J*vla industrial....
Varför kan inte piercingar läka som man vill och utan problem?
Gjorde min industrial i Agusti 2012. Jag var väldigt noga med hygienen och gjorde rent den enligt de tips jag fick av piercaren. Efter några veckor började den krångla.. Gjorde ont och varade. För ca 3 månader sedan fick jag stora knölar och konstiga grejer kring hålen. Jag blev tipsad om att bada mitt öra i koksaltslösning - vilket jag gjorde i 3 veckor varannan dag. Det blir inte bättre och jag åkte tillbaka till studion och fick PEGASUS piercing creme. Denna funkade inte heller så bra..
För två veckor sedan var jag i Gran Canaria och fick VÄRSTA infektionen med varböld kring ena hålet. Fick gå till det lokala apoteket och fick en spray med antiseptiskt medel. Detta har hjälp OÄNDLIGT mycket och det ser mycket bättre ut. Men lite är kvar som VÄGRAR försvinna…
ÅÅÅÅÅH…. dumma industrial…

en industrial är i brosken, bland dom svåraste ställena att läka. vissa av mina brosk piercingar har tagit ca 1,5 år att läka helt.
att bada i koksaltlösning varannan dag gör inte så mycket nytta. det ska göras ca 2ggr/dag.
har du en lång stav eller två smycken? det läker lättare med två separata smycken. då blir det ingen belastning och irritation. så om du har en lång stav, gå till din piercare och be denne byta till två smycken.
Har också haft problem med piercing i brosk. Min näspiercing fick sig en varböld som sprack tillslut och sen tog det inte många veckor innan det var helt läkt och läkningen tog totalt ett halvår. Har också Helix och den tog också tid, kanske 1 år 
Hmm… ska nog byta till två separata piercingar och fortsätta tvätta med den antiseptiska sprayen. Sen är det väl bara att vänta och se!