Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 2969 ggr
Karmatarerskanise
0

TV tips: Ink master Sverige

Ikväll börjar serien Ink master Sverige på kanal 6 klockan 22.00.

Ska bli intressant att se eftersom en av tatuerarna som är med jobbade på studion jag brukade gå till förr och har nu öppnat egen studio här i Helsingborg.

Någon som ska se detta?

Shanea
1

Absolut! Hoppas det blir något vettigt av det :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Buffaomini
0

åh det måste jag se :)

Karmatarerskanise
0

#2 Det var igår :)

[Melinda]
0

Jag såg det :)
Jacob Pedersen du menar? Har funderat på att tatuera mig hos han nångång, tittade på hans hemsida för nån månad sen så blev chockad när jag såg han i programmet haha

Karmatarerskanise
0

#4 Ja det är han.

Min kompis hade varit i studion nu och kollat tid, var ett års väntetid.

[Melinda]
0

Mjo, dem har rätt lång tid :p Jag vet en som har tid om nästan ett halvår xD

Karmatarerskanise
0

#6 Jag vet folk som kan om en månad också.
Det beror på vad man ska ha och på hur duktig tatueraren är :) Ju mindre lediga tider visar ju på att det är en populär tatuerare, vilket brukar vara synonymt med duktig.

Var brukar du gå?

[Melinda]
0

Menade att jag vet en som har tid i hans studio om ett halvår :p
Jag har gått hos lite olika hittills. Men tänkte börja spara ihop till en chestpiece och då ska jag nog gå till Zoi i malmö.

Karmatarerskanise
0

Aha :)

[WickedAlly]
0

Min tatuerare fick förfrågan om att vara med men tackade nej då han fick reda på programmets namn, låter ju ganska fånigt faktiskt. Han var rädd om sitt rykte, tänk vad lätt dålig kritik från domarna kan förstöra för tatueraren senare om det är något som sprider sig. Förstår min tatuerare när han valde att tack nej.

Tycker att programmet kändes ganska oseriöst dessutom.

:)

Karmatarerskanise
0

Själva programnamnet har jag inga problem med. Och har man redan en stor kundkrets spelar domarnas betyg ingen roll, kunderna känner ju redan till tatueraren. Men är man däremot ny så är det nog inte så bra att vara med.

Jag såg bara första kvarten, sedan glömde jag bort att titta så jag får säga vad jag tycker nästa vecka istället :P

[WickedAlly]
1

Nja, både och tror jag. Jag hörde en gång att man som människa sprider vidare något negativt till 20 personer men det bra bara till 8. Så om inte den befintliga kundkretsen snackar så kan det ju påverka ganska starkt.

Min tatuerare är inte jätteny, fem år tror jag att han har vart igång nu men hans kundkrets växer hela tiden. Nu är han så fullbokad att vi får köra innan öppning för att bli klara med min sleeve, annars hade jag fått vänta tills nästa år. Tror nog att det kan påverkas om man framställs dåligt i teve :)

Karmatarerskanise
0

Mjo, fast inom tatuering så brukar kunderna också kolla upp portfolios, i alla fall jag. Jag går inte bara på ett rykte från en TV serie :)

hus-musen
1

Jo fast ryktesmässigt, kolla på Kat von D och de andra tattuerarna vilken reklam de fått! Både på dåliga och bra tattueringar.

Tyckte dock att programmet var lite fånigt :/

Qui dormit, non peccat

Buffaomini
0

#3 haha och?

använder play, så då kan man se när man vill ;-)

JossanH
0

Tyckte också det var lite fånigt, men komme rändå kolla.

Jag skulkle heller aldrig vara med om jag var tatuerare och rädd om mitt rykte. Gör du en tabbe i tv kommer det garanterat förstöra ryktet.

Ang väntetider så tycker jag det är bra som de gjort på Lucky 7 i norrköping då väntetiderna drog iväg hos de mest populära; nu släpper de en månad i taget och har alltså 3 månader som man kan boka tid på men aldrig längre fram än så.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

#15 Kul att jag underhöll dig.

Karmatarerskanise
4

Då är vinnaren klar, och det blev vår käre Jacob här från stan :)
Grattis till honom och det var han värd.

Cederin
1

Tyckte programmet var riktigt kul, kollade hela vägen. Hejade på Jacob Skrattande

Medarbetare på Naglar och Hår

JossanH
1

Tyckte också Jacob var den bästa så bra att han vann!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

:)