Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 12209 ggr
srebecca
0

Tatuera ryggraden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er.

Har tänkt göra min första tatuering nu. Sugen på att göra som på bilden nedan (har själv trixat dit texten i photoshop). Har lite frågor om hur lång tid denna text tar att göra, UNGEFÄR, hur ont det gör osv. Texten är ”Don't judge my choices if you don't understand my reasons.” Smärtan beror på smärttröskeln osv, men har piercat läppen, bröstvårtan och näsan så lite borde man väl tåla..?

Lilllens
0

Jag har gjort rätt mycket på ryggraden och ja det gör ont, men det lilla du ska göra är nog inga problem :) går inte riktigt att jämföra en tatuering med en piercing, av mina erfarenheter så gör det betydligt mycket ondare att tatuera sig eftersom du sitter med nålar gnuggandes i huden under en lång tid, när du piercar dig går det över väldigt snabbt. Har piercat läppen, tungan, naveln och öronen samt tatuerat rygg och skuldror. Lycka till :) (Har ingen aning om hur lång tid tatueringen skulle ta, fråga tatueraren)

srebecca
0

Men kan en tatuering göra så ont att man måste avbryta? Man borde ju sitta o lipa i stolen och känna att man dör vilken sekund som helst isåfall..?

rebeka
1

Det gör inte så himla jättejätteont. Det är dock viktigt att äta bra, för äter du dåligt så känns det tusen gånger värre. (Min mor fick blodsockerfall när hon tatuerade sig sist och var nära att avbryta). Har tatuerat ganska precis där du ska tatuera dig och det var inte så farligt faktiskt, men ont gör det ju :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

srebecca
0

Åh, tack för tipset! :) Har en del problem med blodsocker osv, så det ska jag tänka på! Har du bild? Hur lång tid tog din?

rebeka
0

Det finns en bild i tråden "Era tatueringar", har ett ankare mellan skulderbladen. Den tog väl ungefär 2,5 timmar skulle jag tro. Jag minns faktiskt inte riktigt! :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

srebecca
0

Aha, såg den nu :) Ofta så lång tid ändå? Tar nog längre tid att tatuera sig än vad jag hade trott då haha. Vet inte om det tar lång tid ett tatuera text, jämfört med ett motiv. Frågan är hur länge man ska tänka igenom en tatuering innan man gör den…?

rebeka
0

Jo, det tog en hel del tid :) Text tar nog mindre tid, eftersom att det bara är linjer och inga skuggor. Jag har tänkt igenom de tatueringar jag har ganska länge, det är ju ändå något man ska leva med i resten av sitt liv :)

Lilllens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart att det kan, det är väldigt många som lipar när de tatuerar sig ;) Som du ser är min väldigt stor och jag har klarat mig utan att lipa, det går nog bra för dig med! Men var beredd på att det GÖR ont :) min har tagit drygt 8 timmar hittills.

srebecca
0

Okej, tack för era svar! :) Tycker det är skitsnyggt på ryggraden, hoppas jag inte ångrar mig. Tycker placeringen är snygg och hoppas att jag inte ångrar mig med texten.

Lilllens
0

Skriv hur det gick sen :)

Karmatarerskanise
0

Det finns ju dom som måste avbryta, men de är nog inte så vanliga.