen om man behöver. Bepanthen skapade en fettfläck på en av mina klänningar när jag hade tatuerat axeln.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Itchy
0

helosan vill jag desvärre inte använda, använde det på min första tatuering, och läkningnen blev jättetokig  av det, jag bytte sen till Locobase, och det blev normalt igen

och fettfläckar är inga problem då dessa tatuerinagr kommer sitta på vardera handled ;)

(T-shirt is the shit)

Afturelding
0

Jo, jag har hört att det kan bli så för vissa, men för mig funkar det som sagt :) En bra sak med helosan är ju att den är antibaktriell, och min tatuerare rådde mig till att använda en del helosan när jag tatuerade mig på sommaren, bara jag inte använde den uteslutande. Så för andra som läser den här tråden så kan det ju vara en idé att prova med i alla fall en del.

Men absolut, riskerar man inte att fläcka ner något annat än sina lakan så är bepanthen bäst!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[WickedAlly]
0

#3 Så har jag också gjort förut, först bepanthen i fem-sex dar och sedan helosan. Funkade fint för då är hudens översta lager ganska läkt, skönt med en lite lättare salva efter ett tag. Upptäckte dock, efter att ha glömt bort det, att jag inte behöver smörja alls efter fem dar ungefär så det kändes bara onödigt då :)

TS: Håll bepanthentuben under varmt vatten ett tag så är det mycket enklare att smörja in gadden med den :)

Pelle Långlös
0

Bepanthen använde jag också till min senaste gadd. Funkar kanon. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Buffaomini
0

var på ansiktsbehandling på lush, och pratade om deras sortiment.
Minns inte vilken av deras lotion det var, men en av dom hade den här tjejen (som utförde behandlingen) använt och hon hade inte fått några sårskorpor och hennes tatuerare var imponerad av hur bra det läkte.
Så kanske värt att testa något annat också, än dom "vanliga" krämerna :)

[Nooway]
0

Men om man är pälsdjursallergiker ska man väl inte använda bepanthen?
Har för mig att det är någon olja från ull i den?
Jag blev iaf inte rekommenderad att använda den då jag är allergisk.

[Nooway]
0

Oj, såg nu att det var en "gammal" tråd Oskyldig

Itchy
0

jag använde Bephanten…och det läkte hur bra som helst :)

Karmatarerskanise
0

Jag använde både bephanten och helosan på den senaste. I vanliga fall ahr jag bara använt helosan, men det var många som rekommenderade bephanten så jag testade. Gillade inte alls den lika mycket som helosan eftersom den är svårare att få tunn och smörja ut.