Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 214936 ggr
Sisss
320

Ordspråk/låttexter

Ja, ni som har tatuerat in ordspråk eller delar av låttexter, skriv gärna vad det var eller lägg upp en bild. Är själv väldigt inne på att tatuera något sånt, men vet bara inte vad än :)

Jenahbella
6

har ingen än men den 12e april kommer ja tatuera in

"It´s not always rainbows and butterflies
It´s compromise that moves us along"

:) kommer från maroon 5s låt she will be loved :)

Sarah
11

Jag har en dikt planerad. Någon som kom mig väldigt nära väldigt fort gav mig den och den handlar om möten mellan främlingar. Ska göras tillsammans med tre andra motiv på ryggen då jag får råd.

Ceciliaolucifer
12

Genom molnen mot solen :)

candycandye
11

Jag har Carpe Diem i nacken tillsammans med en fyrklöver. svårt att ta en bild i nacken men kanske mannen här hemma kan hjälpa till:P

Aviendha
6

"L'Amour Toujours" runt foten

Ambigrammet sinner/saint på handleden

SMMM
10

Hellre härska i helvetet  Än tjäna i himlen på smalbenet precis under knät. Fritt översatt låttext av ManoWar. "its better to reign in hell then serve in heaven"

emmeb
5

Nu har jag inte tatuerat detta än men OM jag lyckas ta mig in på min drömutbildning, dvs. veterinär, så ska jag tatuera in detta:

Coniecturalem artem esse medicinam. (Medicin är gissningskonst.)

DesireEsmeralda
7

Åh jag älskar tatuerade texter. Håller själv på att fundera på vad det ska bli. Troligtvis blir det nån typ av translitteration 

SMMM: Vilken bra text. Är det från låten "the power"? Jag har nog alltid tänkt att man måste ta texten som den är och inte ändra på den, men där gav du mig ett tips. Glad

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Shanea
3

#6: Bara därför att det är lite utav ett favoritcitat kände jag för att upplysa om att det nog var poeten John Milton (1608-1674) som först skrev det tror jag… :) "Better to reign in hell than serve in heaven." Håller med om att det är ett härligt citat :)

Kan inte lova att det var exakta orden han skrev, svårt att hitta säkra källor på internet.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Bijish
3

Har inga tatueringar än, men kommer troligtvis skaffa min första den 24e april (finns en liten risk att jag måste skjuta upp det).
Ska bli en peacetatuering som troligtvis kommer a texten
"Learn forever, hand in hand" under sig.

JossanH
0

Har en tatto inplanerad som säkerligen inte kommer bli av närmsta året men det ska i vilket fall bli en lite egendesignad bild med mitt favoritbands logo (en gasmask) och andra saker runt om. Där har jag tänkt ha med en banderoll med en liten bit av en av deras låttexter. Det bästa är att texten är på norska! :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

SMMM
9

#9 Jag kan tänka mig att det finns tidigare källor :) Men för mig så är det just en låttext.. hehe

dogpoo
4

ska tatuera in : Life goes on, på armen så fort jag pratat med tatueraren

Saga85
0

Jag har "reinkarnerad exakt som förut" förevigat på min arm, en bob hund-låt.

Zadeira
4

Jag är sugen på att göra en med texten "Forever yours", tillsammans med en minnestatuering av min första sköthäst. Det är en låttitel från mitt favoritband, så det passar ju på mer än ett sätt.

LinnB
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har texten "Love beyond words" på vänster arm och "Laugh every day" på höger. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Shanea
8

Jag är lite sugen på att tatuera "Who are you to judge?" eller något annat som ska stå för hur extremt viktigt jag tycker det är att inte behandla folk annorlunda på grund av hudfärg, kön, handikapp, preferenser eller ja… you name it :)

Tycker även om texten "Because the night belongs to lovers, because the night belongs to us" från en Patti Smith låt :) Men för att skona min ekonomi och inte göra förhastade beslut så tänker jag inte göra mer än en tatuering per år max… så inte än på ett tag ^^

[Vetauriel]
14

Sorry att jag sliter upp en gammal tråd, men var har ni placerat era?

Ska själv göra en texttatuering och min första tanke var över revbenen. Tills jag insåg att graviditet troligen kommer att förstöra den :S

JossanH
4

Jag ska ha min på vaden eller helst smalbenet om det får plats…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ernst76
23

Jag har tatuerat en dikt (av Ann Johlin) till mina barn på låret.

Med en obönhörlig kraft och mjukhet
berör du mitt allra innersta.
Letar dig fram till varje liten vrå.
Dyrkar upp hjärtats låsta rum.
Väcker känslor jag inte trodde fanns.
Väcker mitt slumrande jag.

Jag vill ge dig det finaste jag har.
Jag lägger mitt hjärta i dina händer.
Det är fullt av kärlek.
Det är fullt av längtan.
Jag ger det till dig.
Du gör med det vad du vill.
Mitt hjärta det är ditt.

EmmaWq
0

#3 Hur ont gjorde det att gadda foten?

Skitsnygg btw! ^^

yoanna
0

När jag kommit på vart jag ska göra tatueringen så ska jag ha texten 'LOVE LIFE'  :))

[Thiah]
3

#21 jag gjorde en tatuering på innersidan av foten och jag tyckte inte det gjorde ont alls.

jahadu
1

Jag har tatuerat in ett ankare med låttexten över och under - se bild.
Låten är Creeds låt With arms wide open. Hela tatuering är ägnad min hund som nyss gick bort, ankaret står för hopp, vi levde på hoppet och lånad tid, och låten var "vår" låt som spelades mycket när jag fick hem honom från början.

Hyrrokkin
5

Kul att läsa om och se bilder på era texter :)

Jag har funderingar på ett par olika texter som jag ska skriva vid revbenen, men vet inte exakt vad än.

En text som jag vet att jag ska göra en dag men som jag inte vet i vilket utförande än (har funderingar att göra den en del av en chestpiece, men får se…) är "en ég stend alltaf upp"

EmmaWq
9

#24 Åh vad fint :'-)!!

Jag är väldigt inne på att tatuera några rader från bibeln som jag tycker är väldigt fin:

"Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, for you are with me"

Tycker att den har kopplingar både till min tro, och till mina närmsta :-)

Den blir på ryggen/nacken i så fall ^^

[rightPAW]
4

Jag ska tatuera Veritas Aequitas på underarmarna och Sine Virtus Sine Laus i nacken :)

Dem första betyder sanning och rättvisa och den andra no guts no glory :)

lyricaldisease
3

#20 - Skulle man möjligen få kunna se en bild på den texten? :-)
Ska tatuera in ett litet stycke text från en låt inom närmsta tiden, vill bara se hur stort det blir.. för t.e.x min far avråder mig från att göra det då det kommer se "jättestort och blaffigt" ut :/ Hade jättegärna sett bild!

Labolina_73
1

Jag skulle kunna tatuera in texten som jag tycker betyder väldigt mycket..

låten i sej är kanske ingen vidare superlåt men "citatet" i låten är klockrent anser jag.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Det skulle jag vilja tatuera in men jag vet inte var riktigt.

//Linda

Bijish
4

jag vill tatuera in hela manuset till "V for Vendetta". Typ. <3

nybbla
1

Jag har visserligen inte ordspråk… Men jag har två filmcitat på underarmarnasyttersidor… Ena är "I'm too old for this shit" (Jag är lastgammal gumma på hela 36 år) och "Yippeekayay MF". Men jag funderar skarpt på att gadda in "My momma always said, Life was like a box of chocolates. You never know waht you're gonna get." eller" Stupid is as stupid does"

Jag och mannen min älskar filmcitat.. ;o)

MVH Lotta

nybbla
0

Och denna.. Lite halvtaskiga bilder dock men de får duga…

theraphosa
6

Jag ska göra
**"Livet som du lever är en gåva som du fått, så fyll de då med kärlek och låt ondskan tyna bort. Lev varge sekund nu för livet de är kort"

**De är en mening ur Ras crickets låt de e bra.

[Vargöga]
10

Jag har "May the odds ever be in your favour." på mitt ben. Från Hungerspelen.

Amorell
9

Har "Mercy Street" på ryggen, från Peter Gabriels låt med samma namn.

~ Ysmn

cupcakes
0

Jag har "Take off your colours" från låten med samma namn av You me at six. Funderar på att lägga till även nästa textrad ("who are you wearing them for?") men det får bli senare isåfall, efter ryggen.

Denna sitter på revbenen under vänstra bröstet och betyder en hel del för mig.

Bild: http://www.gaddad.se/gallery/tattoo/191257/#bc

tjiivans
0

Jag har lite olika texter på kroppen.

Bland annat det på bilden:

Did I dream this belief?
Or did I believe this dream?

En rad ur låter I grieve av Peter Gabriel.

Har även ordet O´hana som ett familjeträd växer upp ur och senaste tillskottet är Vi ses sen på mitt vänstra nyckelben.

in your Honor, Times like these och The Beatles står det också på min arm på olika ställen.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

gaabriellaaa
0

Jag har en tatuering skissad som jag tänkt göra i höst men vet inte hur det blir med den längre eftersom den är 5cmx5cm och jag skulle ha den på handleden, så är rädd att det ska kännas för … fyrkantigt? Det stod iallafall "As long as I breathe, I dream"

Malin.R
12

# 34.

Ska det inte vara "May the odds be ever in your favour" istället för "May the odds ever be in your favour"? Eller har jag varit helt vindögd när jag läst boken?

[Vargöga]
2

Jo det skall det men när Jag säger det så låter det bättre med den som jag har. Kanske lägger betoningen på fel ställe. Tungan ute

AmandaChristina
12

Jag har en på underarmen där de står: "Seize the day or die regretting the time you lost", en låttext från Avenged Sevenfolds låt Seize the day Glad

[Vargöga]
1

#41 Snyggt

AmandaChristina
1

#42 Tackar, är supernöjd Skrattande

Niiinah92
2

Ska göra en kombinerad bild och text tatuering inom snar framtid och vet att jag ska ha en textrad från en av mitt favoritband Rascal Flatts låtar. Har lite olika förslag.

Antingen "one step, one breath, one smile at a time" från låten Sunrise, "It`s a perfect day to break away" från låten Break away eller "Bless the broken road" som är en låttitel.

Eriikaa
1

Åh, jag vill så gärna tatuera in en låttext när jag blir några år äldre, är bara sexton nu. Då vill jag ha texten nedanför som är från The Arks låt Calleth you. Cometh I. Jag vet dock inte vart.

" I've been waiting for this so long, waiting to sing this song , for you.
Calleth you, cometh I"

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

dyoxide
1

Har en text på mitt ben och ett hjärta som jag fick i 16-årspresent och tog för drygt 8 månader sen Glad "There is no end to love like ours"

Sen vill jag gärna tatuera in en refräng från en låt som är så himla fin när jag är lite äldre, Misery loves its company av The Red Jumpsuit Apparstus: "Beat but I'm not broken, Guide me through with your hand, Lead with your words spoken, Show me how to listen. Let your light shine through me, Take this hate I can't release, Help me make the blind see, Misery loves its company". Kanske inte hela, men en del av den. Den är så himla fin!!

melinnn
0

#41 väldigt fin arm!!

Nästa gång jag besöker tatueraren så ska han få tatuera in
"life is short, dont waste time worrying"

Antingen fram på bröstkorgen, eller bak på ryggen. Den meningen stämmer in på mig så bra, så det är lika bra att föreviga den tycker jag :)

AmandaChristina
2

#47 Tack så mycket Glad Love it Skrattande

PiganX
2

#41 Sjukt snyggt! Vill också tatuera mig där, i ungefär samma storlek fast i en annan stil. Glad

"You never know how strong you are
until being strong is the only choice you have"

Karmatarerskanise
2

Jag har en Michael Jackson låttext. "Beat it".

melinnn
1

Jag har nu tatuerat in 2 texter. Först och främst så blev det ju den bak på ryggen, men även en text på armen som omges av blommor och dylikt:) "illegitimi non carborundum" betyder - låt inte dom jävlarna ta dig. enkelt översatt:)

Jiels
9

Mitt bidrag. =) Den låten får mig alltid att bli lite gladare.

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

Jojaton
7

Har ingen tatuering än, men kommer förhoppningsvis tatuera in

"Don't waste your time
or time will waste you"

antingen i nacken eller helst på revbenen. Har även två andra tatueringar, båda i text, som jag funderat länge på.

Johanna - Instagram

farthinder
17

Tatuerade dessa ord i somras, det hjälper redigt mycket under jobbiga stunder måste jag säga.

/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus

melinnn
3

Snyggt #54 !

Här är en halvkass bild på den jag har på ryggen

Afturelding
4

Funderar på att sätta en liten text under den gyllene kvick jag ska göra nästa år. Kan verkligen inte bestämma mig dock, "Always" är väll det som är vanligast, så det känns tråkigt… Det ska vara från Harry Potter i alla fall.

Ja, så nördig är jag ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Henrik93
1

funderar på att göra "And the lotus is still blossoming on my wrist" och nån lotus i blomm! På vristen!:) ur en låt av dir en grey. Minns Inte vad den hette för tillfället!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Shanea
0

Blivit lite sugen på en rad ur låten "Faster" med Within Temptation på senaste tiden "I can't live in a fairy tale of lies" :)

[Moa-]
2

Shanea; särskriv det inte på tatueringen bara. =P

Monday
6

Har "Bara döda fiskar flyter med strömmen" på underarmen. Lite av en spontangaddning som jag är väldigt nöjd med!

http://www.regret-nothing.com

Saga85
4

#59 Om du syftar på "fairy tale" så ska det vara så på engelska.

[Moa-]
0

Saga85; det går att skriva båda, men det generella är idag att det sammanskrivs.

Dessa länkar visar även att det bör stå sammanskrivet:

SongMeanings

E-lyrics

HotNewSongsLyrics

[YukiOni]
0

Alis Volat Propiis - Hon färdas med egna vingar <3

Shanea
0

#59: Personligen brukar jag skriva ihop det, men skulle jag tatuera deras text känns det ju mer rätt att skriva det som de gjort, dvs isär :) Precis som #62 visade så är det så de flesta källor verkar skriva det.

[Moa-]
1

Shenea; nr 62 är jag som visar flera länkar där det är sammanskrivet, ej särskrivet… =P Du får göra som du vill så länge du överväger det i alla fall! =)