Kliande tatuering
Hej! Jag vet ju att många här har erfarenhet av tatueringar. Jag har nyligen börjat på min helarm, en vecka sen prick faktiskt.
I förrgår började den klia, det var inte nådigt heller. Jag kunde knappt somna, och när jag väl lyckats ett tag vaknar jag gång på gång och är arg för att det kliar så mycket.
Nu har det lugnat sig lite. Men fortfarande ganska mycket.
Jag förstår ju absolut att det är vanligt att det kliar. Kan till coh med tro på att det kan klia så väldigt mycket, men är det någon här som kommit på något sätt för att lindra det?
Både för nu och senare när det är dags att fortsätta?
Vad du än gör, KLIA INTE
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Tyvärr är det någon man får gå igenom ;) Jag brukar klappa på armen försiktigt.
Klappa är väl det bästa. Jag brukar smörja den oxå. tycker att det lindrar lite med kall salva.
I want to be like the patronsaint of reality.
#3 Ja det är också bra att ha salvan i kylen, det lindrar en stund när man smörjer då.
När jag tatuerade vaden så la jag benen i kors och kliade på det andra benet, det fick min hjärna att tro att jag kliade på tatueringen. Lustigt hur vi fungerar egentligen, haha. Fungerar inte det så kan du ju, som sagt, smörja den med kall salva och klappa försiktigt på den. Tycker även att det blir bättre om man luftar dem så mycket så möjligt :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
1. Se till att smörja in tatueringen med t.ex Helosan-salva 3-4 gånger om dagen så att den aldrig blir torr.
2. Om det kliar så läker det, klia absolut inte tillbaka då det kan resultera i att tatueringen ser ''flagig'' ut när den är färdigläkt att att det bildas ärr där du kliat bort som mest sårskorpor.
Micke

Min kliade något ENORMT också! Kliade runt tatueringen. Funkade jätte bra :)
Oj, glömde bort min egen tråd här! Haha, men tack för tipsen!
Nu är det defenetivt lugnare, men det röda är fortfarande lite jobbigt ibland! :P