Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: ideer-och-tips
Läst 2114 ggr
Mansonchild
0

Septum? hur minskar jag smärtan

Hej! Idag ska jag ta och göra om mitt septum som jag dumt nog tog ut då jag tog min medusa, jag ska därför göra om den idag och behöver tips på hur jag kan känna så lite som möjligt av kanylen när den trycks igenom. Jag har genomlidit smärtan en gång och den var vidrig… därför är jag nervös och jag vet vad som väntar… Så nu kommer jag till den fråga jag behöver ha svar på..

Hur kan jag göra för att känna så lite som möjligt när piercaren tar mitt septum? Och kom inte med invändningar om att jag bör låta bli om de gör ont, jag vet att de gör ont men vill man vara fin får man lida pin.

Så alla tips välkomnas…

Carrosh
0

Vet inte riktigt om man kan göra något.. Kanske försöka lugna dig med att det ju faktiskt går ganska snabbt och är över på ett par sekunder..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[WickedAlly]
0

Andas ordentligt, och tänk på slutresultatet.

Tänk också på att det inte kan göra så fruktansvärt ont eftersom du väljer att göra om den ;)

Mansonchild
0

haha de gör svinigt ont :c men jag ska fan i mig ha den!

Karmatarerskanise
0

Man kommer inte ifrån smärtan. Men som skrivet tänk på andningen.

VeronicaKahlbäck
0

Usch ja vet hur (inte) roligt det är att ta om en smärtsam piercing, jag betedde mej som en höna inne hos piercaren den gången men tillslut gjorde jag så som man inte ska göra - bet ihop bokstavligt och spände hela mej för att få det överstökat..
Det blir inte lättare med ev ärrvävnad, säger jag inte för att skrämmas utan så du vet att om du väljer exakt samma placeringar kan det vara lite "segare". Om du kan tänka dej en annan placering rekomenderar jag att du kör på den :)

Jag vet även en som gjort om septum men eftersom hennes första gång var en ren skräckupplevelse tyckte hon andra gången var en dans på rosor.
Vet flera som har en rad hål i tungan och alla har tyckt att dom olika gångerna känns olika mycket, vet inte om det kan bli så med en septum med?
Det måste ju inte göra lika ont andra gången!

Det enda för att minska smärtan är väl att ha sovit och ätit bra!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

C4NCERiNHALE
0

om man vill va fin får man lida pin. Gjorde dock inte ont att ta septum (enligt moi)

† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †

Mansonchild
1

Det gick verkligen jättebra!

Det gjorde inte alls lika ont som första gången, tvärtom kändes det faktiskt ingenting alls.