Septum hjälp:/
jag vill ha septum rly bad. Jag är 21 men har inget jobb för tillfället, SÅ som julklapp önskar jag mig septum, jag fick infektion i min ena piercing som var 2 år gammal-.- och den jag hade i sidan av läppen har vuxit igen. Och den jag har i mitten av läppen är "kvar" men har inget smycke i. har en i näsvingen med. så med alla infektioner iväxt och det har jag"Slösat" en del pengar om man säger så. Och desutom så tycker mn mamma och min tvillingsyster att det är sjukt fult med septum, Det vanliga att man ser ut som en ko. När jag tar upp det tystnar dom bara nu och börjar prata annat. Jag vill verkligen ha det. Och den är ju desutom lätt att dölja. Hur i hela friden ska jag göra. Min mamma säger att jag förstör mitt utseende med det. men liksom jag tycker det är episkt med septum. Till och med börjat redigeraxD jag tycker det är så coolt med spetum O_O
Nu förstår jag inte riktigt. Vad är det du vill ha hjälp med?
Om du inte kan övertala dina nära att ge dig en i julklapp så får du väl helt enkelt själv spara ihop till en.
If you don´t live for something, you´ll die for nothing
Hahaha hur kan man förstöra något med en septumpiercing? Det sitter typ inne i näsan.
Skit i dom och gör den 
Förresten kollade jag snabbt på bilden först och trodde för ett slag att den var äkta och jag tänkte fan va snyggt
Verkligen.
Jag tänker göra min efter jul/nyår, när dom öppnar studion igen efter julstängt här jag bor. Innan jul blir det bröstvårtorna..
Men go go! 
Du är väll gammal nog att bestämma det själv eller?
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Det är inte alltid lika lätt att strunta i vad nära och kära tycker även om man är tillräckligt gammal.
Men man piercar sig väl för sin egen skull, inte någon annans va? Annars kan man ju skita i det.
Det är klart att det är roligare att pierca sig om andra tycker att man blir fin också. Inte så kul om dom man bryr sig om tycker att man är ful.
Men självklart ska man göra det som man tycker själv! 
Dom kommer att vänja sig, vad dom än tycker 
#6 Människor är olika. Man gör vad man vill. Vissa piercar sig för sig själva, vissa gör det för att få uppmäkrsamhet, vissa gör det för att det är kul. Listan kan bli lång. Världen hade varit såååå jäkla tråkig om alla var likadana.
#8 Klart det finns många, men eftersom piercingen sitter på ens egna kropp så bör man ju inte bry sig om vad andra tycker eftersom det inte är deras kropp. Visst, alla har olika åsikter, vissa är så osäkra och bryr sig vad andra tycker och tänker, andra kör sina egna race och bryr sig inte ett dugg.
#7 Piercar man sig för att andra tycker det är fint har man missat poängen enligt mig.
Om det gäller någon man älskar, och denne utrycker ett ogillande, då får man ju fundera på vad det är personen egentligen gillar med en. Är det utseendet, eller personen?
Visst, dessa saker går ihop. MEN, vårt yttre visar bara en del av oss.
Jag menade bara att det är mycket roligare att höra att man är fin än att man är ful. Det finns faktiskt många som kanske tycker sånt är känsligt, t.ex. pga tidigare mobbning och försvagad självkänsla.
En människa som inte gillar piercingar behöver inte vara en dålig människa heller och de kanske inte alls bara bryr sig om utseende. Däremot finns det många som tycker att piercings strider mot deras principer att man inte ska sticka hål i ens kropp och sätta dit en massa ringar och stavar. Dom tycker helt enkelt bara att det känns fel och/eller som att man skadar sin kropp, t.ex.

#10 Varför skulle det inte vara okej att pierca sej för att vara fin i någon annans öga? Kallas väl inte utsmyckning för skojs skull ;)
Var hamnar jag på riktighetsskalan? ..Har ju gjort en intimpiercing främst för att det kunde förhöja känslan för motparten..
Iofs var det väl inte första intimpiercingen och den enda jag egentligen gjort av annan anledning än att jag själv uppskattar den!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

TS, spara pengar och strunta i andra ifall det verkligen är något du suktar efter, tänker som du säger att den är lätt att dölja :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#12 Skaffar man en piercing enbart för att man vill vara fin för andra, så känns det konstigt för mig. Man bör ju tänka på sig själv i första hand, inte andra då det kommer till saker man gör med sin egen kropp.
Sen kan man självklart göra det för att man själv gillar det och vet att andra kommer uppskatta det.
Men aldrig att jag skulle strunta i en piercing för att någon tycker det är fult;)
jag tycker septum är en bra piercing :) man ser inga ärr om man väljer att ta bort den och har man en öppen ring kan man (iaf jag) vända upp den i näsan så att den inte syns :)
Jag tycker septum är jättefint