Smörja in ryggen själv
Hej!
Jag ska snart börja på min ryggtatuering, kommer sitta på skulderbladet och täcka ca 1/3 eller 1/4 av ryggen kanske.
Det jag funderar på är att jag bor ju själv - så hur gör ni andra som tatuerat ryggen när ni ska tvätta och smörja in?
Jag är inte direkt känd för att vara smidig..
Jag har slått knup på mig själv :P
Och pasat på att be folk jag knner smörja då jag träffat dom.
#1 Haha det var det jag var rädd för… Kommer väl sluta med att jag ligger i en knut på golvet och sprattlar tills någon hittar mig ;D
Hehe :)
Jag är bara så rädd att det ska vara någon viss punkt man inte når så att just den fläcken blir uttorkad och ful…
Och när jag ändå är igång - hur länge bör man undvika bh-band o.s.v. som kan skava? Jobbar ju så att jag nästan måste ha bh på mig - men jag skulle kunna ha bikini eller sport-bh..
Jag kunde ha BH på mig men jg fick låta ena axelbandet hänga.
Axelband är nog inga problem att vara utan, tänker mer själva bandet som gör att bhn sitter fast på en - tatueringen kommer troligen gå även nedanför där..
Jag skulle kunna försöka boka in första tiden så att det är första dagen på min tredagarshelg - då är det åtminstone två hela dagen efter d-day där jag kan vara utan bh. Så kanske det inte är lika känsligt sen..

jaghar en hel ryggtavla. körde med en sport topp med bred resår och axelband första veckan. har man en brasport bh så sitter den där den ska utan att röra sej och skava mot huden.
#6 Ja det låter som en plan :) Och använd grna en BH som är lite uttöjd.

nej! är den uttöjd så rör den sej och skaver.
#7 Jag har ganska hög smärttröskel och tatueringen på revbenen hade jag inte problem med kläder på så det är jag inte så orolig för, mer att jag ska råka förstöra tatueringen.
Haha, jag måste alltså skaffa en pojkvän riktigt fort ;D
#8 Då borde det ju fungera med sport-bh och så bara ta av när jag inte jobbar.. Tack!
#9 Det ska jag nog ha någonstans långt ner i lådan! :)
Då är det bara att smörja in som är problemet.. Jag får börja stretcha!

haha! webcam film när smöjning sker önskas! :P
Det gör inte mina, Sitter de däremot tajt så är det ständigt tryck på.
Jag har bh:ar som sitter ganska "löst" utan att röra på sig, och så sportbh då. Känner mig inte särskilt orolig över bh längre, det löser sig.
Men jo, kanske skulle filma när jag tvättar och smörjer för att lägga på youtube… jag lär ju bli känd! ;)
Om du har en slickepott eller liknande så vira in den i plast och smeta in krämen med den. Funkar rätt bra med lite övning :)
Gällande bh så använde jag en trekantsbikini med tunna, tunna band. Det fungerade fint.
En polare till mig gjorde en ryggtavla. Han använde sig av en liten vanlig skumgummi roller till målarfärg gick hur bra som hellst.
I want to be like the patronsaint of reality.
#17, #18 Smarta idéer!
Jag ställde mig vid spegeln och provade, och om jag anstränger mig så tror jag att jag ska kunna nå överallt. Det blir mer spännande med tvättandet, men jag ska väl kunna lösa det också - annars får en kompis komma hit varje dag ;)
Har själv hjälpt en kompis att smörja in då hon har en tatuering på skulderbladet :)
När jag läste #13 så tänkte jag 'Ja vilken smart ide', tanken var ju dock inte samma. Min ide var, filma när du smörjer så ser du om du missar någon fläck. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin