Värsta piercingen?
Vilken tyckte ni var den värsta piercingen ni gjort? Alltså i smärta eller annat obehag vid utförandet och läkningstiden.
Själv tycker jag att min industrial var den värsta. Kommerihåg att det tog första hålet, och det gjorde väldigt ont och knastrade, när andra hålet kom gjorde det ännu ondare. Sedan ömmade det inte så mycket. Läkningstiden var ju värst, den var lång och utdragen och piercingen var väldigt öm och varade ibland.
Septum, både att ta och under läkningstiden.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Tragus, speciellt innan båda kulorna var fastskruvade..
Septum. Själva håltagningen kändes knappt för mig, men det tog ungefär 6 månader innan den var helt läkt! Efter det så har jag inte haft några problem alls med den.
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Min conch. Det sägs att medusa är den piercing som gör mest ont pga av alla nervtrådar som finns där men conchen tog priset både under själva håltagningen (Har aldrig någonsin haft ont när jag piercat mig innan) och sedan under läkningen (Samma här). Fast jag märker att jag blir mesigare och mesigare för varje tatuering och piercing, kan vara därför också. Har även i tragus, som rimligtvis borde göra lika ont men den kändes inte alls och läkte supersnabbt, den tog jag fem år innan min conch så jag blir verkligen mesigare..
Bröstvårtorna. Men då har jag bara tunga och örsnibbarna annars, så det är ju inte konstigt att jag tyckte det.
💣
Industrial utan tvekan!
rook! Gjorde as ons. Har förövrigt piercat nipples, tunga örsnibbar, conch, tragus och annat smått å gott! men rooken tog det XD
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Min conch - jag har otroligt hårt och tjockt brosk så det gjorde inte saken bättre.. Jag var riktigt öm och hade blåmärke på baksidan så han fick ta i en del hehe.. Gjorde svinont första veckan att bara ta i den. Nu har den fått gå i graven för den ville inte riktigt läka, försökte i ett år men gav upp - kunde inte sova på det örat.
www.kickemcattery.se
Naveln! Utan att tveka. Värsta piercingen jag någonsin gjort. Fast ändå gjorde jag en till, fast nere i naveln och den kändes inte lika mycket som tur va :p Trodde bröstvårtan skulle va värst, men inte på mig iallafall, haha
Helt klart Tragus! Tog längstid och så är det hårt. Hade huvudvärk ca 1 timma efter. Men brukar inte ha problem med smärta. Har till och med 3 tatueringar, en vid höftsidan, en vid buken och en vid bröstet och tyckte detta var värre. Värre än min bröstpiercing också!
Min tragus har krånglat en hel del med läkningen, men när det gäller smärta så tror jag att det gjorde ondast i näsvingen.
Måste nog säga mina conchs jag också. Jag har samlat på mig tre stycken, och varje gång har jag undrat varför jag i hela friden gjorde om detta. Det är samma sak när jag har tatueringar som läker ;)
De blev svullna, och två av dem blev inflamerade. Örat var lika tjockt som min tumme. Jag tycker dock inte att de gör så ont att göra, jag brukar använda mig av meditationstekniker. Just nu håller jag på och töjer en conch till fem millimeter, och så klart så råkade det gå för fort, och nu har det hållit på och varat i flera dagar.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ögonbrynet. Höll på att svimma när han tog hålet, läkningtiden var sisådär, frisören fastande alltid med kammen i piercingen, dåvarande pojkvännen lyckades "skalla" mig där ett antal gånger. Nu är det några år sen jag tog ut den, har fortfarande ont i bland.
Industrial… Fast har ju bara i naveln (som jag tog igår, wiie), örsnibbarna och en töjning utöver det xD Annars så gjorde naveln jätteont också, första nålen va defekt också så fick göra om det :S
Har ju hål i öronen, läppen och näsan men vet inte riktigt vad som gjorde ondast. Antagligen läppen, eftersom jag gjorde det själv för ca 2 år sen. Var ju ganska nyligen jag piercade näsan (näsvingen) och det gjorde sjukt ont, men gick över på 2 sekunder. 
näsvingen defentivt! göra och att låta det läka. tog i i det lilla brosket(?) man har i näsan.. inge kul alls för mig
Måste varit hålen i öronen när jag var 16. Eftersom jag inte hade den kunskap jag sitter på idag så gjorde jag öronen på en frisersalong. Det blev snett, fult och infekterat. Ett rent helvete att läka.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

septum utan tvekan, och idag sätter jag mig i stolen och gör en ny…

Min fourchette, andra gången eftersom den emigrerade. Piercingen som inte "ska" kännas..
Första gången tyckte jag det gjorde ont men andra gången tog rekord i smärta, jag skrek och var säker på att jag skulle svimma, vet inte ens vad jag ska jämföra det med men det gick så otroligt segt och smärtan i motståndet var bara helt galen.. Även den gången vandrade den ut och nu har jag gett upp då sista alternativet är att göra den ännu djupare..
Tråkigt då jag verkligen vill ha den!
Jag vill påstå att piercaren (Lex) är bäst i Sverige på intimpiercingar så att fråga någon annan är heller inget alternativ.
Det komiska är att jag har en djup vertikal Christina som jag hört flera "klaga" på och som jag bokstavligen inte kände :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Septum, när den togs och när piercaren satte i smycket.
Dem i läppen gjorde också rätt ont.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Min triangel utan tvekan.
*** Qui vivrqa verra ***
Haha min septum var läkt efter 3 veckor :D
Vet inte.. Jag tål mycket smärta, kanske intimpiercingen?
Jag har 3 intimpiercingar. 2 var knappast någon smärta alls - men som sagt triangeln - fi fan :)
*** Qui vivrqa verra ***
Nipple, SKITONT men så värt det
@ the gym
Haft septum och det var ingen mot bröstvårtan. Jävlar vad ont det gjorde, trodde bröstvårtan skulle ramla av och självdö på golvet och det dunkade som bara den direkt efter fast smärtan var över väldigt fort!
Ingen av dom, iofs, läppen va värst då piercaren var under "utbildning" men ingen gjorde jätteont, varken när de gjordes eller under läktiden.
Har i navel, tunga och läpp…
Har tungan oh medusa , tungan kittlades när han drog igenom staven oh vart knappt svullen, lite brännande känsla ibland bara :b Medusan därimot! Aj när ja gjorde den! Oh läkningen var bra sved lite oh vart svullen men medusan var verkligen värst! Ska göra mitten av underläppen också men den får vänta t ja har ok från mamma oh pappa :)
Läppen gjorde jävligt ont men när jag tog navelpiercingen svimmade jag haha, är himla känslig för nålar. Dock var det 3 år sen nu så jag var mycket yngre och hade inget att jämföra med.
Bröstvårtan gjorde bra ont, medusan likaså, hon som gjorde den missbedömde tjockleken dessutom så "mitt i" piercandet var hon tvungen att lyfta på läppen och kolla om den inte var igenom. Värst var helt klart vertical labret! läppen är sjukt seg och har hyfsat med nerver i sig, min är dessutom rätt tjock.. Att man mitt i läppen dessutom måste byta riktning på nålen och liksom ta omtag gör det inte skönare alls.
Earl och örsnibbar var tämligen smärtfria.
Näsvingen gjorde himla ont och tog lång tid att läka (närmare 1 år innan den var ordentligt läkt).
Jag har ju bara en navelpiercing & 5 i öronen, varav 2 jag tagit själv. De två jag tagit själv i öronen gjorde betydligt mycket ondare än när jag tog i naveln hos en piercare. Fast det kanske inte är så konstigt. :P
MVH Wilma
Piercade murran på mig själv, det var pain! Men det gick. ^^
#33 Kanske inte så smart.
#34: Sterila grejor osv osv så ser ingen anledning till att det skulle vara mer annorlunda än att göra det hos en piercare. Jag vet vad jag pysslar med
Jasså du är utbildad då? Tillgång till autoklav?
Nej jag är inte utbildad men har en som haft egen studio som jag rådfrågar.
Vad jag ska med en autoklav till om jag kör på sterilpackade engångsgrejer?
Visste inte det fanns engångtänger och sådant.
Men ja, du kanske tycker det är nog att rådfråga någon, det gör inte jag. Ska man göra sådant på sig själv bör man vara utbildad och i en steril miljö.
"Och sånt".
Okej, min tång är inte steril. Ska jag smitta mig själv med blodsjukdomar jag redan har då, eller?
Den blev bra, fick ingen infektion. Det är tillräckligt för mig för att veta att det var en tillräckligt steril miljö. Sen får du självklart anse annat, kära du!
Handlar inte bara om blodsjukdomar, men det vet du säkert redan.
Du gör självklart vad du vill med dig själv.
Själv är jag mer rädd om mig än så.
Och ja, jag är ganska kär ;)
Det sägs att medusa ska vara en av de värsta, men min var verkligen ingen big deal alls. Antar att piercaren lyckades missa alla nervtrådar, för den läkte jättebra, svullnade knappt och gjorde inte särskilt ont heller.
För mig har kinderna varit knepigast, eftersom de tar så satans lång tid att läka. Snart har ett år gått och de är inte läkta än. Har små "runda bullar" intill smyckena nästan hela tiden trots att jag sköter sköter dem väl. Men kinderna är ett av de mest svårläkta ställena, så jag är inte direkt förvånad att det tar lång tid. Hade bara hoppats slippa gå i ett år med "bölder" i ansiktet. Det syns när "bullarna" är framme. Som makeupartist är det inte skitkul med "äckliga saker" mitt i ansiktet eftersom jag jobbar ganska nära inpå folk. Det är ingen som har sagt något, men när kinderna har en "problemdag", då känns det lagom kul att stå och sminka någon.
I övrigt hade jag strul med mina vanliga öronhål (tagna med pistol, så också ganska väntat) under flera flera år (det var länge sedan nu dock). Svullnade, blev infekterade, växte ihop och annat djävulsskap.
min värsta var industrialen (som jag inte ens har kvar). jag brukar kunna hantera smärta men då svartnade d för ögonen :/
Medusan gjorde ont, men var ändå hanterbart.
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Gjorde hål i överläppen igår och jag skulle nog kunna säga att det var värre än i näsvingen, glömde helt bort att andas trots att piercaren påminde mig helatiden.. Hemsk smärta, men lätt värt det!
Vill man vara fin får man lida pin 

#41 Min piercare och din piercare måste vart lika skillade på den biten då :)
ingen egentligen, men om jag måste välja ngn så blir det uppe i brosket på örat när jag gjorde det själv :P
annars har jag haft i läppen (gjort d själv 2gånger), naveln (gjort d själv 1gång o hos piercare 1gång) och har även gjort i bröstvårtan (hos piercare) som inte kändes ett dugg. (dock har jag en hög smärttröskel) vilket jag e glad för ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Öronsibbarna…
Gjorde dock med pistol (ajabaja) när jag va 8.
Sedan dess har jag töjt, piercat tunga och industrial.
Men pistolen tog priset.
Själva håltagningen gjorde inte så ont, men läkningen va renat helvetet för mig (+ att jag är nickelalergicker, det gjorde inte saken bättre) varade, va in inflamerat, svullet och läkte inte förän jag va 12…
Bröstvårtorna, pep som ett skrämt djur…
SEPTUM! Det säger tillochmed piercarna…
Kan ju precis som några andra säga att medusa verkligen inte behöver göra särskilt ont. Att pierca näsvingen kändes till och med mer! Visst är det lite obehagligt men mer av en kittlande känsla än smärta.
Läkningen var inga problem den heller, var svullen i en dag men sedan flöt det på finfint. Var färdigläkt inom ett par veckor.
min värsta skulle nog vara andra navel piercingen som gjordes i undre delen av naveln eller hur man sak säga. har septum men tyckte inte min kändes alls faktiskt, men har ganska hög smärttröskel och kan utstå smärta ganska bra så :)
Gjorde bröstvårtan för 2 dagar sedan, industrial slår fortfarande priset i smärta! Gjorde industrial i augusti, och den är fortfarande jobbig(varar, ärrbildning m.m)

medusa och intim var värst!
men tungan var värst att töja.
#53 Töja tungan? :O
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Har gjort tungan, smiley, nacken (två dermal anchor), medusa, Labret mitten och sidan och 4 i öronen.
Värst smärta var helt klart nacken, trodde ärligt att jag skulle dö. Mådde illa, blev yr, svärde och förvånad att jag klarade att göra båda två och inte drog mig ur efter första.
Värsta smärtan jag varit med om, brännande, stickande hemsk känsla.
Läkning var tungan, hade himla ont två dagar efter pågrund av att jag pratade så mycket den dagen och ansträngde. :P
Sen medusa gjorde otroligt ont att göra också. Sen är jag dock världens mes när det kommer till smärta, så kanske inte var så farligt egentligen. :P
Vill göra medusa igen, så den gjorde inte så ont att jag drar mig för att göra den igen om jag bestämmer mig för det.
Tungan skulle jag antagligen aldrig göra om igen pågrund av svullnaden och de efter.

japp, vill man inte ha större i öronen så får man ta och börja töja på andra ställen oxå :P
#56 Häftigt ändå! :P OT, men har du nån bild?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Av mina tre piercingar (tungan, medusan och nipplen) så gjorde fan nipplen ondast! Medusan var ingenting emot den ..
Jag piercade först höger nippel, men blev sen tvungen att ta ut den för att det var för kort stav vilket ledde till att det gjorde ondare än det borde ha gjort .. (Gjort hos en hemmapiercare) .. Men nu igår så gjorde jag om den i vänster nippel istället, led igenom smärtan ännu en gång, men nöjd, det är jag!
Navelpiercingen, kändes inget när jag tog den, men läktiden var ett rent helvete på nästan ett år!!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Nipplarna, helt klart!
"Do small things, with great love"