STORT DILEMMA- HJÄLP!!!!
Hej! Jag har ett dilemma.
Jag har hur länge som helst viljat pierca mig i speciellt näsan och fler hål i öronen. Och jag har på senare år funderat på att pierca mig i läppen, men det är inte så viktigt för tillfället.
Mitt problem är att jag och en kompis ska nästa vecka pierca oss tillsammans på en salong här i samhället. Mina föräldrar tycker inte om piercingar och så. Dom vet inte om detta. Min kompis pappa ska vara med och jag ska fixa en underskrift från min mamma.
Jag kommer pierca mig i vilket fall men jag vill ju göra i ansiktet också!
Hur i helvete övertygar man sina gammalmodiga föräldrar att man ska få pierca sig!!?
Min mamma bara lade kommentaren "Du ska väll inte töja så mycket som hon vi såg på tv igår?"( hon hade typ 7 cm elr nått)- angående mina töjningar. Och pappa brydde sig inte. Men jag tror det kommer vara mycket annorlunda angående piercingen!
Jag är nu 16 år. (Och kom int med det där. '' du kan gott vänta ett par år'')
Jadu, vet inte hur man ska gå till väga 
När jag piercade näsvingen så fick jag absolut inte göra det för mina föräldrar. Var 13 år då.. men fixade det på något sätt med min bästa kompis. Hennes syster ringde till salongen och sa att det var okej. ;)
Mina föräldrar sa inte så mycket när jag kom hem och vande sig efter ett tag.. sedan färgade jag håret svart, var samma sak där att de brydde sig inte till slut. Har även tagit hål i läppen själv (snakebites) och tagit 3 hål i öronen själv. De bryr sig inte vad jag gör med kroppen 
Har inga gammalmodiga föräldrar heller så vet inte vilka reaktioner som kan visa sig då.
Jag är 17 år nu.. 18 om 3 månader och då kan de verkligen inte säga nåt. Det finns många bekanta till mig som piercar folk privat och det är väldigt lätt att få piercingar i denna lilla håla jag bor i (Säffle).. det är t.o.m 12 åringar som har piercingar i ögonbrynet osv 
*redigerat av medarbetare*
Men nu när jag har det här så kan jag ju pierca mig i smyg men om jag gör det så är jag rädd att jag får represalier…och det kan bli vad som helst! Typ inte få vara med vänner på flera månader eller inte se tv, eller datorförbud! Mina föräldrar är stränga…
Men när jag var mindre typ 13 så satte jag en låtsas piercing i näsan, bara en liten sten och dom blev arga och trodde det var en riktig men bara för nån minut och sedan accepterade dom det så jag vet inte ifall det kommer bli samma sak nu ifall jag gör det….mina föräldrar är ganska svåra att läsa av.
Tycker absolut inte att du ska pierca dig i smyg. Det är dina föräldrar och du bör faktiskt acceptera deras åsikter tills du uppnår en ålder där du själv får bestämma. Visst, det känns säkert skittrist att inte få pierca sig samtidigt som sin kompis, men tänk på konsekvenserna. Du kan nog räkna med att de blir arga på dig och ger dig någon form av straff, för det är verkligen inte okej att fejka sina föräldrars tillåtelse.
Vill du verkligen pierca dig är det bättre att prata med dina föräldrar om det, oavsett vad de säger. I värsta fall får du vänta 2 år, men det kan det väl vara värt? Har du ens frågat dem om tillåtelse, kanske de faktiskt reagerar bättre än du tror? Särskilt om du berättar hur lätt det är att göra det i smyg och att det verkligen är något du vill.
Jag fick ett nej av mina föräldrar när jag som 16åring ville pierca snake bites. Samma vecka som jag fyllde 18 piercade jag medusa, för att jag kunde. Men usch vad jag hade ångrat mig om jag gjort snake bites för två år sedan…
Om du förfalskar ett intyg från din mamma och piercar dig fastän deras motvilja till det, så är det ju bara ditt eget fel om du får utegångs-/tv-/datorförbud mm.
Så skulle du få något förbud om du piercade dig med hjälp av en falsk lapp från dina föräldrar så har du ju bara dig själv att skylla.
Håller med om att du bör prata med dina föräldrar och bete dig moget, istället för att vara trotsig. Och dessutom så finns det bara fördelar med att vänta. Du blir myndig när du blir 18 och du kan då pierca dig bäst du vill, och även kunna gå till en ordentlig studio som använder kanyl och inte en pistol som kan krylla av bakterier.
Det är OLAGLIGT att förfalska en namnteckning! Låser tråden nu.