Navel Piercing
Alltså jag är 12 men fyller 13 i mars. Jag vill pierca mig när jag är ungefär 18. Problemet är bara att jag inte vet om jag kan! Jag har utåtnavel. Kan man pierca naveln om man har utåt navel? Och om man kan det finns det då smycken man INTE kan använda. Som te.x hängande piercingar? //Frida :)
Det är bara en fråga om smak. Utåtnavlar kan dessutom se väldigt olika ut. Kanske behöver du ett längre smycke om du har mycket hud, men det vet piercaren. Jag har gärna så små smycken i min navel som det går, jag tycker att det är smnaklöst med smycken som hänger. Men det är ju bara vad jag tycker, det är ju väldigt många som tycker att det ser bra ut och då ska de såklart få ha det :)
Så, som sagt, som så mycket annat så handlar det om smak. Men omöjligt är det verkligen inte!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det bästa är att prata med piercern. Vissa navlar rekomenderar dom inte att pierca. Men självklart går det att sticka en nål genom huden. Sen får man ta reda på vad man ska göra för att få piercingen att må så bra som möjligt. :)