3 frågor om töjning
Vart kan jag köpa en 1.6 mm töjning till örat?
har kollat på hur många sidor som helst, men hittar inte..
jag tänkte töja mitt öra till 4 mm bara.
har köpt 4 mm töjningen.
men behöver de andra innan..
vet inte heller hur många jag måste köpa?
blir det typ 1.6mm, 2mm, 3mm, 4mm eller?
3 frågor nu, snabba svar uppskattas!!
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Vill minnas annars att barbarella har töjningskit, där töjsmycken av stigande storlek finns, så det kan jag rekomendera.
Annars är en vanlig piercing 1,6mm så vissa börjar där. Hur många diu behöver köpa (om du inte köper ett färdigt kit) beror på helt enkelt. Du behöver nog ett eller två mellan 1,6 och 4mm iaf. Sakta men säkert är något att rekomendera för att inte riskera att du spräcker eller får blowouts eller annat otrevligt.
Paulina
Jo, det stämmer att barbarella har töjningskit, jag köpte det själv nämligen. Dom har ett kit som är 1,6-5mm och så ett med störra storlekar. Jag rekommenderar dom!
/Christine

man ska töja max 1 mm i månaden. men det finns inga töjningar i storlek 1.6 då får du ta en piercing ett tjockt örhänge. tror inte 2 mm finns heller.. inget jag sett iaf

eller ett* jävla tangent bord
#3 - HÄR finns det töjkitet jag köpte, den minsta är på 1,6 på det tjockaste och nästa är på 2 så det finns visst.
/Christine

#5 well de är vad jag har hört

jag kör alltid från vanligt örhänhe ( ca 0,9mm)
sen 1,2 mm
1,6 mm
2,0 mm
2,4 mm
3 mm
4 mm
och sen vidare…..
men jag använder mej bara utav olika smycken som jag har liggandes hemma….. har aldrig köpt ett töjnings kit.
jag anser att det är lättast att töja med metall (kirurgiskt stål/titan m.m.) vissa kör med plast, det funkar inte alls på mej….
Jag gick direkt från en 3a till en 5mm(spiral-stav) och det gick utan problem, så inte tror jag att du behöver köra 1mm-2mm osv, :)
#8 Och många som gjort så har fått infektioner pga av spräckning. Så jg tycker itne alls att du ska råda till att hoppa två steg.
Riskerna är mindre om man tar det lugnt.
Jag vet hur du gjorde, och det är inget jag råder folk till att göra.
Crazy factory har billiga 14kr om jag inte minns fel
Jag hoppade över 1.6 mm och tog 1.2 till 2 mm, gick bra det med :)
Töjde 1 mm i veckan, har 6mm på båda och haft det i 2 år.. max gränsen är 10 mm men tror jag inte töjer det nåt mer 
Varför sitter folk och ger idiotiska tips för?!
Vissa av er vet ingenting om att töja tydligen!!
1. Först och främst, att töja 2mm i taget är alldeles för mycket för ett öra att klara av åt gången. När man kommer upp till runt 3mm ska man börja tejpa då det är svårt att hitta storlekar på 3,5 4,5 osv osv.
2. Man ska ALDRIG tvinga i ett smycke, att töja öronen ska inte göra ont, gör det ont, då gör du fel.
3. Man ska vänta 2-3 månader när man har töjt innan man kan töja igen. Att töja ett öra tar tid!!!
4. Man ska ALDRIG töja med akryl(plast), det utger giftiga ämnen som förstör örat totalt.
Som jag nämde tidigare, att töja öronen tar tid och det kostar pengar. Är man inte villig att ge det tid, då ska man inte töja.
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
^ amen to that

word!

Vrf dra upp en så gammal tråd?
den är från 2009?
Mina öron är färdigtöjda för länge sen.
i #0 står det bara att jag ville ha 4mm. i ena örat.
Slutade med att det blev 10mm
och 8mm i andra haha. Hade svårt att sluta.
Men jag läste noga på innan. och tog det långsamt en mm per månad.
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna