Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2842 ggr
[Airo]
0

Pierca läppen

Efter att tag tjatande på mina föräldrar så får jag nu pierca läppen.. (blir 16 i feb) Beställt tid till på fredag kl 17:45 i Borås på Pistolero.

Ska då skaffa snakebites, hehe.

Ni som har piercat läppen, tyckte ni det gjorde ont? Flört Tänker inte backa ur även om många säger ja, hehe.

Ska sköta om det på bästa sätt så jag slipper infektion eller ta ut dom.. och hoppas att det ska funka.

Längtar, hehe! Oskyldig

Ville bara dela med mig lite, haha.

[Kajsa91]
0

Min första piercing var en i sidan av läppen, var skitnervös.
Kändes ingenting, alltså märkte inte ens att han hade tryckt igenom. Blev jätteförvånad och började skratta för jag gått och varit nervös :P

Lycka till! :)

Alibi
0

Själva piercingen känns inte alls vad jag minns. Däremot var det(för mig) lite jobbigt att le eftersom det var svullet men det gick över efter typ 1-2dygn. :)

I'm gonna let my little light shine

Smullis
0

Vill också pierca 'läppen', fast en off center :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Xmizzmansonx]
0

Nålen känns ofc. Men sätta i ringarna/stavarna kär sjukt mycket ondare^^ Gjorde min första i mitten av läppen. Minst smärtsamma jag gjort. Näsan komemr alltid vara värst! Oroa dig inte^^ Det värsta som kan hända är för din plånbok. Att du kommer vilja ha fler^^

[WickedAlly]
0

Min första var en off center, själva grejen gjorde inte ont men jag var så nervös, spände mig och fick huvudvärk. Glömde helt bort det där med att andas ordentligt.

Sen gjorde jag en Medusa flera år senare, gjorde inte heller ont och vid det laget hade jag lärt mig att andas och inte spänna mig. Hade förväntat mig fruktansvärd smärta eftersom jag ofta hört att det är den värsta man kan göra pga av alla nerver som finns där, så jämfört med vad jag väntat så var det en barnlek.

Neeokiller
0

har piercat min läpp 5 gånger samman lagt och tycker det inte gjorde direkt ont de första 3 gångerna men de 2 sista kändes lite eftersom dem gjordes i ärrvävand :)

Wellcraft
0

Jag har piercat läppen själv, då gjorde jag faktiskt snakebites.
Gjorde inte allt för ont och var totally worth it!

Men antar att du ska pierca på studio, och det är ju såklart mycket bättre.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

evelina1991
0

Jag ha tidigare tagit hål i läppen själv , men sen lät jag de läka ihop o tog de hos en redig pircare istället. Jag tyckte inte att det gjorde ont, dock ha jag stor smärtgräns med :P

EternalWinter
0

Min första piercing va min off center och jag va så himla nervös pga min enorma nålfobi. Min dåvarande pojkvän fick hålla fast mina armar så att jag inte skulle slå bort hennes händer..det brände till ganska skarpt, det var inte mer med det. Idag har 4st piercingar på olika ställen, läppen ligger som nr 3 på "smärtlistan" så det är inte så farligt tycker jag.Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Kajsa91]
0

De flesta tog ju sina första hål i öronen med pistol, där nere på örat.
Det gör betydligt ondare än vad läppen gör enligt mig.

[Airo]
0

Ja, okej. Tack för alla svar :D

Kommer man kunna äta efteråt? xD ska som sagt ta det vid 17.45, och brukar äta mat när vi kommer hem, så vid.. 18.45-19.00? eller är det för svullet just efteråt och ömt att jag inte kommer kunna? xD

[Airo]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det gjort! Skrattande Jättenöjd och glad tjej här, heuheu!

Kändes bara ytterst pyttelite precis när kanylen skulle ut på andra sidan, men sen var det inget mer med det :3 inte svullet än heller och kan prata, hehehehe!

Bjuder på en bild C:

Smullis
0

Blev jättesnyggt! ;3

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Airo]
1

#13 Danke min sköna! :3

[Airo]
0

#12 haha, luggen ser så efterbliven ut nu för tiden D: xD

Lägger upp en till bild..

SoKawaii
0

Självklart gör det ont att pierca sej, men graden varierar såklart. Smärtan är väldigt personlig…dels för att vi har olika smärttrösklar och dels för att vi är olika känsliga på olika ställen av kroppen. Det positiva är att det fort går över. Se till å ha käkat bra innan (inte direkt innan bara, ifall du skulle bli illamående). Drikk gärna en klunk juice en stund innan. Och glöm inte andas ;)

"Do small things, with great love"

[Taxie]
0

Jag har tagit snakebites 2 gånger.. tog ut dem för att jag tröttnade för 2,5 år sen, men har det nu igen :) Har aldrig känt av någon smärta tvärtom det har typ kännts gött.. haha, känner mig helt knäpp men känner sällan av smärta. Och nej jag är ingen sån som skär sig på armarna :P

[Riverbelow]
0

Supersnyggt, du passar jättebra i snakebites! :D

[Airo]
0

#18 Åh, tack! :D

Sparklingponi
0

Åh vad jättesnyggt!

Nu blir jag ju också sugen på att pierca snakebites :c

Tisslibiie
0

Superfint!^^ hade också snakebites en gång i tiden :)

Enjoy life and live the adventure!

[Airo]
0

Fick en ytterst pytteliten svullnad igår, men idag syns den knappt ingenting :3