För gammal
När blir man egentligen för gammal för piercingar?
Eller är det okej att ha 20 piercingar i ansiktet trotts att man är 60+? 
Jag är snart 19 och det är så många piercingar jag vill göra, men snart ska man skaffa jobb. Anses det omoget att ha piercingar?
Känns ju tråkigt att pierca sig om man ändå snart borde ta ut dom för att man har vuxit ifrån det.
Åsikter? 
Många jag träffat på äldre dag som gjort både tatueringar och piercingar säger ungefär samma sak, att de inte ångrar att de gjort det men önskar de hade låtit bli. Fråga dig själv varför du vill göra det och är svaret för det är den du är och vill vara så är det väl bara att köra på, är svaret för andra ska tycka si eller så om dig så låt bli för då är det självkänslan som är problemet. Ärr får du ju om du sätter i sådana och de går inte att dölja helt lätt även om de bleknar med tiden. Sen beror det ju på vad du ska jobba med också. Som jurist så kan det nog anses helt fel men sälja skatekläder är det nog en fördel. Om du tvekar så låt bli är mitt råd för du kan alltid göra det sen, men att göra det ogjort är rätt mycket svårare.
Håller med #1, vänta om du tvekar. Men sen beror det ju självklart också på vart dina piercingar sitter. Dom flesta som har i ansiktet i dag har ju oftast bara någon, och det är ju accepterat, men dom flesta ställen där du är ett ansikte utåt vill ju att man ska se någorlunda proper ut, dvs inte för många piercingar. (Förutom om du jobbar på piercingstudio/tatueringsstudio).
Men ta en i taget och se till att dom läker riktigt först, och se hur din omgivning reagerar och så. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag har fått kommentaren att jag var konstig som gjorde min senaste piercing när jag var 26 - det var tydligen omoget, inget man gör efter att man fyllt 20 
Det kommer alltid finnas folk med åsikter som inte stämmer överens med ens egna. Men vad gör det? Det är trots allt vi som lever med våra bodymods, inte dom.
#3 Betyder det att de tycker att man borde ta ut dom när man fyller 20?
#4 Det är sant.
Är 19 bast, har 5 piercingar i nyllet just nu och känner mig inte speciellt omogen för det.
Dessvärre får man plocka ur dem vid jobbansökningar då vi lever i en skev värld. Trist att du inte kan göra vad du själv anser är rätt utan måste höra med andra dock.
Kör hårt bruden, du lever bara en gång.
Det är ju just på grund av den skeva världen jag undrar. 
Det är ofta så trevliga människor här inne så jag tänkte höra med er liksom. Man blir peppad av glada kommentarer! 
Jag fyller snart 31 år och har piercingar runt hela käften. Varför åldern skulle ha någon som helst inverkan på hur jag upplever dessa är en gåta för mig. Älskar dem, skaffade de senaste tidigare i år. Och OM jag skulle ledsna på piercingarna någon dag, ja då tar jag väl ur dem då. Men jag kommer aldrig ta ur dem för att "det inte passar åldern". Det är bara skitsnack, precis som alla "sociala regler" och normer.
Och vad andra tycker skiter jag fullständigt i. Skulle aldrig jobba på ett ställe som diskriminerar mot folks utseende t.ex.
#TS Vissa saker tillhör livet. Piercingar är i den här frågan ganska oskyldigt på så sätt att det bara är att ta bort dom om du skulle ångra dig. :)
#8 Jag kan bara säga att jag tycker att du är jäkligt cool isåfall!
Tack.
#9 Så sant så :) Tack
och tack alla :)
Jag gjorde min första piercing när jag var 41…. och ytterligare 4 st efter fyllda 50. Så det är väl väldigt inividuellt vad man gillar :)
*** Qui vivrqa verra ***
Måste bara säga att du är cool! ;D
Den första piercingen gjorde jag för typ 30 år sen.. det var inte många som hade det då. Den senaste gjorde jag tidigare i år. Tatueringar har tillkommit eftersom. Den första för 30 år sen och den senaste som täcker hela överarmen gjorde jag i somras.
Fyller 47 om nån vecka :)
Jag gör detta för mig själv och struntar i vad andra tycker vilket jag tycker du också bör göra.
Jag tycker att man får se ut precis hur man vill oavsett ålder.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Man borde få se ut som man vill men det finns alltid åsikter och fördommar varesig man själv är medveten om dem eller inte. Jag beundrar de som kör sitt eget race och vågar sticka ut men man kanske ska hålla i åtanke att det kan bli svårare att gå på en arbetsitervju utanför genre mässiga jobb som har det som image. Om man ser "udda" ut måste man ha ett killer CV som väger upp men tycker verkligen inte att det bör finnas en åldersgräns på piercings -_-'
Så länge du vet konsekvenserna och är beredd att ta dem är det bara att göra va fan du vill =) Sen kan du ju alltid ta ut en piercing om du skulle tröttna framöver ;)
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
#15 Verkligen bra tänkt!