Vart i stockholm?
Vart i stockholm kan man pierca sig i ögonbrynet?
Jag är 14 år, mamma kommer inte kunna följa med, men ta med lapp kan jag. finns det nån som kan pierca folk under 16?
Tacksam för svar!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Varför kommer inte din mamma kunna följa med? De bästa studiorna piercar för övrigt ingen under 15. Och gör dom det dessutom under 15 med bara en lapp från förälder(kan vara från vem som helst ju) så skulle jag aldrig våga pierca mig där.
För att jag åker till stockholm ensam, och hon inte kan följa med.
Okej, tack ändå.
nån som vet nått ställe?
#3 får kolla, mamma kan ringa :) tack så jättemycket! :)
JULIA jag vill följa med 

#5 sms!
Håller med #1 Skulle ALDRIG pierca mig i en studio som inte behövde att en förälder följde med (samt visa leg) om du är under 18.
Fins vissa standard en studio ska följa för att klassas som seriösa.
Sen kanske inte det tillhör ämnet, men det e ju såklart något som skiftar från person till person.
Varför pierca sig när man e 14?
Jag försöker inte döma någon på något sätt, eller säga att det e fel.
Säger bara att det e inte långt till du fyller 18 och kan göra det utan dina föräldrar, och när du e 18 kanske du inte vill ha din piercing i ögonbrynet längre?
Men när man e 14 e man ju fortfarande 'liten' (hur man nu vill tolka det) och kroppen har inte vuxit färdigt än på länga vägar. Och du bör inte heller göra det för att få uppmärksamhet, då e den ju gjord av fel anledning.
En läkt piercing ger dessutom risk till ärr och man kanske inte vill ha ärr i ansiktet när man e 19-20? Bara för att man tröttnat på något impulsivt man gjort när man va yngre?
Antyder bara att du kanske borde överväga en piercing lite mer, innan du gör en. Du e fortfarande ung och har ingen brådska att modifiera dig.
Gjorde min första piercing (i tungan) halvåret efter jag fyllt 18 och töjde örat hrunt min födelsedag.
Båda dessa hade jag funderat på i lite drygt 2½ år innan jag bestämde mig, just ifall att jag skull ändra mig senare.
Klart, en piercing är inte permanent, men går inte osett heller.
Folk med piercingar blir ofta dömda, även om den bara sticker ut lite grann. Dessutom är det svårt att få jobb som det ser ut idag, och piercingar i ansiktet framförallt gör inte saken lättare.
E kompis blev tvingad att ta ut sin piercing för att hon ite fick ha det när hon jobbade = den växte igen = Bortkastade pengar (?)
Sorry om jag ordbajsar, men man får väll tycka till…?
Det är verkligen inte pga uppmärksamhet!
Jag tycker det är fint, jag har tänkt på det väldigt länge.
Jag tycker det är väldigt snyggt med piercingar, det är alltså därför jag vill ha.
Klart du får tycka till :)
Skönt att höra att det fortfarande finns folk som kan tänka! 
Hurra för mänskligheten! 
Jag har ingen koll på piercare i Stockholm.
Personligen ser jag däremot inget fel i att pierca sig innan en fyllt 18, såvida det är en seriös studio.
Vet att vissa ställen har som policy att de har en åldersgräns på vissa piercings. T ex att bröstvårta är 18, medan t ex en näsring kan vara 15.
Så kanske att du blir tvungen att vänta något år i sådana fall.