Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1393 ggr
ks.gerbil
0

tvätta rent, tips

så jag ska snart gå och ta hål i örat, ska ta med pistol, jag vet att många kommer reagera på det och att det inte är det bästa. vill helst inte ha några kommentarer på att det är fel och att det finns massa risker blablabla har läst artikeln och vet riskerna men hos dem har jag gjort förr och de är väldigt hygenniska och kan ganska mycket om sånt, plus det är inget typ människa som bara vill ha pengar. det jag vill veta är om jag ska göra något speciellt då den är tagen med pistol, kommer tvätta den ordenkligt med salt-vatten lösning varje kväll men ska jag lossna på den lite då de oftast sitter lite tajt när de är tagna med pistol? alla trevliga och snälla tips är välkomna :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

mandariiin
8

spelar tyvärr ingen roll hur hygeniska dom är. det är ju pistolen i sej, tillsammans med smycket som förstör.

om du nu tänker sköta din piercing så bra, varför göra det fel från början?

Karmatarerskanise
2

Du skriver på en seriös sida och får då seriösa svar, även om dessa svar inte passar dig.

Håller helt med mandariiin.

[YukiOni]
0

Håller med ovanstående ^ Bespara dig problem - Gör det hos en riktig piercare med kanyl istället. Då blir det rätt från början.

ks.gerbil
1

Ok, gjorde den faktiskt inte ändå så nu Ska jag göra den rätt från början :D

ks.gerbil
0

Så här kommer ett par föjldfrågor, gör det ondarw med Kanyl x)? Hur får man reda på om en piercare är duktig och faktiskt kan s

CupcakeGod
0

#5 Det gör nästan inte ont alls med kanyl. Efteråt kan man få en obehaglig och brännande känsla.

ks.gerbil
0

Obehaglig och brännande känsla :S eh..okej x) hoppas jag överlever ;)

[YukiOni]
1

Det e MYCKET bättre än pistol…

ks.gerbil
0

Så det gör mindre ont :3

[YukiOni]
1

Japp, mina hål (togs med pistol) tog 3 ÅR innan de läkte, slutade vara o blöda. 
Mina hål med kanyl tog lite drygt 2 veckor :3

Häxkotten
1

Måste hålla med #8. Har tagit med både pistol och kanyl. Den jag tog med kanyl läkte mycket bättre och gjorde enligt mig mindre ont :)

[RMSLiners]
0

Jag har tagit med pistol, dock många många år sedan, när jag var ung tonåring. Gör skit ont, skrek som ett skollat troll, men på mig läkte det på någon vecka.

ks.gerbil
0

12# tyckte du det gjorde så ont? Jag tyckte inte det kändes nästan alls Haha

[RMSLiners]
0

#13 ja men jag var rätt ung då och dessutom smärträdd. Gjorde nog inte saken bättre att jag spände mig heller.

ks.gerbil
0

Men Va det i öronen du tog den? :P

[RMSLiners]
0

#15 Ja, annars hade jag inte svarat i tråden.

ks.gerbil
0

jo i för sig men varför skulle det ha gjort ondare om du spände dig :P eller har jag bara fattat fel? x)

[RMSLiners]
0

#17 samma princip som att det gör ondare om man spänner sig vid nålstick eller att det gör ondare när man spänner sig vid värk i kroppen.

ks.gerbil
0

jaha du menade så hehe..

tack för alla tips i alla fall!

mandariiin
0

pistol tycker jag gör ondare.

lycka till om du gör din piercing till slut :)