Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3138 ggr
Swadika
0

Töjning är förliten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen aning om hur jag ska försöka förklara detta så jag försöker så får vi se om ni förstår.

Idag tog jag äntligen tummen ur och började töja örat. Jag började med två mm och allt går bra tills jag inser att töjningen är för liten för mitt öra. Nu menar jag inte på tjockleken i mm. Utan som ni ser på bilden nedan. Där ni ser det rosa sträcket, ungefär så långt har jag fått in det, och det är alltså min öronsnibb eller något som är förstor för att få plats där pilen är.

Jag vet att det blir bättre när man kommer upp i storlek, men är rädd att tappa töjningen nu eftersom den inte sitter speciellt bra. Det gör inte ont förutom att spetsen (det gröna) trycker in i öronsnibben på något sätt. Jag hoppas nu på att det bara är svullet så det ska gå att få töjningen "på plats" imorgon.

Men om det inte går, finns det bredare töjningar att köpa som inte är så trånga där pilen är (på bilden) eller kan jag ha den som den är nu, för jag har ju ändå töjt upp till 2 mm, och om någon/några veckor ta 3 mm som är bredare? Eller finns det risk att en lossnar?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen tänkte jag visa en dålig bild på hur min töjning ser ut just nu, man kanske ser lite iallafall

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jiels
0

Jag hade samma problem när jag började töja med spiraler. De små spiralerna fungerade inte alls för mig eftersom "innanmätet" var för litet.
Jag köpte i stället claws och tapers tills jag kom upp i kanske 6-8 mm och kunde använda spiraler.
Blev dessutom lite rädd för att örat inte skulle må bra av att klämmas om jag ändå hade tvingat i spiralen.

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

Swadika
0

Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall,

Jag ska kolla på dem och se, problemet är väl att jag precis köpte dessa och fick hem dem så inte kul att se att man inte kan använda dem >_<

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Pelle Långlös
0

Hade inga som helst problem med att töja med spiraler. Du skall ju inte ta den hela vägen runt utan en bit innan du kommer till sista "kurvan" så att piggen ligger under öronsnibben så att säga.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Swadika
0

det är så svårt att förklara, men spetsen den ska ju ändå vara fram, eller hur man ska säga. Om man ser å bilden i #0, den spetsen jag inte gjort något med. Och det är det som inte fungerar utan då trycks det in i örat istället

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns