Funderar på tatuering
Jag är riktigt sugen på att gör en tatuering i nacken, en som börjar nedanför vänster öra och sedan slingrar sig ner längs nacken ner på höger skulderblad. Lite i stil med Rihannas stjärnor (se bild här). I framtiden vill jag nog gärna kunnda bygga vidare på min kropp och tatuera samma motiv/mönster på någon annan kroppsdel, typ ankeln och kanske händer/mellan fingrarna, och på så sätt skapa en helhelt bland mina framtida tatueringar. Men jag kan inte bestämma mig för något motiv!
Rihannas stjärnor tycker jag är grymt snygga, och stjärnor kan vara riktigt vackra. Dock blir det kanske lite mindre originellt att bara apa efter henne och ta stjärnor. Själv har jag varit inne på leopardmönster som då ska slingra sig ner på samma sätt, men jag är osäker på om jag kommer tycka om det i framtiden. Känns som om det skulle kunna vara något som man växer ifrån. En annan tanke är en drake som slingrar sig, men jag är tveksam till det. Så förutom stjärnor och leopardmönster har jag brist på idéer - jag vill ha lite hjälp! Har ni några bra tips på så mönster och motiv som skulle kunna passa att slingra sig? Jag vill inte ha något för "tjejigt" men inte heller något för hårt, det är inte riktigt min stil tror jag.
Jag har inte tänkt tatuera mig än på ett tag, kanske om nåt år eller så. Men jag tänker att jag vill ha lång tid på mig att fundera ut vad jag vill ha för att kunna smälta idén och inte göra något förhastat. :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Har inga tips eller så, men visst var hennes tatuering snygg. Men kan förstå att du inte vill ta efter rakt av…
Men det är bara bra om man har lite tid på sig att tänka igenom motiv osv innan man tatuerar sig. Den ska ju sitta där hela livet. (Om man inte ska behöva tatuera över den)
Små hjärtan? Haha, jag är helt knäpp av alla julsaker… Jag skulle leta bland symboler, som man vet gör sig bra i litet format :) Noter kanske?
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Små små fjärilar? 
Ett par flygande fåglar kanske? Kan nog bli riktigt snyggt, dock kanske det är lite väl vanligt. Vet inte heller om det passar i nacken men men.
MVH Wilma