Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3598 ggr
Beea
0

Tatuering utan linjer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tittat väldigt mycket på olika tatueringar. Vad jag konstaterat är att på väldigt många har man valt att köra med svarta "linjer" runtom motivet. Är det bara jag som tycker att det påminner om att fylla i en bild i en målarbok? När jag gjorde min första tatuering för drygt en vecka sedan visste jag en sak och det var att så ville jag inte ha min. Min tatuering sitter nu på plats och påminner kanske mer om en oljemålning än en tatuering.

Men eftersom att det är så många som väljer att lägga en svart "linje" runtom motivet undrar jag … Är det för att man tycker det blir snyggast så eller finns det andra orsaker? Nyfiken!

Karmatarerskanise
1

Jag tycker helt klart att det är snyggt med linjer. Många tatueringar behöver linjer för att det ska bli snyggt. Färgen på linjerna varierar ju beroende på motiv.

emmajensennn
0

Cool och fiin! :D

You can't make a rainbow without a little rain

Cederin
2

Tycker att linjer får motiv att liksom poppa ut mer :) Även om det är snyggt utan linjer också.

Medarbetare på Naglar och Hår

JossanH
0

Vilken fin tatuering :) Det är inte alla tatueringar som åldras snyggt utan linjer då färger lätt kan blekas och då ser man inte längre tydliga konturer och tatueringen kan kännas grötig. Så jag tycker att det beror på motiv och vilka färger som ligger i utkanten och risken för att tatueringen kommer åldras dåligt utan linjer.

Sajtvärd på Iller.ifokus

theraphosa
0

Jag älskar tatueringar utan linjer så snyggt! De blir mer realistiskt då. I svartvitt kan jag tänka mig åldras bättre än de i färg.