Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2854 ggr
Henrik93
1

Tatuering på G!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjenare! måste bara skriva av mig! ska inom en snar framtid gadda mig igen! den här gången ska jag ha de japanska tecknen för "ren kärlek". (som jag ritat på bilden) den ska dock vara helt fylld i svart! för mig betyder den helt enkelt bara ren kärlek, och den passar mig för jag anser att jag är en kärleksfull person och när jag älskar så är det "pure love". anledningen till att jag vill göra den på japanska är för att en av mina absoluta favorit grupper "dir en grey" kommer från japan och jag verkligen älskar språket! den kommer att hålla en höjd på 23cm och bredden är ca 14cm. Så den passar perfekt på min överarm! Och om inte där så kommer den sitta på ryggen nedanför halsen liksom. vad tycker ni om japansk text tatuering!? Är Det för mainstream eller tycker ni som att när det finns ungefär 2500 bokstäver eller "signs" att använda sig av blir varje motiv unikt? kramar!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

Tycker det är vackert men skulle aldrig själv skaffa en. För det första pga risken att det blir fel, för det andra känner jag för många som har det :)

Afturelding
1

Kan uppskatta dem, men vill inte ha. För de flesta här i väst är det bara "ett japanskt tecken", föredrar att tatuera in symboler som är mer globala och istället uttrycka mig med bilder :) Skulle nog inte tatuera in vanlig text heller av samma anledning. Jag är väll helt enkelt en bildperson.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

dyoxide
1

Jag är lite som #2 också, finns en hel del som tatuerar in sånt bara för att det är snyggt också, inte för att det betyder nånting … Vilket känns konstigt (någon i USA hade tatuerat in lite snygga japanska tecken, betydde visst "explosive diarrhéa" … oops, typ.) Det kan vara riktigt fint beroende på vad och var men tror inte jag nånsin skulle göra en, mest för att jag inte hade passat i det och för att , meh , har inget att skriva direkt xD

[WickedAlly]
0

Jag har japanska tecken på ryggen, tyvärr. De ska lasras när tillfälle ges och sen köras över.

Tycker att det är fint men tyvärr väldigt mainstream, dock har jag inte alls samma tanke bakom som du har i och med ditt favoritband.

Bör väl tillägga att jag inte tar bort mina för att jag anser det vara mainstream att ha dem utan att de tar upp plats som jag har andra planer för, det var min första och placeringen var inte direkt genomtänkt.

Henrik93
0

härligt allihopa, vad kul att ni delar med er av era åsikter!:) ja, det kan kännas ganska mainstream, kan jag med tycka! Men är huvvu dumt får kroppen lida brukar man ju säga, och man får ju skylla sig själv om man inte forskar i saker och ting innan man tattuerar in något för att det är snyggt. jag har verkligen satt mig in i att få det rätt!:) och som sagt det betyder ju något för mig:) #4 ja, placeringen är ju också lite klurig! Jag har verkligt många ideer om fler tattueringar och hur man kan bygga på eventuella tatts så därför får den fint sitta på överarmen där den också kommer synas i sommar:) dock så kommer ju ingen förstå, men dom kanske frågar!:)

[klisterbomb]
0

#3 och du tror verkligen på att en person skulle kunna välja random tecken och få just tecknen för "Explosive diarrhea?…

Henrik93
0

#6 haha håller faktiskt med lite om man har typ 2500 tecken att välja på verkar det vara en chans på 0,00000000000000000000001 % typ om ens det. Hah;)

Geru
1

#7 Chansen är 0.0004%.

Bara googla symbolerna och se vad det är för någonting.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dyoxide
1

#6 Jag har inte konkret sagt att det är exakt just så, utan jag har hört det, du får väl ursäkta mig om jag inte är rätt till 100% hela tiden ._. Har heller inte sagt att jag tror på det.

[klisterbomb]
0

#9 "(någon i USA hade tatuerat in lite snygga japanska tecken, betydde visst "explosive diarrhéa" … oops, typ.)"

Tycker det låter ganska mycket som att du tror på vad du skrev.

dyoxide
0

#10 Kanske låter så, men det är inte så, jag kan tro att något liknande hänt men kanske inte med just exakt dom orden, blir lite långt att skriva "men så tror jag inte på det för bla bla bla" i en sån här tråd, don't you think? Aja, skitsamma, det här hör inte till diskussionen och det är en onödig sak att hänga upp sig på.

Henrik93
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så blev den :D

Afturelding
0

Det blev mycket bättre än vad jag tänkte mig, det passar dig väldigt bra! Och så mainstream blev den ju inte när den är så stor :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

dyoxide
0

#12 Riktigt snyggt ju :O

Henrik93
0

Tackar :)

LiljedahlE
1

Jätte fint ju!! Har själv tänkt tatuera in ett litet japanskt tecken, bakom örat haha! Men vet inte riktigt än! Men väldigt fint detdär blev det!:)

WilmaP
1

Det blev skitsnyggt ju! :)

missemel
1

blev sjuukt snyggt! bra att dom var så stora :) :)