Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: allmänt
Läst 2455 ggr
Julijah
0

Finger tatuering och jobb

Jag är väldigt sugen på att tatuera in oändlighets tecknet på sidan av vänster ringfinger men undrar om det kan bli problem att få jobb sen? Jag vill jobba som antingen fastighetsmäklare eller barnmorska och i båda dom jobbet träffar man ju många människor. Men samtidigt lär man knapp se tatueringen då den sitter ganska skymt och om jag gifter mig syns den inte alls. Någon som har några tankar på hur det kan vara?

Pelle Långlös
0

En sån skulle jag också vilja ha. Snyggt är det men hur det går med dina framtidsjobb vet jag inte.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Cederin
0

En sån liten och diskret grej tror inte jag spelar roll. Det beror givetvis helt på arbetsgivaren men om man tittar på kommande generation chefer/arbetsgivare så har var och varannan en gadd.

Medarbetare på Naglar och Hår

theraphosa
0

Jag gadda mitt finger och min chef bryr sig inte. Men om du skulle vara på intervju någon gång på sätt ett plåster över eller nått så de inte syns, haha de kommer jag göra i framtiden iaf.

Julijah
0

Så om jag blir barnmorska tror ni inte kvinnor kommer reagera att jag har en tatuering på fingret då det är ett väldigt närgånget jobb haha Fast jag lär ju ha handskar på mig hela tiden isf

Afturelding
1

Du lär väll hålla dig på annat håll än i ansiktet på dem? ;) Skämt åsido, precis som du säger är det ju ett jobb där man väldigt ofta bär handskar, så jag tror inte att det är någon fara :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se