Hjälp med medusa
Ja, som sagt pierade ju min medusa igår och jag har en liten fråga ^^Plattan på innersidan av läppen gröper sej liksom in i huden men bara på överkanten, alltså inte hela plattan utan toppen på den. Så den bli lite sne. Går inte att få kort på det heller..
Men ja, överkanten av plattan som sitter på innersidan av läppen söker sej in i huden. Det skaver inte men jag undrar ju liksom, är det normalt? Kan det vara för att det fortfarande är svullet?
Tacksam för svar :)
Läppen svulnar som ett svar på piercingen, alla piercingar gör så. Att den "gröper sig in" tror jag kan vara för att slemhinna på insidan munnen är välldigt mjuk. Sålänge det inte blöder eller får trycksår e det inte farligt.
Precis som den "ring" som blir runt insidan av kulan på en Tungpiercing?
Det e bara ett märke som blir efter det tryck som piercingen lägger mot slemhinnan. Skulle inte oroa mig :)
(fast och andra sidan, e alltid sjukt orolig varje gång jag gör någon modefiering med mig själv, så ska inget säga om att inte oroa sig
)
Haha, ja jag är lite orolig av mej xD Helt sjukt egentligen, för varje liten grej så får man världens panik ;) Men då behöver jag inte oroa mej mer iaf ;)
Tyvärr är det inte ovanlig att läppiercingar växer in i läppen då man har platta.
Det är vanligt i början, men om det fortsätter efter att svullnaden har lagt sig får man börja hålla koll så den inte växer in.
Lösningen för mig var i vilket fall att skaffa ett smycke med mer rundad platta! På så sätt är det svårare för den att "få grepp" i köttet. 
#4 Jaha okej :D Ja jag har inte ens haft den i en vecka än så jag ger den lite tid ;) Sen ska jag leta sådant smycke! Är det svårare att hitta eller? :)
#5 Ja gör det! Är nog absolut ingen fara, bara lite obehagligt :) Nej du kan gå in på vilken butik som helst och fråga, är väldigt vanligt!