Pris för enkel tatuering?
Jag tänkte skaffa min första tatuering nu lagom till min 20-årsdag ^_^ Jag har definitivt inte råd med något stort eller färgglatt, och det är tur att det inte är min grej, heh.
Skulle antingen vilja ha en text på undersidan av överarmen, typ en rad bara. Inte speciellt stort med andra ord..
Eller, ett enkelt motiv någonstans som liksom mest är konturer, och inte heller så stort. Några exempel på vad jag menar med enkelt:
Jag har hört att "grundpriset" ligger på runt en femhundring men har ingen aning om det i princip är kostnaden för att få nålen mot huden och det ändå tillkommer massa kostnader för något sådant här litet…?
Any ideas?
Jag skulle säga att det viktigaste när man ska tatuera sig, är att verkligen KÄNNA för motivet man tatuerar. Tänk KÄNSLA, mer än ekonomi. Annars kommer du att ångra dig.
Haha, tro mig det gör jag. Jag har funderat på motiv i sisådär 6 år.
Jag undrar om priset endast för att jag måste kunna räkna ut hur länge jag får spara:)
¤3 fniss… ok, då ber jag om ursäkt. Kolla med den tatuerare du vill ha, för priset kan variera rätt kraftigt har jag märkt. :)
Ingen fara, vet själv hur jag dömer folk som bara verkar tatuera sig för tatuerandets skull :P
oj, jag dömer verkligen inte, hoppas du inte tog det så !! Min egen tatuering, har verkligen en djup mening i mitt liv, det är bara därför jag brukar säga till de som vill tatuera sig, att verkligen KÄNNA för vad de tatuerar.
Men, tipset kvarstår, ta kontakt med den tatuerare du känner att du vill ha, och kolla med den var priset ligger på just det DU vill tatuera :)
^ Snygg!!
HAr frågat en tjej nu på BDB ja känner lite halvt. Deras grundpris är 800 om de e ngt litet. Under en timmes jobb.
Mellan 500- 1000:- brukar vara grundpriset och det får man betala oavsett hur litet motivet är. Tar den lång tid att göra blir kostnaden ju mer förstås :) Jag är ju sådan att jag tycker inte alls att tatueringar måste ha någon djup, meningsfull betydelse för tatueringar är en del av min utsmyckning och jag tatuerar saker som bag gillar och tycker är fint. Flera av mina tatueringar kan förknippas med svensk sommar och det är ju skönt med sommar, men någon djupare mening än så finns inte. Jag piercar mig utan betydelse då det är utsmyckning och på samma sätt tatuerar jag mig!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Syftar inte på att alla tatueringar behöver ha en djup mening, mer att man inte bara ska randomly skaffa utan att alla tänka sig för. Har kompisar som gjort hos oproffsiga folk så de blivit sneda lr bara random motiv de starkt ångrar. Självklart kommer inte varenda tatuering jag gör ha en asdjup historia bakom sig:)

här i sthlm är tim kostanden 500-1500kr. så du betalar för varje påbörjad timme.