Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 7211 ggr
Ilya
0

Vertical labret frågor!

Jag är sugen på att göra en vertical labret. Har tidigare haft tre vanliga labreter på olika placeringar.

Det jag undrar, eftersom vertical skiljer sig en hel del från den vanliga labreten, är detta:

- Blir läppen förstöd på något sätt av denna piercing? (formen på läppen ändras, synligt ärr, bestående grop etc)

- Blir det en grop i underläppen?

- Gör det ont eller är den störande att ha (vid t.ex hångel, äta, dricka, lipsyl)?

Något allmänt ni tycker att jag ska tänka på förutom detta?

Vet att den kan vandra ur lätt och kan vara svårläkt..

Ilya
0

Väldigt många har läst men inget svar Obestämd ingen som vet? Nånting?

PernillaO+
0

Hej!

Har du provat att söka på sajten om vertical labret?

Det har skrivits om Vertical labret förut.

Här är en tråd tex:

http://bodyart.ifokus.se/discussions/4f11dcf488f4722e7705f572-vertical-labret

Jag har själv ingen erfarenhet av Vertical labret, jag kan inte hjälpa dej.

Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dej, med dina frågor.

Mvh Pernilla

Ilya
0

#2 Ja, jag har sökt och läst massor men inte hittat svar på frågorna i mitt inlägg #0 :P

Tack iallafall!

immobilized
0

- Blir läppen förstöd på något sätt av denna piercing? (formen på läppen ändras, synligt ärr, bestående grop etc)
Inte vad jag kan se på mig.

- Blir det en grop i underläppen?
Hur menar du då? Glad

- Gör det ont eller är den störande att ha (vid t.ex hångel, äta, dricka, lipsyl)?
I början var det ju så klart ovant att använda munnen då något satt i läppen. Men äta och dricka, använda lipsyl och läppstift är en vanesak. Till slut så tänker man inte på den utan bara gör bara. När man hånglar så kan den ju kännas då den andres läppar nuddar vid smycket men ont gör det inte, snarare mer att det bara känns att den är där.

Något allmänt ni tycker
Jag är väldigt nöjd med den här piercingen. Har haft vanlig labret innan. Den här är ju skonsam mot tänderna då den inte alls rör dem eller tandköttet. Var inte särskilt svårläkt heller, gjorde inget "väsen" av sig under läktiden utan var lättskött och det gick smidigt att byta smycke och allt.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Ilya
0

#4 Tusen tack för svar!

Ang grop i läppen menar jag som i t.ex Tungpiercing - där har vissa (inkl jag) en liten grop som blir av smycket som ligger ovanpå tungan.

Kan inte riktigt förklara det bättre än en liten grop under smycket.. den ligger ju med tyngden på läppen.. blir det inte en liten grop då?

Hoppas du kanske förstår nu ^^

Du får mer än gärna lägga in en bild på din verticala labret!

immobilized
0

Ja det blir en liten grop av smycket, nu fattade jag Tungan ute
Tror att det blir så med i stort sett alla piercingar.

Nu strejkar så klart min kamera också så kan inte ge någon bra bild p hur det ser ut "under smycket". Men du har ju i tungan också så du vet ju hur piercingar "funkar". 

Jag har också i tungan Glad

Vet inte om du kan se den här bilden?
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/558222_10151056225459383_1887118382_n.jpg

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.