Vad för töjning?
Vilka töjningar/material är sämre å vilka är bättre för örat? Måste köpa nya så om jag kan få förslag på vad som är bra och dåligt:)
har hört att akryl är dåligt, vet inte om det är sant dock
det bästa är nog trä (organiskt) eller titan. fast jag vet inte riktigt, jag gissar mest
Akryl (plast) är dåligt då de släpper ut giftiga ämnen. Det bästa är trä, även sten och glas. töj ALDRIG med akryl!!
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
#2 alla som ser ut/känns som plast är akryl va?
Ja, plast = akryl = dåligt.
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Jag tycker om glas :) En klar favorit (ben och fossil är inte så dumt heller :3)

horn, ben och trä andas. vilket gör att man minskar den dåliga lukten.

glas är bra ur allergi synpunkt
ben o horn vet jag inte men vissa träsorter är väldigt allergena.
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Jag tycker att det mesta brukar funka, plast kan däremot vara lite lömskt. Akryl ska man se upp med eftersom att det släpper ut giftiga ämen. Vissa reagerar inte alls på det och vissa reagerar starkt. Organiska material, plast och även stål (nickelfritt) brukar vara bra. Men, har du träsmycken, se till så att de är ordentligt lackade! Jag har ett jättefint träsmycke men jag får allergiska reaktioner eftersom att (enligt piercaren) är det bara lackat en gång och därför suger åt sig huden, och det samlas bakterier i porerna på smycket.
Jag tycker om sten. Känns som ett mellanting av glas och trä ungefär :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Trä blir lätt torrt och trögt att just töja med. Själv töjde jag med titan till 10mm och resten med plast…har aldrig upplevt problem med plast och har heller aldrig hört om någon annan heller. Nåt du VERKLIGEN ska hålla dej borta ifrån är FIMO/Cernitlera!
"Do small things, with great love"
Jag skulle rekommendera titan.
Själv töjde jag bara med plast, men då är jag inte allergisk eller känslig mot något så det blev ingen reaktion och jag har en helt frisk töjning på 13 mm.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund