Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 7438 ggr
LiljedahlE
0

konstig tatuering

jag tatuerade mig för ca 4-5 veckor sen. för drygt 1 vecka sedan har den börjat bli jättekonstig, den kliar som in i norden och den är svullen som en cirkel i mitten, resten av den har läkt fint. Har även tappat väldigt mycket färg inom just den cirkeln och den gör väldigt ont. Har tsgit kontakt med min tatuerare som inte vet vad det kan vara men föreslog att jag endast skulle tvätta och sprita den för att se om det blir bättre, men inget har hänt. har aldrig haft sådant här problem med andra tatueringar. Någon som har någon ide om vad det kan vara?

LiljedahlE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här ser ni en bild

fotoninja
0

vad smörjer du med?

LiljedahlE
0

bephanten.

fotoninja
0

ok, den är ju bra. verkar ju inte vara typ finnar av den feta salvan iom att det blivit en ring.

tycker du ska gå till en vårdcentral imorgon.

lycka till!

Afturelding
0

Kanske en sen allergisk reaktion eller något? Något har ju blivit tokigt i alla fall. Säger som ovanstående, besök en vårdcentral. Risken är ju att du får ett stort ärr av infektionen (för det är det förmodligen i alla fall) i mitten av tatueringen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

LiljedahlE
0

Åh :(! Ska till vårdcentralen i morgon! Tror ni den kommer se hemsk ut ?? Eller går de täcka över ?

Afturelding
0

Så småningom ska det nog gå att täcka över om du får ärr, så länge du tar hand om läkningen av infektionen ordentligt. Du lär ju få göra om mitten i vilket fall om du förlorat färg. Se till att allt är läkt innan du gör om bara :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

LiljedahlE
0

Okej tack!

Pelle Långlös
0

Såna där ringar har jag haft förut men jag kommer inte ihåg vad det var och hur jag gjorde för att bli av med dom. Dock inte under en tatuering utan på vanlig hy.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

fotoninja
0

#9 ringorm?

LiljedahlE
0

Det svider som bara den verklige

LiljedahlE
0

Kollade närmare nyss och det verkar vara finnar över det dåliga området, vad gör man åt det ? Somsagt resten av tatueringen ser fin ut

Pelle Långlös
0

Kan du inte smörja med en kortisonsalva innan du tar på den andra salvan?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

fotoninja
0

hur är det idag? hoppas det är bättre.

LiljedahlE
0

Ingen förbättring, ska ned till vårdc om en stund!

LiljedahlE
0

Har varit nere nu, jag har fått medecin mot infektion , ska tas 3 ggr om dagen i 10 dagar . Ska även sprita tatueringen morgon och kväll och ha torra kompresser på så att det hålls torrt. Får inte använda någon salva. Hoppas de blir bättre nu!

fotoninja
0

antibiotika? spritar du med alsolsprit? hoppas det blir bra snart.

LiljedahlE
0

Ja antibiotika :), aa precis, ja hoppas jag med!

LiljedahlE
0

Nu har jag käkat antibiotika i 1 och en halv dag och hållt Tatto torr och spritat . Resultat ? = en otroligt torr tatuering ;P och fy i helvete så ont i armen jag har! Och magen , som en biverkning av antibiotikan. Hoppas det blir bättre snart! Tål inte att se tatueringen då det faktist gör lite ont i mig att just min mest betydelsefulla tatto skulle gå åt helvete ! Min minnes tatuering ..

fotoninja
0

har svullnaden från infektionen minskat nu? surt att gaddningen blev som den blev. men låt den läka ut ordentligt. sen kan du fylla i och fixa till den Glad

Niini
0

Traska iväg till apoteket och köp mjölksyretabletter, hjälper i alla fall lite åt magen :)

LiljedahlE
0

Svullnaden har faktist minskat lite ! Men det ser himla läskigt ut :P. #21 okej tack för tipet!!:)